Gå til innhold

Hva heter Odins lillebror??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er bare heelt blanke denne gangen... Kan noen gi oss sine tanker om hva som passer, evt IKKE passer til Odins lillebror? Vi tenker så vidt på Theo...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må si at jeg syns ikke Odin og Theo passa så godt sammen! Syns Theo er litt søtt og Odin litt hardt, hvis du forstår.

Jeg kjenner et søskenpar som heter Odin og Varg. Syns de navnene er kjempe fine sammen:) Så kjenner jeg et annet søskenpar som heter Odin og Adrian.

Eller hva med:

Odin og Aron

Odin og Erik

Odin og Kasper

Odin og Niklas

Odin og Ulrik

Likte du noen av disse navnene? :)

Skrevet (endret)

Synes at dere i det minste skal holde dere i samme opphavskategori, siden dere valgte et norroent navn til foerstemann. Erik/Eirik, Brage, Are, Arild etc..? Sjekk norroene navn i navneguiden :)

Endret av Mizfit
Skrevet

Odin og Loke selvsagt! :)

Er enig i at Odin passer best sammen med andre norrøne navn.

Skrevet

Odin og Theo er fint!

Andre forslag:

Egil

Trym

Ask

Skrevet

Tusen takk for gode forslag :D Er så moro å høre andres tanker og meninger. Jeg syns også at Theo er veldig søtt og kosete i fht Odin, som jeg ser på som et veldig rent og sterkt navn.

Av forslagene deres så liker jeg Varg, Adrian, Eirik og Brage. Jeg elsker navn som Varg, Hauk osv men mannen er jo da selvfølgelig langt mer lunken :( Brage syntes han hørtes ut som et navn i Ringenes Herre ("er det broren til Frodo?"...). Mannen min er svensk forresten så vi er også åpne for svenske navn :)

Skrevet

Synes at dere i det minste skal holde dere i samme opphavskategori, siden dere valgte et norroent navn til foerstemann. Erik/Eirik, Brage, Are, Arild etc..? Sjekk norroene navn i navneguiden :)

Odin og Loke selvsagt! :)

Er enig i at Odin passer best sammen med andre norrøne navn.

Skal sjekke norrøne navn i navneguiden, takk for tips :)

Skrevet

Jeg falt litt for Brage jeg og :)

Skrevet

Synes Odin og Theo blir for forskjellige.

Forslag :

Sindre

Viljar

Ulrik

Sondre

Felix

Skrevet

Odins brødre het Ve og Vile sånn i forhold til norrøn gude historie iafall om det skulle vært no ;)

Skrevet

Saa morosamt, eg syntes Odin og Theo vart for like eg.

Odin og Fabian

Odin og Aron

Odin og Ashley

Odin og Faltin

Eg syntes ikkje at navn mellom sosken trenger aa ha den samme stilen egentlig. Odin er knall stilig forresten, saa du finner sikkert noko like bra til nestemann =)

Skrevet

Odin og Storm

Odin og Snorre

Odin og Loke (som nevnt)

Odin og Gudmund

Odin og Ravn

Skrevet

Odin og Sigurd syns jeg var fint, Storm, Brage og Trym likeså :)

Skrevet

Odin og Sigurd syns jeg var fint, Storm, Brage og Trym likeså :)

Jeg elsker navnet Storm <3 Men etternavnet vårt starter med ST og er i èn stavelse, så det blir litt for "tegneserieaktig" sammen dessverre :(

Skrevet
Odin og Loke selvsagt! :) Er enig i at Odin passer best sammen med andre norrøne navn.

Loke blir dessverre litt for negativt ladet (i fht norrøn mytologi) for min del.

Skrevet

Jeg kjenner tre brødre som heter Tor, Odin og Erik, og synes de navnene passer bra sammen :)

Skrevet

Odin og ..

Bendik

Lavrans

Wilmer

Albin

Alvin

Alvar

Joel

Max

Hektor

Oskar

Victor

Eskil

Sivert

Sondre

Ulrik

Anton

Skrevet

Sigurd? Odin og Sigurd passer godt sammen, begge norrøne. Theo liker jeg ikke så godt, blir for søtt.

Skrevet

Odin og ..

Bendik

Lavrans

Wilmer

Albin

Alvin

Alvar

Joel

Max

Hektor

Oskar

Victor

Eskil

Sivert

Sondre

Ulrik

Anton

Masse gode forslag!!!

Skrevet

odin og:

snorre

åsmund

thor ;)

even

erik

brage

øystein/eystein

august

Skrevet (endret)

Hektor er jo skikkelig tøft, da tenker jeg på ham i Troja jeg da *smelt* hehe...

Mannen er plutselig åpen for Brage!!! Så her øyner jeg håp i tunnelen :)

Endret av Madolyn&Muffin
Skrevet
Hektor er jo skikkelig tøft, da tenker jeg på ham i Troja jeg da *smelt* hehe... Mannen er plutselig åpen for Brage!!! Så her øyner jeg håp i tunnelen :)

Odin og Brage passer jo veldig bra sammen da!

Kjenner 3 brødre som heter Odin, Brage og Magnus:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...