Gå til innhold

Amming og baby som bare vil sove oppå meg....

Anbefalte innlegg

Min lille skatt ble født i uke 36+3,men veide 2920 og var 48 lang så ikke prematur.etter en uke hjemme ble vi lagt inn på sykehus da han var kjempe syk av en virusinfeksjon. han er nå 7 uker og har lagt på seg 400g i uka...saken er den at han er så urolig på dagtid,jeg ammer heeeele tida,og han kan sovne men på meg,prøver jeg og legge han i feks i vogna sover han kanskje 1/2 t-time og klar for mat igjen.natta kan det gå 3-6 timer så ikke no galt da..flere som har fått såre brystvorter igjen etter 7 uker?Han trøkker og gulper,god til og rape...virker som han har problemer med og gå inn i dyp søvn på dagtid?!!noen som kjenner igjen/har det sånn også som har noen tips???

Fortsetter under...

Jeg lurer på om babyen din kan ha noen muskulære plager siden han er mye urolig og helst vil sove oppå deg. Han høres veldig ut som min gutt, som sov elendig, hylskrek i barnevogn/bilsete og generelt om jeg prøvde å legge ham fra meg (selv bleieskift var et h******). Vi dro til kiropraktor spesialisert på småbarn, og fikk konstantert en kjempestiv og overstimulert nakke. Etter 5 behandlinger ila 2 uker så fikk vi en "ny baby" som plutselig sovnet i bilstolen :)

Noe jeg også lurer på er om du ammer ham altfor mye slik jeg også gjorde med min gutt. Jeg var så sliten av å aldri få sove, så jeg brukte puppen hver gang veslemann sutret. For han sugde jo hver gang jeg tilbød brystet så han var da vel sulten?? Tingen var nok heller at han hadde smerter, og nærhet/suging var smertelindrende. Og at vi var inne i en ond sirkel hvor jeg heller ammet enn å prøve å kose/trøste på andre måter. Jordmor sa på sykehuset at i 90 % av tilfellene hvor babyen skrek så var det pga sult og det stolte jeg dessverre blindt på i månedsvis...

Har du prøvd å ha ham i bæresjal? Da kan du gå rundt med begge armer fri og lulle ham i søvn. Slik får også tarmene hans og dine brystvorter hvile innimellom. Hvis han trykker, gulper og raper mye og legger på seg hele 400 gram per uke så kan det jo tyde på litt for mye mat..

Her nektet gutten å ta smokk men det kan kanskje være en løsning for dere, om han vil ta smokk?

Endret av Madolyn&Muffin

Reiving av baby er også verdt å prøve :) Etterligner tida i livmoren og er god for å hjelpe babyen å ligge stabilt på ryggen. Mange babyer "skvetter seg våkne" ved å slå ut med armene fordi kjernemuskulaturen ikke er stabil ennå:

natta sover han i vogna forrestn...

Hvor sover han på dagtid? Hvorfor ikke se om han roer seg bedre i vogna på dagtid også? Hvis du ønsker å skille dag og natt så er det lurt å lage faste kveldsrutiner og bruke pysj og veldig mørkt. På dagtid holder det jo med koseklut, dempet belysning og litt mer lyder enn på natta.

Noe jeg også tenker på er reflux (syre som renner forbi magesekkens lukkemuskel og opp i spiserøret og dermed lager irritasjon). Siden han spiser så mye sjeldnere på natta så kan jo det også være grunnen til at han sover bedre på natt enn dagtid.

Endret av Madolyn&Muffin

Annonse

Vi går hos kiro,har vært der tre ganger..han har låsninger i bekken,og mellom skulderbladene... men er så rart at natta er så bra??men ja,mye mat.... han er jo utrøstelig!

Da er det jo trøst han vil ha siden han har vondt stakkars :( Anbefaler deg bæretøy så kan du gå rundt, bære og bysse gutten uten at han spiser hele tiden. Da får du også gjort litt i huset eller gått tur om du ønsker det. Noen solide knebøy med ungen i sjal gjør ofte susen for en urolig sjel <3 Og da vet du jo at gutten snart blir bedre også siden han er under behandling for plagene sine.

Det at han er rolig på nettene skal du bare være sinnsykt takknemlig for; min gutt var like urolig både natt og dag... Og han tenkte vi ikke på å ta med til kiropraktor før han var 10-11 uker gammel.. Tøffeste tida i livet mitt.

Endret av Madolyn&Muffin

Skulle sårt ha.vært med bruksanvisning på de små!er mitt andre barn så kjenner jeg er roligere denne gangen...håper Kiropraktoren kan gjøre han bra så denne tiden blir koselig og ikke bare slitsom av bekymringer!men fremdeles rart at han sover om natta!!hmm..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...