elvo Skrevet 6. november 2012 #1 Del Skrevet 6. november 2012 Jeg har en Brio duo vogn hvor deler løsner og knekker med jevne mellomrom. Brio går jo for å ha god kvalitet, men servicen er det ikke mye og skryte av! Etter 1,5 år knakk understellet. Jeg reklamerte og Brio kranglet. Heldigvis fikk jeg god hjelp av butikken og til slutt fikk jeg nytt understell. Etter 2,5 år har den dele som fester bøylen på sportsvognen knekt og jeg har fått beskjed om at jeg har brukt vognen feil. De nekter å erstatte den. Dette er jo en Duo vogn, så sportsvognen er jo heller ikke brukt hele denne tiden. Delen koster kun 300,- så det er jo ingen ruinerende sum, men litt vanskelig å forholde seg til at den er brukt feil. Hva er det neste som ryker lurer jeg på da? Har forsøkt å utfordre dem på hvordan jeg skal bruke den korrekt, men det klarer de selvfølgelig ikke å gi meg noe svare på. Er takknemlig for å høre andres erfaringer på reklamasjon av barneutstyr. Er Brio er versting i klassen, eller jobber alle like mye for å gjøre kunden like misfornøyd som det Brio gjør? Brio skriver: Hei, Ulike deler av vognen har ulik forventet levetid. Om f.eks. metallrør pga. produksjonsfeil knekker, vil vi se det som en reklamasjonssak i 5 år etter kjøp. Plastdeler o.l. som kan skades ved feil anvending, eller slitasjedeler som hjul, tar vi ikke som noe reklamasjon etter 2 år. Reklamasjonsretten gjelder selvfølgelig alltid produksjonsfeil og ikke mangler som er tilført pga. feil anvending. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143987841-brio-mener-%C3%B8delagt-vogn-skyldes-feil-bruk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
skytten1984 Skrevet 30. januar 2013 #2 Del Skrevet 30. januar 2013 (endret) Dette er dårlig service. Vogn koster en formue og skal tåle den bruken den er ment til. Hvordan bruker vanlige folk en barnevogn feil? Elendig service. Jeg har valgt Emmaljunga fra Babyshop - håper ikke de har bedre service hvis det skulle være noe. NB! Sett deg inn i forbrukerkjøpsloven - vis til den når du reklamerer! Endret 30. januar 2013 av skytten1984 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143987841-brio-mener-%C3%B8delagt-vogn-skyldes-feil-bruk/#findComment-144998543 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamsen<3 Skrevet 1. februar 2013 #3 Del Skrevet 1. februar 2013 Dette er dårlig service. Vogn koster en formue og skal tåle den bruken den er ment til. Hvordan bruker vanlige folk en barnevogn feil? Elendig service. Jeg har valgt Emmaljunga fra Babyshop - håper ikke de har bedre service hvis det skulle være noe. NB! Sett deg inn i forbrukerkjøpsloven - vis til den når du reklamerer! Jeg har Emmaljung, kjøpt på babyshop Kattis i Strømstad. Etter nesten 2 år knakk festene på kalasjen. Var vel bare noen uker igjen av garantien. Men da dro vi til butikke og de fiksa den på 1 time. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143987841-brio-mener-%C3%B8delagt-vogn-skyldes-feil-bruk/#findComment-145007859 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå