Gå til innhold

Dere som nærmer dere termin.. Hva ligger deres symfysemål på?

Anbefalte innlegg

Her er jeg jo så og si uten for skjema på diagrammet med symfysemål på 36 i uke 38+ 3 skal til jordmor imorg 39+2 håper det ikke er langt utenfor nå... Hodet er jo festet ifølge jordmor, men selv er jeg ikke er helt sikker på at det stemmer , ser ikke at magen har sunket...

Endret av Nostalgia

Fortsetter under...

[quote name=Julia :)' timestamp='1352195371' post='144707062]

Uke 39+3 i går å hadde sfmål på 41..

Trodde ikke d gikk an å få så stor mage på meg. Men joda gikk d :)

Det er pga svangerskapsdiabetes?

Skal du bli satt igang på termin?

[quote name=Julia :)' timestamp='1352195371' post='144707062]

Uke 39+3 i går å hadde sfmål på 41..

Trodde ikke d gikk an å få så stor mage på meg. Men joda gikk d :)

Det er pga svangerskapsdiabetes?

Skal du bli satt igang på termin?

Ja er pga svdiabetesen..

Får høre mer i dag om igangsetting, men foreløpig blir d igangsetting mandag 12.nov siden d er søndag på termindato..

Annonse

i uke 37+6 så var SF målet ca 40(!)

har blitt forklart at det er pga. jeg er liten og har kort rygg..

Hvis målet stiger enda mer nå på fredag (39+0) så kommer jeg til å spørre om å få sjekket hvor stort barnet er tror jeg..!

Jeg ble målt til 36cm i uke 37+5 hos jordmor.

Hos lege 3 dager før ble jeg målt til 34cm.. stoler vel mest på jordmor, siden legen ikke har så mye peiling.

Har lagt som jeg skal i følge skjemaet hele veien, helt til siste sjekk hos jordmor nå. Men nå har jeg blitt sjekket av forskjellige hver gang, så er jo ikke sikkert alle målene er riktig.

Jeg spurte jordmor nå sist om hun kunne gi meg en estimert vekt på babyen, og hun ytret bekymret at jeg ville få en baby på 4kg +/- 10%... synes jo ikke det var så avskrekkendes. Forrige var 3.5 og selv var jeg over 4 kg da jeg var født. Ikke er jeg en liten spirrevipp heller...

Det gjenstår og se..

Du som har svangerskapsdiabetes - hvilke verdier har du hatt på blodsukkeret?

38+0 var SF-målet 36 cm hos meg. Har ligget mellom de. Røde streken og toppen av det grønne feltet hele veien med alle mine tre. Stiger jevnt og fint, så alt er i orden :)

Samme her:) ligget slik i alle mine 3 svangerskap nå.. Var på ul igår39+2 og han var da 3981 gr noe jeg regnet med:)

Annonse

Jeg ble målt til 36cm i uke 37+5 hos jordmor.

Hos lege 3 dager før ble jeg målt til 34cm.. stoler vel mest på jordmor, siden legen ikke har så mye peiling.

Har lagt som jeg skal i følge skjemaet hele veien, helt til siste sjekk hos jordmor nå. Men nå har jeg blitt sjekket av forskjellige hver gang, så er jo ikke sikkert alle målene er riktig.

Jeg spurte jordmor nå sist om hun kunne gi meg en estimert vekt på babyen, og hun ytret bekymret at jeg ville få en baby på 4kg +/-

10%... synes jo ikke det var så avskrekkendes. Forrige var 3.5 og selv var jeg over 4 kg da jeg var født. Ikke er jeg en liten spirrevipp heller...

Det gjenstår og se..

Du som har svangerskapsdiabetes - hvilke verdier har du hatt på blodsukkeret?

Hadde som sagt i uke 38 mål på 36 og igår uke 39+2 estimerte de han på ul til å være 4 kg altså 4,2 til termin 15. November . Akkurat som storebroren:)

i uke 37+6 så var SF målet ca 40(!)

har blitt forklart at det er pga. jeg er liten og har kort rygg..

Hvis målet stiger enda mer nå på fredag (39+0) så kommer jeg til å spørre om å få sjekket hvor stort barnet er tror jeg..!

Ja det gjør de nok da. Jeg fikk ul igår 39+2 han var da 4 kg og er ca 4,2 på terminen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...