Gå til innhold

når begynte dere og kjenne regelmessige spark?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heisann:)

Jeg er 12 uker nå og har så vidt begynt å kjenne det jeg mener må vere spark, er ikke hverdag og heller ikke så ofte om dagen..

Nå kan jeg også nevne at jeg begynte ganske tidlig og kjenne sprak med de 2 andre, var vel rundt uke 14 med 1.mann og omtrent rundt uke 12 med nr.2. Regelmessig spark hadde jeg vel fra rundt uke17-18 med begge to, men det er jo ingen fasit på når du begynner å kjenne hver dag, barnet kan jo ligge slik til at man ikke kjenner noe i det hele tatt før man har komt langt inn på 20-tallet.

Jeg er uke 21 nå, og har de siste 2 ukene kjent bevegleser/spark omtrent hver dag. Men jeg vet ikke om jeg kan kalle det regelmessig for noen dager er det masse og ganske tydelige spark, mens andre dager er det lite og sånne "hmmm, var det et spark?"-spark......

Annonse

Jeg er fjerdegangs, ca 20 uker og kjenner spark hver dag. Kjente de første sparkene da jeg var ca 16 uker, og rett over 18 uker kunne mannen kjenne den lille også :)

Nå kjenner jeg han hver dag, noen ganger ned mot blæren, andre ganger rett frem i magen.

Det kan jo være din lille ligger med ryggen frem?

Jeg kan vel si jeg kjenner regelmessige spark. Begynte å kjenne det i uke 16, hadde et par dager hvor jeg kjente svært lite rundt uke 19. Mannen kunne kjenne sparkene i uke 18. Og nå i uke 21 (22 i morgen) er sparkene iblant så sterke at jeg skvetter til. Ikke noe ordentlig mønster i når han er livlig og når han sover, men det er ofte svært så livlig.

Førstegangs jeg å. Morkaka ligger bak. Men jeg har biplacenta, og den ligger foran/på siden...

Nå har jeg kjent liv tidlig da. Da en venninne skulle ha sin første kjente hun liv første gang rundt uke 21.

Annonse

Jeg er så spent! Er førstegangs i uke 14 nå. Men jeg aner jo ikke hva jeg skal kjenne etter. Gleder meg til jeg også kjenner sparkene fra den lille. Magen begynner å komme på plass, så knøttet vokser i hvert fall :)

Jeg er fjerdegangs, og har kjent spark et par ganger. (er 13 uker nå) Men går fortsatt og venter på å kjenne regelmessig ;-)

Med forrige kjente jeg spark fra rundt uke 14, og mannen kunne kjenne de utenfra i uke 15.

I første svangerskap kjente jeg første spark i uke 20+5. I andre kjente jeg bobler og liv i uke 11+6 og regelmessig spark fra uke 16.

Denne gang kjenner jeg nå regelmessig spark(kjent ca 1 uke) og et 18+6 :-)

nå har jg og endelig kjent liv hver dag.. siste 3dagene :-) tror kanskje du har rett du som skrev at den lille kanskje ligger med ryggen frem. kjenner mer som vridninger enn som spark. men godt og kjenne at den lille er der:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...