Gå til innhold

Nytt kjøkken, hvilke farger hadde du valgt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bygger hus, kjøkken-tegningene er allerede klar, men klarer ikke bestemme meg for hvilke farger vi skal ha! Frontene er helt glatte, og vil prøve å kjøre en litt romantisk/bondestil. Vi har også en stor gruve over komfyren. Er usikker på både farge på fronter, benkeplate, vegger og gulv:) Hva ville vært ditt drømme-kjøkken??

Skrevet

Tror nok jeg ville gått for lyse farger- gjerne mørkere gulv/ benkeplate. Safe , men tenker at velger en typisk trendfarger / for mye farger blir en fort lei det! Hvitt/ offwithe er enkelt, og lett å variere tilbehøret til:) Men det er min mening!

Skrevet

Jeg ville valgt hvitt. Er ikke lei av det, nei. ;) Om du vil ha et romantisk kjøkken bør du ikke velge helt glatte fronter, da får du fort et mer moderne kjøkken.

inspirasjon:

http://3.bp.blogspot.com/-MT-D7H7h4VY/Tq6h8CSrFsI/AAAAAAAAD9I/oEFPweFA2v4/s400/kj%25C3%25B8kken.jpg

http://www.aubo.no/admin/public/getimage.aspx?image=Files/Billeder/AUBO%20K%C3%B8kken%202011/Nye%20K%C3%B8kken%20billeder%202011/Toscana_Graa_Kok.jpg&width=940&height=450

Skrevet

Jeg hadde valgt hvite fronter, mørke benkeplater og mørkt gulv tror jeg. Lyse vegger forresten. Ikke lett det der, men lykke til med nytt hus :)

Skrevet

En "gruve" over komfyren? Det er rimlig spesielt. Er det en gullgruve eller en diamantgruve? Da tror jeg det viktigste må være å finne en farge der skitten ikke synes så godt ;)

Beklager ser bare for meg et stort hull over komfyren der skitne gruvearbeidere klatrer opp og ned på vei til eller fra jobb.

Skrevet

Er det en stor hette du gar over komfyren? I tilfelle hvordan? Stål? Hvit mur? Mutstein? Naturstein?

Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

Vi lagde oss nytt kjøkken i fjor, og valgte hvite flater og en mørk benkeplate i stein.

Legger ved et bilde slik at du kan se hvordan vi gjorde det (beklager mørkt bilde). Gulvene skal skiftes ut når bikkja vandrer til andre jaktmarker ;)

post-845722-0-05144800-1352190653_thumb.jpg

Skrevet

Lys grå kjøkken med hvit benkeplate i stein! :-)

Skrevet

www.strai.no/kjkmaltprofil.htm

Klarte ikke paste inn adressen, så prøvde å skrive den.. men her kan du se et bilde av det jeg kaller en gruve. Muligens så har du/dere med en annen dialekt et annet ord for det :)

Kan legge til at jeg også gjerne vil blande inn moderne i den romantiske stilen, derfor velger jeg glatte fronter. Og ikke minst for å ha lettere rengjøring..:)

vi snakket først om grått kjøkken, men jeg er veldig redd for at jeg kommer til å angre. Så lener mer mot hvitt. Syns det er kjempe fint med benkeplate i mørk tre, men det koster jo en del.. Ikke lett dette!:)

Skrevet

Klarte ikke paste inn adressen, så prøvde å skrive den.. men her kan du se et bilde av det jeg kaller en gruve. Muligens så har du/dere med en annen dialekt et annet ord for det :)

Kan legge til at jeg også gjerne vil blande inn moderne i den romantiske stilen, derfor velger jeg glatte fronter. Og ikke minst for å ha lettere rengjøring.. :)

vi snakket først om grått kjøkken, men jeg er veldig redd for at jeg kommer til å angre. Så lener mer mot hvitt. Syns det er kjempe fint med benkeplate i mørk tre, men det koster jo en del.. Ikke lett dette! :)

Jeg tipper du mener grue:)
Skrevet

Kan legge til at jeg også gjerne vil blande inn moderne i den romantiske stilen, derfor velger jeg glatte fronter. Og ikke minst for å ha lettere rengjøring.. :)

vi snakket først om grått kjøkken, men jeg er veldig redd for at jeg kommer til å angre. Så lener mer mot hvitt. Syns det er kjempe fint med benkeplate i mørk tre, men det koster jo en del.. Ikke lett dette! :)

Jeg tipper du mener grue:)

Desuten er en grue et åpent illsted, ikke bare hettea til å ta unna stekeos og damp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...