håpefull<3 Skrevet 5. november 2012 #1 Skrevet 5. november 2012 Noen som vil dele sine beste oppbevaringstips? (Type gjemme bort rotet). Eks hvor/hvordan oppbevarer dere viktige papirer, bruksanvisninger o.l. Hvordan holder dere orden i yttergangen for dere med liten gang? Hyller med kurver? Har skoskap, men ikke plass til kommode. Hva med fjernkontroller og annet rot som ligger på stuebordet, hvordan holde dette mer ryddig? Ja dere skjønner sikkert. Dagligdagse og ofte brukte ting f.eks, hvordan holde orden på dette ?
YamYam Skrevet 5. november 2012 #2 Skrevet 5. november 2012 Viktige papirer: Kjøp noen permer og skilleark. Jeg har en perm som heter Helse, der har jeg alt som har med lege, tannlege, osv... og så har jeg en som heter Forsikringer ... bla bla bla.. og så har jeg en Bank som har div ang lån osv, og så har jeg en Jobb der jeg har timelister, lønnsslipper osv... Alle bruksanvisninger har jeg i en plastboks litt større enn A4 fra IKEA. Vi har kjøpt en fjernkontroll som styrer alt (TV, forsterker, GET box osv) Logitech ett eller annet Og ja, i gangen kurver
håpefull<3 Skrevet 5. november 2012 Forfatter #3 Skrevet 5. november 2012 Permer har jeg, men mangler vel egentlig en plass i gjemme de på føler alt står fremme. Fjernkontrollen skal jeg sjekke ut, har per i dag 5 kontroller :S Kanskje en boks til bruksanvisninger kunne funket her også, har alt i en skuff nå, den er full... Noen flere med tips? Kan være hva som helst som gjør "hverdagen enklere". Lure løsninger til badet, yttergangen, kjøkkenskap osv. Har et par kurver i kjøkkenskapet for å få litt mer oversikt over tørrvarene og for å slippe å flytte på alt for å se hva som står bakerst, men tar gjerne imot smartere løsninger
håpefull<3 Skrevet 5. november 2012 Forfatter #4 Skrevet 5. november 2012 Viktige papirer: Kjøp noen permer og skilleark. Jeg har en perm som heter Helse, der har jeg alt som har med lege, tannlege, osv... og så har jeg en som heter Forsikringer ... bla bla bla.. og så har jeg en Bank som har div ang lån osv, og så har jeg en Jobb der jeg har timelister, lønnsslipper osv... Alle bruksanvisninger har jeg i en plastboks litt større enn A4 fra IKEA. Vi har kjøpt en fjernkontroll som styrer alt (TV, forsterker, GET box osv) Logitech ett eller annet Og ja, i gangen kurver Har du hyller med kurver i gangen? Har mye veggplass, så tenker å få opp en del hyller og bruke kurver til å ha tingene i...
Popelko Skrevet 5. november 2012 #5 Skrevet 5. november 2012 Små kurver i skuffer for å sortere ting, kjøp puffer med oppbevaringsrom, der kan du ha leker, blader etc etc.. (har en med litt str på fra skeidar, imitert skinn, 500 kr). Kurver i gangen, få opp hyller med plass til kurver på. Til fjernkontroller kan du få kjøpt (vet ikke hvor) sånn oppbevaringssak til å henge på sofaen. Dekorative kurver/esker til oppbevaring av lys og småting i stua og kjøkkenet..
håpefull<3 Skrevet 6. november 2012 Forfatter #6 Skrevet 6. november 2012 Små kurver i skuffer for å sortere ting, kjøp puffer med oppbevaringsrom, der kan du ha leker, blader etc etc.. (har en med litt str på fra skeidar, imitert skinn, 500 kr). Kurver i gangen, få opp hyller med plass til kurver på. Til fjernkontroller kan du få kjøpt (vet ikke hvor) sånn oppbevaringssak til å henge på sofaen. Dekorative kurver/esker til oppbevaring av lys og småting i stua og kjøkkenet.. Kurver til gang og skuffer skal kjøpes inn puff har jeg dessverre ikke plass til :/
♥Coxinelle♥ Skrevet 6. november 2012 #7 Skrevet 6. november 2012 Gå inn på Pinterest og søk på "organize". Da får du 1000-vis av tips. (http://pinterest.com/)
håpefull<3 Skrevet 6. november 2012 Forfatter #8 Skrevet 6. november 2012 Gå inn på Pinterest og søk på "organize". Da får du 1000-vis av tips. (http://pinterest.com/) WOW, takk !!! :D
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 6. november 2012 #9 Skrevet 6. november 2012 Synes Expedit-serien til Ikea er genial. Vi har de hyllene både på barnerommene, i stua og i gangen i ulike varianter. Den ene store har vi under trappa med kasser i alle rom, og det er pass til utrolig mye oppi. Alt av yttertøy, ull, fleece og sko til barna, og mye mer... Bruker den også til leker, så vi får bort lekene i stua hver kveld:-) Ledige rom brukes i stua til bilder og div pynt, så da ser den dekorativ ut og....
håpefull<3 Skrevet 6. november 2012 Forfatter #10 Skrevet 6. november 2012 Synes Expedit-serien til Ikea er genial. Vi har de hyllene både på barnerommene, i stua og i gangen i ulike varianter. Den ene store har vi under trappa med kasser i alle rom, og det er pass til utrolig mye oppi. Alt av yttertøy, ull, fleece og sko til barna, og mye mer... Bruker den også til leker, så vi får bort lekene i stua hver kveld:-) Ledige rom brukes i stua til bilder og div pynt, så da ser den dekorativ ut og.... Vi har en lignende i stua, kjøpt på jysk. Har kurver i den samt at noen av hyllene brukes til pynt/ bilder skulle gjerne hatt plass i yttergangen til en sånn, vet de finnes i halve størrelsen, men det er fortsatt for stort for gangen vår. Tipper det blir vegghyller med kurver i gangen her.
Ei rosa og en blå:) Skrevet 6. november 2012 #11 Skrevet 6. november 2012 Til kontroller har jeg en fin boks som kan lukkes som står på bordet. Fikk tipset av Halvor bakke
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 6. november 2012 #12 Skrevet 6. november 2012 Synes Expedit-serien til Ikea er genial. Vi har de hyllene både på barnerommene, i stua og i gangen i ulike varianter. Den ene store har vi under trappa med kasser i alle rom, og det er pass til utrolig mye oppi. Alt av yttertøy, ull, fleece og sko til barna, og mye mer... Bruker den også til leker, så vi får bort lekene i stua hver kveld:-) Ledige rom brukes i stua til bilder og div pynt, så da ser den dekorativ ut og.... Vi har en lignende i stua, kjøpt på jysk. Har kurver i den samt at noen av hyllene brukes til pynt/ bilder skulle gjerne hatt plass i yttergangen til en sånn, vet de finnes i halve størrelsen, men det er fortsatt for stort for gangen vår. Tipper det blir vegghyller med kurver i gangen her. På ikea finnes de i mange ulike størrelser.... Og vi har faktisk tilpasset en selv ved å sage og lime.... Sånn fikk vi den til å passe perfekt. Vi har mange av de svarte stoffkurvene i vi....
håpefull<3 Skrevet 6. november 2012 Forfatter #13 Skrevet 6. november 2012 (endret) Synes Expedit-serien til Ikea er genial. Vi har de hyllene både på barnerommene, i stua og i gangen i ulike varianter. Den ene store har vi under trappa med kasser i alle rom, og det er pass til utrolig mye oppi. Alt av yttertøy, ull, fleece og sko til barna, og mye mer... Bruker den også til leker, så vi får bort lekene i stua hver kveld:-) Ledige rom brukes i stua til bilder og div pynt, så da ser den dekorativ ut og.... Vi har en lignende i stua, kjøpt på jysk. Har kurver i den samt at noen av hyllene brukes til pynt/ bilder skulle gjerne hatt plass i yttergangen til en sånn, vet de finnes i halve størrelsen, men det er fortsatt for stort for gangen vår. Tipper det blir vegghyller med kurver i gangen her. På ikea finnes de i mange ulike størrelser.... Og vi har faktisk tilpasset en selv ved å sage og lime.... Sånn fikk vi den til å passe perfekt. Vi har mange av de svarte stoffkurvene i vi.... Ok, trodde IKEA også hadde bare 2 størrelser, da skal jeg dra dit å kikke Ja sage og lime kunne jeg jo prøvd. Takk for flotte tips Endret 6. november 2012 av håpefull<3
fikas Skrevet 6. november 2012 #14 Skrevet 6. november 2012 Hva bruker dere bruksanvisningene til? Jeg vet jo hva de er til altså, men jeg har enda til gode å bruke feks bibelen som fulgte med tven, blekka som fulgte med telefonen, og alle andre elektriske duppeditter. Så her går det rett i søpla etter at apparatet er koblet til og i bruk. Det tar jo umenneskelig stor plass å oppbevare alle slags bruksanvisninger! De fleste bruksanvisninger kan man uansett finne på nett om man plutselig skulle få bruk for det
:o) :o) :o) Skrevet 6. november 2012 #15 Skrevet 6. november 2012 I gangen har vi en CD/DVD hylle fra ikea til oppbevaring av barnesko. De høye, smale hyllene som de har i forskjellige farger. Tar veldig liten plass, og vi får plass til mange par sko, pluss litt andre småting inni:)
håpefull<3 Skrevet 6. november 2012 Forfatter #16 Skrevet 6. november 2012 Hva bruker dere bruksanvisningene til? Jeg vet jo hva de er til altså, men jeg har enda til gode å bruke feks bibelen som fulgte med tven, blekka som fulgte med telefonen, og alle andre elektriske duppeditter. Så her går det rett i søpla etter at apparatet er koblet til og i bruk. Det tar jo umenneskelig stor plass å oppbevare alle slags bruksanvisninger! De fleste bruksanvisninger kan man uansett finne på nett om man plutselig skulle få bruk for det Jeg kaster de fleste, blar sjelden i en bruksanvisning. Men har en liten bunke jeg ikke kan kaste
håpefull<3 Skrevet 6. november 2012 Forfatter #17 Skrevet 6. november 2012 I gangen har vi en CD/DVD hylle fra ikea til oppbevaring av barnesko. De høye, smale hyllene som de har i forskjellige farger. Tar veldig liten plass, og vi får plass til mange par sko, pluss litt andre småting inni:) Lurt det er jo faktisk noe jeg hadde hatt plass i i den lille gangen min!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå