Gå til innhold

Bilsete for 3 barn ?? hva gjør dere som får nr 3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en på 8 år og en på 6 år...så kommer minsten 3 januar :)

Men utfrodringen er hvordan vi løser det med bilseter for alle???

UTEN og måtte kjøpe ny bil;)

Tips og idèer mottas gjerne.

Videoannonse
Annonse
Gjest Mammantil2prinser
Skrevet

Bruker du bilsete til de store barna da? Hvis ikke så er det jo kun den ene siden bak som blir okkupert av babysete :) uff, tenker også på stakkar halvbror på 10 som å sitte i midten mellom besafe isofix combi og Maxi cosi med base :P

Skrevet

Vel, det spørs hvilken bil du har i dag... Jeg har en på 5 år, en på 21mnd og siste minsten kommer om 16 dager. Vi har en Suzuki XL7 der to seter har isofix. Mannen min klarte å trøkke beltestolen til han største ned i midten mens de to andre bilstolene var fastmontert i hver sin isofix.....puh!

Holdt på å kjøpe en ny Ford Galaxy, men der sparte vi 300.000 og jeg får heller nytt bad nr.2 og vaskerom nede :) :) :)

Å måtte kjøpe ny bil er dritt...

Lykke til!

PS! Se etter de minste/smaleste bilstolene...

Skrevet

Bruker du bilsete til de store barna da? Hvis ikke så er det jo kun den ene siden bak som blir okkupert av babysete :) uff, tenker også på stakkar halvbror på 10 som å sitte i midten mellom besafe isofix combi og Maxi cosi med base :P

Ja, de store barna er "små gutter" som ikke er høye nok til å sitte på pute - 6 åringen er vel 118cm og 8 åringen ca 126cm - isofix er dessverreikke mulig i midten ;( ellers hadde det vært perfekt!!

Skrevet

Vel, det spørs hvilken bil du har i dag... Jeg har en på 5 år, en på 21mnd og siste minsten kommer om 16 dager. Vi har en Suzuki XL7 der to seter har isofix. Mannen min klarte å trøkke beltestolen til han største ned i midten mens de to andre bilstolene var fastmontert i hver sin isofix.....puh!

Holdt på å kjøpe en ny Ford Galaxy, men der sparte vi 300.000 og jeg får heller nytt bad nr.2 og vaskerom nede :) :) :)

Lykke til!

Ja skal sjekke etter smale seter :) Tenkte dra innom butikk og spørre de om løsning på dette...de BURDEvære klare for å løse dette og (kanskje) få solgt 3 seter.....

Vi har en SUBARU forrester som er en relativt romslig bil egentlig...og som vi trives med :):)

Skrevet

Lykke til!

Ja skal sjekke etter smale seter :) Tenkte dra innom butikk og spørre de om løsning på dette...de BURDEvære klare for å løse dette og (kanskje) få solgt 3 seter.....

Vi har en SUBARU forrester som er en relativt romslig bil egentlig...og som vi trives med :):)

Ja, håper det går greit og at de kan hjelpe dere. Vi har Britax isofix stoler tilalle tre i dag. Men den eldste sin stol er også godkjent som beltestol, så den må vike for babystolen når det er dags for bilturer. Har også bare en bil i tunet og kommer til å begrense bilbruken med alle tre samtidig så mye som mulig den første tiden. Kommer ikke til å kjøre mye med full bil på glatta i vinter uansett (pysa) ;) Bare når det er strengt tatt nødvendig. Da får vi heller invitere mye til oss og benytte oss av de snart tre vognene vi har stående ;)

Lykke til :)

Skrevet

Ja, de store barna er "små gutter" som ikke er høye nok til å sitte på pute - 6 åringen er vel 118cm og 8 åringen ca 126cm - isofix er dessverreikke mulig i midten ;( ellers hadde det vært perfekt!!

Ja, for en skal vel være minimum 140cm - stemmer det? Har du tre gutter? Jeg har to og venter nummer tre om 16 dager. Nå vet vi ikke kjønn, men mest sannsynlig kommer det en bittelillebror til oss også :) Gleder oss mye!! :)

Skrevet

de 2 største kan no bruke kun pute etter det jeg forstår av reglene. men vet mekonomen har smale setter med rygg på slik at man får den støtten også som man ikke får med kun pute.

Skrevet

Vi kjøpte bil sist med tanke på at vi ville ha en til. Vw touran med 7 seter, så vi kan evt. benytte et av de bakerste. Men eldste frøkna på 6 er ikke langt fra kravene å sitte uten bilstol. Så godt mulig hun blir plassert på pute i midten, når minste kommer i april.

Skrevet

Vi har også to barn og prøver på nr.3 nå. Eldste våre er 4,5 og 7 år, så de må også sitte i beltestol noen år til. Vi har en Skoda Octavia og vil nødig bytte den ut, men kan se ut som vi blir nødt til det... Kjøpte beltestol til 4-åringen nå nettopp og ba butikken hjelpe oss med å velge den smaleste (ble da BeSafe) med tanke på at vi etterhvert ville få 3 stoler bak i bilen. Men vi får låne oss en babystol etterhvert og prøve :)

Gjest Mammantil2prinser
Skrevet

Aah, ja da blir det jo fort litt trangt :/

Men du finner nok smale gode seter. Vi har kjøpt er for rett over 1000,- som pappa'n har i arbeidsbil. Kjøpte det faktisk på Coop obs, veldig fornøyd :)

Skrevet

Dere som har kjøpt smale beltestoler til barn over 4 år, kan dere nevne navnene på stolene?

Vi trenger babystol + to beltestoler.

Hvilken babystol (-gjerne med base/sofix) tar minst plass?

(Utrolig irriterende at ikke nettbutikkene oppgir målene på stolene på sidene sine)

Skrevet

Jeg har to gutter på 3 og 1.5 år og skal ha en baby til. Har vært på babyshop og prøvd mange alternativer og d vi endte opp med for å få plass er besafe izi combi x3 bakovervendt, britax belte stol og britax babysete. Britax var de stolene som bygget minst i bredden.

Skrevet

Hei

Vi kjøpte 2 stk for noen år tilbake på Bilxtra, de hadde supertilbud så de var ikke mer enn ca.500 kr stk og til vanlig så koster de mellom 800-1000 :) Husker ikke merket i hodet, men det er ihvertfall noen gode stoler. Det er beltestoler med regulerbar rygg i tillegg til at man kan ta av ryggen og bruke bare sitteputen :) De er laget slik at de passer akkurat i denne seteinndelingen som er på bilen, så med 3 seter i bredden så er det akkurat plass + bittelitt mellomrom :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...