Gå til innhold

vokser magen noe særlig etter uke 36/37

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ville tro magen føles størst da, iom babyen da mest sannsynlig ligger høyt.

Den siste mnd går babyen opp 200-250 g i uka, så vekta vil uansett stige... Får en håpe.

Men magen, vet ikke... Den synker kanskje litt for noen...

Symfysemålet mitt har steget med 1 cm i uka i flere uker nå.. Er 39+3 å har symfysemåle på 41.. Så her stoppet d ikke opp nei.. Å vekten fortsetter å stige den og m ca 1kg i uka.. Baby hos meg legger på seg ca 300g i uka nå grunnet svangerskapsdiabetes å har fått mye vann di siste ukene :/

Annonse

Annonse

Er snart i uke 37 og har gått opp 700gr-1 kg uken siden uke 34...Håper det ikke fortsetter slik framover og at jeg slipper å gå til uke 42.. Merker at jeg i løpet av natten har fått mye vann i kroppen. Har fått pølsefingre som er vonde å bøye!

Er 39 uker og har lagt på meg 1 kg siste 4 ukene.. Symfemål lå i uke 38+3 på 36 altså nesten utenfor Skjema..

altså 1 kilo hver uke.. eller 1 kilo totalt de siste 4 ukene?

Bare 1 kg på 4 uker.. Men største vektoppgang var 2 trimester etterpå har det gått saktere... Total vektoppgang til nå uke 39 er ca 11 kg

Symfysemålet går jo opp, baby blir jo større. Men for noen så vil magen føles mindre om baby fester hodet og setter seg godt nedi bekkenet. Jeg gjorde hvertfall med de som festet seg.

Jordmoren sa sist at hodet var festet så håpte det jo at symfysemålet gikk ned men hadde ikke noe å si her.. Opp 2 cm på 2 uker. 36 i uke 38 og nesten utenfor skjema /:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...