Gå til innhold

Vet ikke om jeg er gravid...?

Anbefalte innlegg

Hei!

Sambo og jeg har forsøkt å bli gravid siden forrige fødsel, som er 11 mnd siden. først i juli var syklusen på plass, 28 dager, og tydelig eggløsning rundt dag 16-20. Det kunne se ut som jeg ble gravid på syklus som startet 12. aug. men våget ikke håpe. Tok test 10 dpo (ja, vet - alt for tidlig, men skulle bort). Denne var negativ. Jeg reiste, men mensen uteble. Jeg fikk ikke testet meg før jeg fikk mensen - til de grader! Kramper og store blødninger i ca 10 dager - dette skedde etter 45 dager - altså en 45 dagers syklus. Jeg tenkte at dette er mulig en tidlig sa. Så: nå på neste syklus (som startet 26. sept) testet jeg svakt positivt på 11 dpo. Jeg har hatt en kraftig blødning (på dag for forventet mens) og spotting videre og har det ennå. Jeg tok en ny test etter blødningen, den var fortsatt svakt positivt. I dag tok jeg ny test (det er nå 10 dager siden blødningen) og den var helt klart positiv (ikke lenger svakt). Jeg har mistanke om at en evt tidlig sa kan være med på å gi utslag på denne testen. Jeg gikk til legen, som lurte på hvordan han skulle bekrefte eller avkrefte dette (argh! ubrukelige fjortis!!) Han tok en blodprøve og ba meg ringe for svar etter en uke.

Jeg døøør av å ikke vite! Jeg tror jeg er gravid - men hvorfor blør/spotter jeg?

Måtte bare lufte litt i hodet mitt! Noen som har opplevd det samme? Hva tror du?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143987543-vet-ikke-om-jeg-er-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det tar ikke en uke å få analysert et blodprøvesvar. Vanligvis tar det bare to-tre dager, men leger sier en uke for at pasienter ikke skal ringe å mase før svarene er klar. Det vet jeg fordi jeg har jobbet på legekontor. Jeg syns bare du skal ringe å mase! Ring etter noen dager å hør om svaret er kommet. Jeg har selv opplevd å måtte gå i en uke uten å vite om jeg var gravid og det var helt forferdelig, klarte ikke å tenke på noe annet. Leger skjønner ikke hvor ille det er. Dessuten burde du tatt blodprøver med to dagers mellomrom for å se om det er stigning. Jeg måtte selv be om dette denne gangen, legen jeg var hos visste ikke at det var slik man gjorde det..

Har du forsøkt å ta en digital test med ukeindikator? Kanskje den kan gi deg en pekepinn på om du er gravid eller ikke? 10 dager etter en tidlig SA vil jeg tro at det bare er rester av hcg igjen..

Lykke til i hvertfall! Håper du finner ut av det fort :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...