Gå til innhold

Hvorfor er dere imot Halalkjøtt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det som er så galt med det ? Vet dere egentlig hvordan dyrene blir slaktet ? Jeg gjør. Sett det på veldig nært hold selv flere ganger. Er absolutt ikke noe inhumant med det. Måten vi slakter dyr på i Norge er faktisk værre.

Fortsetter under...

Gjest sug lut
Skrevet

Er ikke mot noe som helst som kan spises.

Skrevet

Det er mindre dyrelidelse ved at dyret får hull i hodet enn at det langsomt tappes for blod levende. Derfor spiser jeg ikke halalkjøtt.

Skrevet

Det er mindre dyrelidelse ved at dyret får hull i hodet enn at det langsomt tappes for blod levende. Derfor spiser jeg ikke halalkjøtt.

Hjelpes....hvem har sagt dette til deg? Dyrene tappes ikke for blod LEVENDE....ikke handler det om å tappe de for blod heller. Du kapper strupen på de. Helt inn til nakken. De dør på sekunder. Men svimer av i det du kutter. De kjenner ingenting. Det er faktisk mer humant å gjøre dette enn å skyte de. De kan overleve skuddskader. Det vet du også...
Skrevet

Fordi dyrene blir klemt fast i en stor maskin. Hodet blir bøyd bak, så kommer en mann og skjærer de over strupen. Og et stykke ned i halsen, der står kua i et par sek, før den kastes utav maskinen. Ned på et blod dekt gulv fra andre kuer.

Hengt opp etter bakbeina mens den enda lever og, fortsetter og tappes for blod og mye av dette renner bak i svekt og lunge på kua.

Det kan ta opp til ti min før kua er død! Du må ikke prøve og si at den dør med en gang, for du kan se når kua henger at det spruter luft utav pusterøret som er skjært over! Dyra lider unødvendig mye, for og tilfredsstille en kultur!

Mens tradisjonell slakting står kua i en bås! En mann skyter de i hodet med en bolt pistol. Kua sviker av med en gang og blir bløgget. Da blør den ut mens den er i svima og kjenner ingen ting!

Også lurer du på hvilke kjøtt jeg ville ha spist? De gjør også dette med kyllinger, sau, lam! Ja alle dyr de slakter! Brutalt!

Jeg har gjort prosjekt med dette, sett videoer akkurat om hvordan dette fungere! Bare søk etter halall kjøtt på YouTube. Så får de se hvilken fin død disse dyrene får !!

Annonse

Skrevet

To grunner:

Jeg syns religionen er tullete

Dyrene lider

http://www.document...._at_halalslakt/

Dette stemmer da faktisk ikke. Dyrene svimer for det første av. Ergo- kan ikke kjenne noe. Og de dør på få sekunder. Hva skjer dersom noen holder deg tett rundt halsen ? Jo...blodtilførseln til hjernen din forsvinner. Du svimer av. Men i ditt tilfelle tar det tid. Fordi du ikke får stengt av helt med en gang.

Ved å kutte strupen kutter du av blodtilførseln kontant. Dyret svimer av med en gang. Det dør også på få sekunder.

Skrevet

To grunner:

Jeg syns religionen er tullete

Dyrene lider

http://www.document...._at_halalslakt/

Dette stemmer da faktisk ikke. Dyrene svimer for det første av. Ergo- kan ikke kjenne noe. Og de dør på få sekunder. Hva skjer dersom noen holder deg tett rundt halsen ? Jo...blodtilførseln til hjernen din forsvinner. Du svimer av. Men i ditt tilfelle tar det tid. Fordi du ikke får stengt av helt med en gang.

Ved å kutte strupen kutter du av blodtilførseln kontant. Dyret svimer av med en gang. Det dør også på få sekunder.

Så du hevder å vite mer og bedre enn det som blir skrevret i denne rapporten?

Skrevet

Hjelpes....hvem har sagt dette til deg? Dyrene tappes ikke for blod LEVENDE....ikke handler det om å tappe de for blod heller. Du kapper strupen på de. Helt inn til nakken. De dør på sekunder. Men svimer av i det du kutter. De kjenner ingenting. Det er faktisk mer humant å gjøre dette enn å skyte de. De kan overleve skuddskader. Det vet du også...

Har sett filmer der alle kuene som ble slaktet på dette viset, strupen kuttet! Prøvde og røyse seg!! De lukket opp munnen prøvde og puste og raute! Har aldri hørt om et dyr i svime som kan røyse seg?

Skrevet

Fordi dyrene blir klemt fast i en stor maskin. Hodet blir bøyd bak, så kommer en mann og skjærer de over strupen. Og et stykke ned i halsen, der står kua i et par sek, før den kastes utav maskinen. Ned på et blod dekt gulv fra andre kuer.

Hengt opp etter bakbeina mens den enda lever og, fortsetter og tappes for blod og mye av dette renner bak i svekt og lunge på kua.

Det kan ta opp til ti min før kua er død! Du må ikke prøve og si at den dør med en gang, for du kan se når kua henger at det spruter luft utav pusterøret som er skjært over! Dyra lider unødvendig mye, for og tilfredsstille en kultur!

Mens tradisjonell slakting står kua i en bås! En mann skyter de i hodet med en bolt pistol. Kua sviker av med en gang og blir bløgget. Da blør den ut mens den er i svima og kjenner ingen ting!

Også lurer du på hvilke kjøtt jeg ville ha spist? De gjør også dette med kyllinger, sau, lam! Ja alle dyr de slakter! Brutalt!

Jeg har gjort prosjekt med dette, sett videoer akkurat om hvordan dette fungere! Bare søk etter halall kjøtt på YouTube. Så får de se hvilken fin død disse dyrene får !!

Nei...de dør faktisk med en gang. Eller på veldig få sekunder. De svimer som sagt av pga mangel på blod og luft. Veldig kontant. Selvsagt spruter det blod ut. Fordi du kutter av et trykk. Samme som å åpne en champagneflaske det. Tror du skal studere enda litt mer. Kansje være med selv på en halalslakting i et muslimsk styrt land. Så får du se hva halal egentlig er.
Gjest Baby♡Lykke
Skrevet

Jeg har ikke tatt noe standpunkt. Aner ikke hvordan de går frem for å få halalkjøtt.

Jeg syns slakting uansett er grusomt og får vondt bare av å tenke på det.

Skrevet

Enten er det bare krampetrekninger eller så har slakteren gjort feil. Noe som er helt forferdeig. Skal man halal slakte får man se til å gjøre det skikkelig. Eller få noen som kan det til å ta over.

Men halalslaktingvgjort på rett vis gir ikke dyrene noen lidelse.

Har sett filmer der alle kuene som ble slaktet på dette viset, strupen kuttet! Prøvde og røyse seg!! De lukket opp munnen prøvde og puste og raute! Har aldri hørt om et dyr i svime som kan røyse seg?

Skrevet

Hele greia med å tappe dyret for blod er at de skal være ved bevisshet når de møter sin skaper. Men HI vet selvfølgelig bedre enn samtlige religionshistorikere, medarbeidere på slakterier og observatører fra Mattilsynet.

Annonse

Skrevet

Hva er det som er så galt med det ? Vet dere egentlig hvordan dyrene blir slaktet ? Jeg gjør. Sett det på veldig nært hold selv flere ganger. Er absolutt ikke noe inhumant med det. Måten vi slakter dyr på i Norge er faktisk værre.

Sukk, vet dere at så og si all kjøtt blir halalslaktet nå?Fordi det er billigere å utføre det på alle. Vi har ingen valg, vi blir prakket på halalslakt uansett. Rart at mange mener at det er snik islamisering?http://forum.hegnar.....asp?id=2055447

http://www.dagbladet.../11/437156.html

http://www.ytteroykylling.no/halal

http://forum.hegnar.....asp?id=2070574

http://veggavisen.wo...lslaktet-kjott/

En telefonrunde til slakterier sier at en slik praksis er utbredt. Ved Priorslakteriet på Elverum opplyses at muslim velsigner og slakter opptil 10 000 kyllinger. Deretter plukker de ut halvparten i passelig størrelse, hvoretter de resterende 5000 velsignede sendes ut i markedet til intetanende forbrukere. Halal i en butikk: En indikator kan være hvis du ser muslimer handler i en spesiell kjede eller butikk.

Skrevet

Jeg er imot å få prakket en religion nedover hodet!

Skrevet

Sukk, vet dere at så og si all kjøtt blir halalslaktet nå?Fordi det er billigere å utføre det på alle. Vi har ingen valg, vi blir prakket på halalslakt uansett. Rart at mange mener at det er snik islamisering?http://forum.hegnar.....asp?id=2055447

http://www.dagbladet.../11/437156.html

http://www.ytteroykylling.no/halal

http://forum.hegnar.....asp?id=2070574

http://veggavisen.wo...lslaktet-kjott/

En telefonrunde til slakterier sier at en slik praksis er utbredt. Ved Priorslakteriet på Elverum opplyses at muslim velsigner og slakter opptil 10 000 kyllinger. Deretter plukker de ut halvparten i passelig størrelse, hvoretter de resterende 5000 velsignede sendes ut i markedet til intetanende forbrukere. Halal i en butikk: En indikator kan være hvis du ser muslimer handler i en spesiell kjede eller butikk.

SYKT! Enda en god grunn til å være vegetarianer! Idiotiske religionen som vi blir tvunget til å ta hensyn til hele tiden...

Gjest Aprikos Syltetøy
Skrevet

Religion, uansett hvilken... fyttirakkern!!!!!

Veit ikke om noe annet jeg som har skapt mer konflinter og kriger oppigjennom årene!! Dyra tilhører ikke noe religion!! La dem få slippe å gå igjennom noe som helst relgiøst! Ja, de skal slaktes en gang. Men istede for å gjøre det i noen som helst guds navn, så foreslår jeg at det heller fokuseres på at livene deres skal gjøres så rikt som mulig mens de lever, og slakting skal gjøres HUMANT!!!! Og kom ikke her å si at halal er humant.. Hvor digg høres det ut å bli splitta på halsen, hengt etter bena og blø ihjel a?!

Gjest sug lut
Skrevet

Jøss, en tråd som virkelig samlet intelligensiaen.

Skrevet

Selve slaktemåten har jeg ingen formening om siden jeg ikke vet noe som helst om slakting annet enn at dyret dør. Men jeg har likevel et problem med at maten jeg spiser kan ha vært en del av et religiøst rituale uten at jeg blir informert om det.

Det er mer mellom himmel og jord...

Skrevet

Jeg er kristen og hvorfor i all verden skal jeg spise kjøtt dere har veldignet med ord fra koranen?? ville dere muslimer spist en okse jeg velsigner i Jesu navn?

det er desverre alt for mulig tilrettelegging for dere muslimer her i Norge.

Det er en snik-islamisering uten like.Og for endobbelmoral,de muslimene jeg har kjent driter lang i halal og spiser både pølse og salami.

Så nei,hvorfor kan ikke DERE spise vårt kjøått som ikke er halal??

Skrevet

Islam er ikke en religion men en politisk ideologi med visjon om å ta over verden.Deres kvinnesyn,mennesyn og syn på dyr er forkastelig.Om man gidder å sette seg litt inn i koranen står det svart på hvitt at man skal drepe den kristne,voldta hans kone drepe hans barn.En hver muslim som går i mot koranen og allah skal straffes med døden,ergo støtter enhver muslim alle handlinger i allahs navn og er for Sharia,også her i Norge.Mohammed giftet seg med en jente da hun var 9 år og ventet med sex til hun var 11 år.Så de ber og tilber en sadistisk pedofil mann,han skal være hellig.???

Og så skal JEG spise kjøtt som er velsignet til støtte for alt dette.Sorry,jeg er ikke en av de naive nordmenne.Måtte vi forby Islam i hele Europa.!

Skrevet

Dere muslimer,hvorfor vil ikke dere spise Jødisk Koshermat?

Skrevet

Dere muslimer,hvorfor vil ikke dere spise Jødisk Koshermat?

Hvem har sagt de ikke vil spise det? Jeg har forstått at de kan spise dette fordi drapsmetoden er lik, men nå er jo ikke koshermaten forhelliget med koranens ord...

Skrevet

Islam er ikke en religion men en politisk ideologi med visjon om å ta over verden.Deres kvinnesyn,mennesyn og syn på dyr er forkastelig.Om man gidder å sette seg litt inn i koranen står det svart på hvitt at man skal drepe den kristne,voldta hans kone drepe hans barn.En hver muslim som går i mot koranen og allah skal straffes med døden,ergo støtter enhver muslim alle handlinger i allahs navn og er for Sharia,også her i Norge.Mohammed giftet seg med en jente da hun var 9 år og ventet med sex til hun var 11 år.Så de ber og tilber en sadistisk pedofil mann,han skal være hellig.???

Og så skal JEG spise kjøtt som er velsignet til støtte for alt dette.Sorry,jeg er ikke en av de naive nordmenne.Måtte vi forby Islam i hele Europa.!

Hør hør!!!

Skrevet

Hadde slakterier hatt glassvegger hadde alle vært vegeterianere ....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...