Gå til innhold

Kjenner dere livmoren?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei jeg merker den ikke enda. isåfall er det bare snakk og en cm eller to over!! jeg er ca 11+2 og 2 gangsgravid.

Ifølge den gravidboken er det noen som kjenner livmoren den uken jeg nå er i (spesielt flergangsfødende) men det er en del som må vente enda en uke eller to før de kan kjenne den!!! 9 uker synes jeg virker veldig tidlig????

Nei jeg merker den ikke enda. isåfall er det bare snakk og en cm eller to over!! jeg er ca 11+2 og 2 gangsgravid.

Ifølge den gravidboken er det noen som kjenner livmoren den uken jeg nå er i (spesielt flergangsfødende) men det er en del som må vente enda en uke eller to før de kan kjenne den!!! 9 uker synes jeg virker veldig tidlig????

Ja, det synes jeg også så jeg er litt engstelig for at det kan være to. Nå skal det sies at jeg kjente den veldig godt i uke 11 forrige gang og da var det bare 1, så det er vel absolutt mulig i uke 9.

Annonse

kan nok være oppblåst mage ja. Har trodd jeg har kjent den en del ganger nå, men vips så er den lille kanten borte igjen. er nok tarmene våre som lurer oss. har faktisk også merket at urinblæren kan lure meg. kjenner kanten, går på do, og da var kanten borte gitt :-P

Jeg er ikke oppblåst i magen lenger, så det er ikke det. Men jeg er veldig enig i at det er svært tidlig å kjenne livmoren i uke 9.. som jeg er idag. Men jeg kjenner jo ikke livmorkanten.. den kjenner man ikke før om maaange uker. Men når jeg trekker inn magen, holder pusten osv som før, så forsvinner ikke den bittelille harde helt nederst, og når jeg står oppreist så er magen hardere og mye mer markant liksom.. og den går bittelitt ut. Så NOE er det:)

Men hvis spørsmålet er om jeg kjenner livmorkanten, så gjør jeg såklart ikke det! :D

Jeg kjenner livmoren som et hardt, og ruglete område nederst mot symfysen. Det kjennes helt annerledes ut enn resten av magen. Kanten er litt over og er veldig øm. Den går ikke så langt ut på sidene enda. "Plutselig" stopper livmoren og det går liksom et søkk inn - det er slutt på det harde området og det er bløtt igjen. Kjenner man akkurat der med kanten er det som det er noen folder eller små kanter (litt vanskelig å beskrive). Det kjennes ikke behagelig å ta på det (ikke direkte vondt, men litt rart og unehagelig).

Jeg hadde VELDIG mye fostervann forrige gang så mulig det er det som gjør at livmoren er litt større enn gjennomsnittet? Vanskelig å si, men jeg er helt sikker på at det er livmoren. Den har jeg kjent før og det var akkurat på samme måten sist.

Er 3. svangerskap og jeg lurer på om det er livmoren jeg kjenner. Er 9+0 idag. Om det er livmoren, så kjenner jeg den bare såvidt. Sist gang kjente jeg den godt da jeg var 10-11 uker på vei.

Jeg kjenner også livmoren som en hard, ruglete kull rett over skambenet.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...