Gå til innhold

Blææ det verst tenkelige kom for en dag..

Anbefalte innlegg

Har vært hos legen i dag, og spurte om dette med å bli gravid. Det skal sies at jeg er noen kg for tung, ganske mange i følge legen. Jeg har lavt stoffskifte, og selv om jeg trener regelmessig og spiser sunt, så går jeg ikke ned i vekt. Pga dette så sliter jeg med det psykiske, har litt angst for å gå ut der det er mye folk osv. Legen sier til meg i dag, at hun synes ikke jeg skulle bli gravid nå..

Jeg er 30 år, og med denne farten ifht slanking, så er jeg ikke i normal vekt før jeg er 40... og da kan det være for sent. Dette er vårt største ønske, så det var ganske deprimerende...

Er av de som ikke har hundre tusener til slanke operasjon.. så hele verden min falt sammen i dag...

Noen fler?

Fortsetter under...

Har vært hos legen i dag, og spurte om dette med å bli gravid. Det skal sies at jeg er noen kg for tung, ganske mange i følge legen. Jeg har lavt stoffskifte, og selv om jeg trener regelmessig og spiser sunt, så går jeg ikke ned i vekt. Pga dette så sliter jeg med det psykiske, har litt angst for å gå ut der det er mye folk osv. Legen sier til meg i dag, at hun synes ikke jeg skulle bli gravid nå..

Jeg er 30 år, og med denne farten ifht slanking, så er jeg ikke i normal vekt før jeg er 40... og da kan det være for sent. Dette er vårt største ønske, så det var ganske deprimerende...

Er av de som ikke har hundre tusener til slanke operasjon.. så hele verden min falt sammen i dag...

Noen fler?

Har du prøvd dette?

http://www.eurodiet.no/hjem/

Jeg er klassifisert som sykelig overvektig, BMI på 43. Jeg har slitt med depresjon ifølge av det.

Og jeg er blitt gravid.

Jeg har holdt på å prøve å gå ned i vekt(10 kg på et år), har høy risiko for svangerskapsdiabetes(pga nær familie har diabetes type 1 og 2).

Dette er jo ikke et godt utgangspunkt i det hele tatt, men jeg tok kontakt med helsevesenet ifra første positiv test og sa det rett ut; jeg trenger hjelp med å klare å gjennomføre dette svangerskapet på en mest mulig god måte. For jeg vet alle risikoene ved å bli gravid i min size.

Jeg har blitt møtt av koselige leger og jordmødre, og noen som ikke var så hyggelige som kom med slengkommentarer.

Veier du mer enn 130 kg så sies det at du må ikke gå opp i vekt i svangerskapet. Jeg veier 121 kg og har "tillatt" vekt oppgang på 6 kg, så langt har jeg faktisk gått ned i vekt *kryss i taket!*. Og psyken min er blitt mye bedre, fordi jeg har faktisk klart å snu negative vaner til å bli sunnere og mer positiv :)

Det har bare gitt meg mer motivasjon til å virkelig snu på hver eneste sten for å gjøre livet best mulig for den lille.

Så vil du bli gravid - så kjør på.

Men hver klar over at du vil møte helsepersonell som mener at du er uegnet for det når du er større enn gjennomsnitt. Og det er mye høyere risikoer ved svangerskapet og fødsel.

Du må være klar for å faktisk endre kosthold og trening, hvis du skal klare å gjennomføre det. Trene opp bekken, bein og rygg er noe av det aller viktigste du må gjøre, samt. utholdenhet for å takle en fødsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...