Gå til innhold

Menstruasjon etter svangerskap

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg kunne spørre, selv om jeg vet at svaret egentlig er "det er så individuelt" ;) jeg fødte ei lita jente 21.12.11, og har fullammet. Fikk tilbake menstruasjon i august, og hadde deretter ny menstruasjon i september. Jeg har tidligere hatt sykluser på ca 32 dager, men nå begynte jeg å spotte etter 31 dager, og fikk "ordentlig" menstruasjon på dag 39. Vi er prøvere, men jammen ikke så lett å treffe på eggløsning når alt er så forkludret. Idag er jeg på dag 39, men ingen tegn til TR (og heller ingen spotting) Spørsmålet er da om jeg kan ha enda lengre syklus denne mnd? Noen med erfaringer? Selv om jeg vet at dette er individuelt ;) håper jo å være gravid, men tør ikke teste enda ;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143987421-menstruasjon-etter-svangerskap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har pleid å få mensen etter 4-5 md, selv om jeg har fullammet. Men etter den første mensen har det gjerne gått 2md til neste. Deretter har jeg hatt sykluser mellom 28-35 dager. Så det er jo relativt fast.

Det kan være vanskelig å vite når el er ja. Iallefall hvis du er veldig usikker på syklusen. Så enten må du bare kjøre på med sex annenhver dag fra ganske rett etter mensen til neste mens. Selv kommer jeg til å teste etter el, egentlig bare for å vite når vi kan slutte å prøve.

Jeg fikk baby i november 2011 og fikk mens igjen i juli. Har hatt to sykluser som har vært på ca 35-47 dager. Nå er det snart 50 dager siden sist og jeg hadde en svak blødning i går. Jeg har aldri spotter i hele mitt liv (går rett på fossblødning!), så nå er jeg riiiiimelig sikker på at vi har klart å bli gravide!!! Skal teste om noen dager. Lite svar å gi deg annet enn at du kan være gravid, men samtidig kan det være en unormal lang syklus... LYKKE TIL!

Takk for svar :) må vel bare hoppe i det, og teste, tenker jeg... Vet ikke helt hva som holder meg tilbake :) jeg og samboer har egentlig kommet fram til at dersom jeg ikke er gravid nå, så er det best om vi venter noen mnd, i forhold til praktiske ting som jobb og studier, passer sånn sett best med 2014- baby :) men siden vi hoppet litt uti prøvinga, så kan det jo hende jeg rakk å bli gravid før fornuften tok oss :) det håper vi egentlig begge på ;) mannen han bursdag på søndag (på farsdagen) og det hadde vært helt fantastisk å kunne fortelle han da at han skal bli pappa igjen :) så jeg krysser fingrene ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...