Gå til innhold

Etterkontroll hos lege etter fødsel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Trur ikke det er så mye man gjør der. Men hører vel om hvordan det går, om du vil ha prevensjon og hvilke. Og se hvordan se er der nede vis man måtte ha sydd og se på magen ved keisersnitt. Ikke så mye egentlig.

jeg skal selv dit om 2 uker.

Endret av Elsa88

Det er stort sett prat om fødselen og tiden etterpå(for å avdekke om man sitter med "traumer" etter fødselen og evt fødselsdepresjon.) Så får man tilbud om resept på prevensjon.

Om du ønsker underlivskontroll får du det også, men det er ikke rutine, så du må evt be om det selv. Er det lenge siden celleprøve kan det være en anledning til å få tatt det også.

Vi snakket om fødselen og hvordan den hadde vært, samt hvordan det gikk med babyen og hvordan jeg og mannen min hadde det etter den lille kom. Snakket også litt om amming og det å gi babyen tran. Legen kikket på stingene der nede og klemte litt på magen for å se om livmoren hadde trukket seg sammen som den skulle. Også fikk jeg ordnet med prevensjon. Tok noen blodprøver i tillegg, men det var fordi jeg slet sånn med jernnivåene i graviditeten, det er ikke standard.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...