Gomammaen Skrevet 4. november 2012 #1 Del Skrevet 4. november 2012 (endret) Må man søke får å få et rom på barselhotelen eller??? kan dere forklare meg hvordan man får barselhotel jeg ønsker meg barselhotel med mannen min å sønnen min på 3år Må man søke får å få et rom på barselhotelen eller??? kan dere forklare meg hvordan man får barselhotel jeg ønsker meg barselhotel med mannen min å sønnen min på 3år Endret 4. november 2012 av Gomammaen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143987200-ahus-barselhotel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
cindy85 Skrevet 4. november 2012 #2 Del Skrevet 4. november 2012 Dette står på ahus sine sider. Jeg tror du kun kan ha med en ledsager ikke barn,men du kan jo Evt ringe å høre med de:) Barselavdeling og barselhotell (24.03.2011) Vi har to barselavdelinger på sykehuset hvor du treffer jordmødre og barnepleiere med bred kompetanse i barselomsorg. Vi håper du får et nyttig og lærerikt opphold her hos oss. Vi har kunnskap og erfaring vi ønsker å dele med deg. Barselhotellet For deg som har en ukomplisert fødsel, kan vi tilby opphold på barselhotellet (Ahus hotell) for deg og din partner. Ahus hotell er et tilbud til pasienter og pårørende ved Akershus universitetssykehus. Barselkvinner er tildelt en egen fløy av hotellet med rom innredet for mor og den nyfødte. Friske kvinner og friske barn som har hatt en ukomplisert fødsel vil få barseloppholdet på barselhotellet. Dersom alt står bra til med deg og barnet flytter du fra fødeavdelingen til hotellet ca 2-4 timer etter fødsel. Mor, barn og ledsager blir transportert av sykehusets sikkerhetstjeneste fra dør til dør. Ved ankomst til hotellet sjekker dere inn i resepsjonen, og ved hjemreise sjekker dere ut samme sted. Dere får tildelt eget rom med bad, TV og telefon. Liggetiden tilpasses etter behov, men vanlig liggetid er 2-3 netter. Nødvendig utstyr som bleier og tøy til barnet og bind til mor finnes på hotellet. Ledsager kan bo sammen med mor og barn mot betaling kr. 300,- pr. natt inkludert frokost. Andre måltider kan kjøpes på hotellet. Maten serveres i restauranten i underetasjen. Oppholdet for mor og barn dekkes av trygdekassen. Vi tilbyr en velkomstsamtale med alle umiddelbart etter ankomst, hvor vi informerer om vårt tilbud og kartlegger hva du ønsker hjelp til i løpet av barsel-oppholdet. Første dag etter fødselen samler vi mødrene til en felles mødresamtale. Her går vi gjennom ulike temaer som omhandler den første tiden etter fødsel. Barnelegen undersøker barnet dagen etter ankomst til hotellet. Vi gir individuell veiledning i amming, barnestell og badestell. Reiser dere hjem før 3. døgn vil dere få tilbud om time på barselpoliklinikken et par dager etter hjemreiser. Her vil det bli gjort en vektkontroll av barnet og tatt Føllings prøve. Den korte tiden dere er i hotellet anbefaler vi ro og hvile og at dere bruker tiden til å bli kjent med det nyfødte barnet. Søsken til barnet er velkomne, men vi anbefaler at dere venter med annet besøk til dere kommer hjem. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143987200-ahus-barselhotel/#findComment-144702320 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå