Gå til innhold

Kan man se foster under ct-skanning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff ja det er spørsmålet. Har nettopp funnet ut at jeg er gravid og tok ct skanning med kontrast av bekken, urinveier og blære. er usikker på hvor langt jeg er på vei og er bekymret over at det kan ha skadet fosteret:(

takker for svar

Fortsetter under...

Skrevet

Tror ikke legen ville gjort noe som var skadelig for babyen din :)

Skrevet

nei, men jeg visste ikke at jeg var gravid da jeg tok ct skanning, derfor lurte jeg på om jeg var gravid under skanningen og om man kan se fosteret på bildene.

Skrevet

Tror ikke legen ville gjort noe som var skadelig for babyen din :)

Leser du før du svarer?

Hun sier jo tydelig hva som har skjedd?

Skrevet

Huff ja det er spørsmålet. Har nettopp funnet ut at jeg er gravid og tok ct skanning med kontrast av bekken, urinveier og blære. er usikker på hvor langt jeg er på vei og er bekymret over at det kan ha skadet fosteret:(

takker for svar

Jeg var 6 uker på vei når jeg egentlig skulle ha en slik undersøkelse, men fikk kun ta ultralyden da den ikke var skadelig. Vet ikke om de kan se den, men ring de i morgen å hør. Håper det går bra.

Skrevet

Er det lenge siden undersøkelsen og når hadde du siste mens?

Annonse

Skrevet

Om du var bare noen uker på vei vil det ikke synes, da synes det ikke på ultralyd heller.

Vet at fostre tåler en del stråling, men siden man vet lite om akkurat hvor mye de tåler så er det frarådet å gjøre det i svangerskap. Snakk med legen din du, så får du skikkelig svar.

Skrevet

mensen min er ganske "rar" siste menstruasjon var 11 august. tok en test før skanningen den 8 oktober og den var negativ. men jeg kunne jo ha vært 2 eller 3 uker den 8 oktober siden testen var negativ da. Er veldig redd med tanke på strålingen den kan ha blitt utsatt for. Hvis det har blitt utsatt for noe hva kan skje med fosteret da?

Skrevet

Tok ct og mr med kontrast av bekken og hofter da jeg bar 6 uker på vei. Visste det selvfølgelig ikke da :-( Ble beroliget i etterkant, selv om det ikke var å anbefale. Jenta er nå 2, 5 og friskeste ungen jeg har vært borti... Snakk med legen om bekymringene dine er vel mitt beste råd! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...