Gå til innhold

Knukket en tann/bit av gammel fylling er falt av....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere med meg?

Er dette dyrt å fikse hos tannlegen?

Skrevet

Variere etter hvor mye jobb det er, ring tannlegen din å spør.

Skrevet

Jeg har non sånne, hatt det i flere år.

Skal til tannlege når jeg har råd til det og greier å ta første steget.. Uff, som jeg gruer meg.

(Nei, jeg har ikke hatt så mye smerter som man skulle tro, kan gå i år uten å kjenne noe)

Skrevet

huff,føler med deg.Her må jeg gå fordi det er veldig plagsomt og vondt. :-(

Skrevet

Jeg måtte ut med 1100 kr da det skjedde meg tidligere i høst, men det var visst en vanskelig fylling siden det var på siden av tannen og det er vanskelig å få de til å sitte. Han måtte bruke noe armering og greier... Jeg tar også bedøvelse og må betale for den også.

Om det er en liten fylling midt oppå tyggeflaten er det ikke så ille.

Skrevet

nei det er på baksiden av tannen.1100 kr kan jeg leve med,så for meg mye mer.Kjipt,for eg betalte 5000 kr for rotfylling på samme tann i fjor...så blæh! :-)

Skrevet

Jeg har non sånne, hatt det i flere år.

Skal til tannlege når jeg har råd til det og greier å ta første steget.. Uff, som jeg gruer meg.

(Nei, jeg har ikke hatt så mye smerter som man skulle tro, kan gå i år uten å kjenne noe)

Livredd tannlegen jeg også, men når mån går med en åpen fylling kan bakteriene grave seg lenger og lenger ned i tannen så det ender med rotfylling.

Bedre å gå til tannlegen med en gang mens hullet er lite, jo større og dypere det blir jo dyrere og verre blir det...

Da jeg mistet en fylling i høst ringte jeg desperat tannlegen for å få det fikset helst på timen for jeg var så redd hullet skulle vokse så jeg måtte ha en rotfylling. Fikk time to uker senere og turte nesten ikke spise søtt, drikke brus eller noe på de ukene. Pusset tennene flere ganger om dagen, skylte med flour to ganger om dagen osv. Men jeg er nok mer panisk når du kommer til tannlege enn folk flest da ;)

Skrevet

Hehe,jeg er i grunn helt lik.Men jeg har hatt kjempe tannlegeskrekk men nå får jeg god hjelp,så nå har jeg gått regelmessig i 2 år.Men jeg ringte en annen tannlege i dag siden min har stengt og jeg kan fint vente til i morgen.Trøsten er at det er en liten slankekur for jeg kan ikke spise hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...