Gå til innhold

Hvor mange stearinlys brenner dere om gangen? Og hvor ofte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

...sier Stearin selv... Hehe

Men seriøst. Hvor mange stearinlys brenner dere om gangen? Og hvor ofte?

Jeg har ti faste plasser for telys og tre kubbelys eller lignende. Disse brenner jeg samtidig. Dvs. 13 stearinlys hver eller annenhver kveld. Noen perioder oftere, andre mindre. Av og til har vi også to lys på bordet når vi spiser middag, disse lar jeg brenne hele kvelden. Elsker stearinlys. Brenner stearinlys kun i mørketiden. Bor langt nord i landet, så om sommeren blir ikke stearinlys brent i det hele tatt. Det er kun høsten og vinteren og tidlig vår det brennes så mye stearinlys.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Alt i alt, med telys, kubelys, kronelys, lykter osv..?

Alt fra 3-24 Brenner lys hver dag :)

Gjest peacock
Skrevet

Ikke så veldig mye stearinlys her - det er jo masse utslipp fra de! Så et tv-program der de målte antall partikler når man hadde lys tent, og det var flere enn hvis man sto rett ved motorveien... Han forskeren hadde sluttet helt med stearinlys faktisk.

Jeg er kanskje lettskremt, men nå er det altså bare tente stearinlys her en sjelden gang, og da 3-4 stykker.

Husk å lufte godt!!

Skrevet

Eg er som du, gubben reagerar på osen frå lysa :(

Skrevet

7 fate lys jeg brenner hver dag :)

Elsker levende lys i den mørke årstiden.

Gjest Heartbroken
Skrevet

I denne mørke årstiden brenner jeg lys hver kveld. Det varierer fra 1-10 alt ettersom :)

Skrevet

Alt fra 10 til 50. 7 sv de er kubbelys, resten telys :) ca hver kveld, så sant vi ikke er borte en kveld så er de tent :)

Skrevet

Vet at stearinlys slipper ut en del som ikke er bra, men jeg får en lykkefølelse av det (lykkehormonene som styrer det). Og de varmer huset i samme slengen. Deilig å komme hjem til et kjølig hus og la stearinlys varme stua :) Vi har ikke vedovn her, men hadde vi hatt det, vet jeg at jeg ville tent bål hver kveld.

Lufter minimum 10 minutter en gang hver kveld ved å ha døra og vinduet i stua på vidt gap. Har i tillegg alle ventiler åpne hele tiden.

Skrevet

Det varierer veldig. Hadde jeg hatt penger til det, tipper jeg det kunne blitt ti lys hver kveld. Jeg elsker levende lys, men det er jo å brenne penger. Rasjonerer litt nå, så noen kvelder er det ingen, og på ordentlige kosekvelder tre telys og kubbelyset. Rundt juletider brenner kubbelys og to-tre telys hver kveld. Og kongerøkelse. :)

Skrevet

Bruker veeeeeldig sjelden lys. Nå vil jeg tippe det er 8-10 mnd siden sist. Blir vel noen i adventstiden.

Skrevet

Brenner lys hver kveld, to lykter på trappa + 8-10 stk inne i stua.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Stort sett hver kveld høst og vinter. Har bare 2 stearinlys, men 30 telys når jeg fyrer opp

Skrevet

Brenner t-lys :)

Tenner på alt fra 2-18 :)

Å d gjør jeg nesten hver dag :)

Men for d meste er d kun 2.. Tenner alle hvis jeg gidder eller skal ha d extra koselig :)

Skrevet

Har 10-12 telys og to kubbelys som jeg tenner i hver kveld i mørketiden. Pluss fyr i ovnen. I desember er det kanskje 20-25 telys. Varmt(for varmt om du spør mannen) og godt og utrolig koselig.

Skrevet

Jeg elsker levende lys <3 Vi brenner mellom 7 - 9 lys hver eneste kveld :-)

Skrevet

Brenner nesten aldri lys, jeg glemmer det :-P Har to lysestaker med lys stående til pynt, og av og til tar mannen fram noen telys-greier og setter på middagsbordet når det skal være kosemiddag.

Skrevet

4-6 telys 3-4 kvelder i uken tenker jeg.

Tenner flere når vi skal ha det litt ekstra koselig.

Skrevet

Bare to telys ved middagsbordet. Det gjør vi hver dag. Tenner kubbelys og kronelys når det er noe ekstra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...