Gå til innhold

Jeg har en kasse med EPLER.. Hva kan jeg lage av de??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt å lage 2 eplekaker og fryse de ned.. men da har jeg fremdeles ca 30 epler igjen! :( Hjeeelp :)

Skrevet

Tørkede epler er veldig godt og er sunn snacs som passer godt i matpakker.

Eplemos og eplegrøt er også godt.

Hvis du har mange epler som du regner med ikke å få spist Kan du dele opp en del og putte i frysesen. Fungerer fint til fyll i eplekaker utover vinteren.

Gjest amandine
Skrevet

Du kan lage eplemos og fryse ned, det er supert til mye, skrell, skjær i biter og kok med litt vann og sukker. Eller du kan skrelle og ta ut kjernehusene og skjære i tynne ringer og tørke i ovnen på lav varme, det er matpakkesnacks av ypperste klasse;-)

Gjest amandine
Skrevet

Hvis du har mange epler som du regner med ikke å få spist Kan du dele opp en del og putte i frysesen. Fungerer fint til fyll i eplekaker utover vinteren.

To sjeler og en tanke, tydeligvis, Annie!
Skrevet

Ja, det var litt artig! :)

Tusen takk for tips! Skal lage eplemos etter middag idag. Er oppskriften så enkel som beskrevet? Ingen geleantin eller noe?

Skrevet

Du kan jo lage epleringer. Fin og sunn snacks som alle i familien liker. Skjær eplene i tynne ringer og la de ligge i stekovnen over natta på 80 grader(tror det var 80).

Ellers så er jo eplesaft veldig godt :)

Skrevet

Ja, det var litt artig! :)

Tusen takk for tips! Skal lage eplemos etter middag idag. Er oppskriften så enkel som beskrevet? Ingen geleantin eller noe?

1 kg eple

1,5 dl vann

3 dl sukker

Del eplene i to eller fire og sett de til koking med vann i en kjele. Kok disse til de er helt møre. Fungerer best om de moses varme. Jeg bruker å mose de med foodprosessoren.

Ta mosen tilbake til kjelen og tilsett sukker, så koker du det videre i 7-8 minutter under omrøring.

Superfint å fryse ned også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...