Gå til innhold

Oppskrift som funker?

Anbefalte innlegg

De av dere som har blitt gravide, har dere brukt EL tester?

Sex hver dag eller annen hver dag? Når har dere begynt prøvingen og når har dere ansett prøvingen som over?

Vi har prøvd siden mai og begynner å bli veldig utålmodig..

Ellers noen bra tips utenom folat?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143987014-oppskrift-som-funker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har aldri brukt EL-tester og ikke engang folat før de to første graviditetene, for da prøvde vi ikke :P

Nå prøver vi på nr.3 og tror det tar lenger tid, nettopp fordi vi er innstilt på å få det til :( Men er bare inne i vår 2.pp nå da, så krysser alt vi har for at det klaffer nå! Nå har jeg tatt folat siden begynnelsen av oktober og tenkte jeg skulle prøve Solvipect hostesaft også denne gangen ;) Tenker også å ha sex minst annenhver dag hele perioden, etetrsom man aldri vet helt når EL er.

Det skal være bra for en kvinne å få orgasme rett etter eller samtidig som mannen da livmorhalsen "suger" i seg spem. Ellers leve et sunt liv med et godt kosthold og trening. Få i deg vitaminer og minimalt med stress. :) Lever su et sunt liv får du sunne barn og jeg vil da også tro at det er lettere å bli gravid. :)

Men en ting jeg lurer på er:

Hvor viktig er det å ligge flatt eller med rumpa oppover rett etter sex? Og evt. hvor lenge? Hehe :P Jeg føler alltid jeg må så innmari på do etter sex, i tillegg til at vi har sex rett før vi skal sove, så da blir det ofte til at jeg går på do rett etterpå.. Det er kanskje ikke særlig lurt?

Bør kanskje prøve å ha sex tidligere på kvelden ;)

i forhold til uvi er det bra å gå på do etter sex, men for å bli gravid så bør man vente litt, rundt 20 min mener jeg å ha lest, for at de skal få svømme i fred :) uten å bli påvirket av tyngdekraften. Reiser man seg opp så kjenner man jo at det renner litt. Jo fler som er på svøm, jo bedre - selv om det skal bare 1 til!

Annonse

Jeg har også lest det med å ligge litt etter sex. Gyn min sa det var viktigere å gå på do rett etterpå for å unngå UV. Hun sa at de fleste svømmerne ble skutt opp uansett og at det ikke var nødvendig å ligge flat etter sex. Jeg har prøvd begge deler så ikke vet jeg. Kanskje en ide å ligge bittelitt og så gå på do;)

Jeg har også lest det med å ligge litt etter sex. Gyn min sa det var viktigere å gå på do rett etterpå for å unngå UV. Hun sa at de fleste svømmerne ble skutt opp uansett og at det ikke var nødvendig å ligge flat etter sex. Jeg har prøvd begge deler så ikke vet jeg. Kanskje en ide å ligge bittelitt og så gå på do;)

Ja, var det jeg tenkte på ;) Får se om det funker, hehe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...