Gå til innhold

Er det mange med januarbaby imagen her? :)

Anbefalte innlegg

Hvordan går det med dere?

Når har dere termin og hvor mange barn har dere fra før?

Jeg har 2 på 5 og 8 år, termin 14 januar. Ikke kommet så langt i forberedelsene , mangler litt men har masse fra de to første barna. Må bare få tapetsert babyrommet så vi får plass til tingene. Har ikke plass til stellekommode på badet så den blir stående på babyrommet. ( babyen skal sove på vårt rom de første mnd ).

Formen ellers er fin, merker at det er tyngre, jobber 50% som fungerer veldig fint, håper jeg klarer å jobbe ut, men det får tiden vise. Føler meg allerede som en hvalross i senga da, ikke bare, bare å snu seg i senga lenger, eller komme seg ut av den, hi,hi :) Gleder meg til å møte babyen og se hva det blir. Det vet vi ikke enda :) Veldig spent på hvordan den kommer til å se ut, siden denne babyen har en annen far :) Håper alle får en fin søndag :)

Fortsetter under...

Heisann! Eg er førstegangs fødende og har termin 2.januar :) Gleder oss! Men formen er nok ikkje så bra... Sliter veldig med bekkenløsning som også har gått opp i musklene under brystet og ned til bekkenet.. Så formen er nok ikkje den beste nei... Men er ferdig med alt som må gjerast ang barnerom og tingene :) Deilig å bli ferdig med det no so slepp eg det no når jola nærmer seg og viss eg evt skulle bli verre! :) Men me gleder oss veeeeldig til babyen kjem! <3 Ønske deg ein super fantastisk søndag :)

Hei!

Jeg har termin 22 januar med mitt første barn.

Formen er litt opp og ned. Er 30% sykemeldt fordi jeg ble så stram nederst i magen og i ryggen mot slutten av arbeidsdagen. Det hjalp godt med litt kortere arbeidsdager.

Ellers sliter jeg mye med halsbrann og kvalme fortsatt. Var visst ikke helt ferdig med å kaste opp ennå heller. Bortsett fra det er jeg i form og koser meg med masse spark fra den i magen :)

Førstegangs her, termin 1. Jan! Ikke i jobb pga risikofylt arbeid. Men hadde nok vært sykemeldt til nå uansett, pga bekkenløsning. Veldig ødeleggende i denne siste, "fine" tia.... Får ikke sovet godt eller gjort alt klart i det tempo jeg er vant til.

Jeg har termin 8januar. Førstegangsfødende og skal ha en datter. Jobber fortsatt 100prosent, litt tilrettelagt, men slitsomt. Tar etterutdanning i tillegg noe som var litt ambisiøst med tanke på at jeg aldri orker å lese. Har mye vondt i legger og rygg, samt fått litt åreknuter nedentil (utrolig plagsomt)

Jeg er andre gangs fødende og har Ul termin 14 Januar. Nokså sikker på at termin er ca en uke tidligere. Det ble spennende og se. Jobber som sykepleier og jobber nå 50% . Litt usikker på hvor lenge jeg klarer og jobbe. Magen begynner og komme i veien og det begynner og bli tungt på jobb. Vi har travle dager og det er ikke så lett og ta hensyn til at jeg er gravid. Ellers så er jeg mye trett og har blitt avhengi av en middagshvil....

Annonse

hei :) jeg er førstegangsfødene og har termin 6 jan.

heldigvis så føler jeg meg ganske bra. har jobbet 50 % frem til fredag og skal prøve meg på 80 %, så få vi se om jeg klarer det.

ellers er all barneting på plass. vi gleder oss veldig til å se gullet :)

Hallais!

2 gangs her med termin 4 januar. Jobber ennda fullt, har fått litt hjelpemiddler på jobb i form av Back App stol som funker kjempe fint i fohold til bekken. Har ikke begynt med forberedelser til baby kommer i det hele tatt, men jula har vi begynt så smått på. Det ordner seg alltid. :-)

Hei. Her er andregangs med gutt nr 2 som nok ikke kommer før etter terminsom er 15.januar, slik som broren (treigost!!) :/

Jeg har hvertfall ikke forventinger om det, men er veldig spent på om jeg får en "normal fødsel". Vet ikke hvordan det er siden jeg ble igangsatt sist, og hadde det ganske så hektisk rundt meg i en periode...

Her strammer det veeeeeeeeeldig til tider dvs kynnere. Går fint på jobb... er der 60% nå. Så det er bare 2 åringen som egentlig gjør meg sliten :P Ja, og vist jeg står og går veldig mye kjenner jeg at det er veeeeeeldig godt å ha en fridag innimellom. Ser for meg at desember blir 50% kanskje... får se hva ryggen og bena sir. Sist måtte jeg ta de siste ukene med 100% sykmelding pga bena ikke greide mer, og ryggen begynte å bli sliten...

Jeg sliter litt med søvn, og kan stå opp midt på natta og være oppe i noen timer... ikke helt gunstig om jeg skal på jobb! Hvertfall ikke om det er tidligvakt! :P Jobber i barnehage, så det er forskjellige utfordinger som kan være tung til tider. Jeg er flink på ikke å løfte for mye, og prøver å være tomodig med min egen. Tror 2 åringen har litt hormoner han også :P

Termin 15 januar og venter gutt nr 3 og unge nr 4 :)

Formen er vel ok nok, men sliter med svangerskapsdiabetes, halsbrann og bekkenløsning. Er på do x antall ganger pr natt og det gjør meg ekstra sliten selvsagt. 100% sykmeldt. Driver å pusser opp litt, men går selvsagt utrolig sakte.

Storesøsken gleder seg veldig og det gjør vi andre også :)

Så å si alt er klart, men mangler litt som vi skal handle så fort vi nærmer oss jula.

Jeg har termin 5.jan med nr 2. Er sykmeldt og har vært det en stund pga lite energi/utslitt. Får veldig tett oppfølging pga førstemann ble født ned ks 31+2 for nesten 3 år siden..råtten morkake. Er på vekstkontroll på sykehuset hver uke nå i tilleggg til å gå til jordmor. Det går bedre denne gangen, vesla har der bra og vokser fint. Mye mer liv enn med bror, og det er et bra tegn!

Magen er forlengst større enn med førstemann og det begynner å bli tungt..sliter med å sove, kynnere, magesyre og det som er. Gleder meg til hun skal ut!

Endret av Viki

Er også førstegangs med termin 15. januar. Her er formen på topp, jobber 100 % men har også en jobb hvor jeg sitter mye foran dataen og jobber. Til uken har jeg ferie da vi flyttet til nytt hus i helga og tenkte det var greit med litt fri for å komme i orden og ta det litt med ro. Ellers mangler en del utstyr men har bestilt vogn og har kjøpt bilstol, seng og litt klær. Ellers har jeg litt dyner, klær å diverse som jeg kan arve etter søsteren min sine barn. Må vel se over det før jeg kjøper så mye mer:)

Ellers så gleder vi oss kjempemasse til han kommer ut:)

Annonse

Så kjekt å lese så mange svar :) Dere med farlige/risikojobber, hva jobber dere med?

Skal til jordmor imorgen og er spent. Siden legen og jordmor måler veldig forskjellige må så linjen min er veldig sikk sakk...

Har halsbrann innimellom jeg også, men drikker masse melk :) Må vel innom apoteket ettersom jeg blir større tenker jeg. Dobesøk om natta er veldig varierende hos meg, plutselig har jeg sovet en hel natt! Mens andre netter må jeg opp.

Jeg jobber i blomsterbutikk, heldigvis går det greit enda. Men dagene og formen varierer veldig. Har hele veien hatt lavt blodtrykk, og merker jeg trenger mer pause nå. Trening er det helt slutt på, energien jeg har går til jobb, hus og unger. Huset skinner skjeldent da, prioriterer mat,støvsuging og klesvask.. Og masse kos med de to jeg har. Vi snakker mye om babyen som skal komme og de gleder seg, blir spennende å se hvordan det går. regner med noe sjalusi...

Termin 15 januar med jente nr 3. Storesøstrene er 2 1/2 og 5 1/2 når minste kommer:) Er 50 % sykemeldt, dette svangerskapet er en del tyngre en de andre... Men 50% går fint og jeg håper jeg holder helt til jul:)

Ift forberedelser har vi ikke kommet igang med noe! Blir litt vel avslappet med nr 3, og siden det blir jente igjen tenker vi at vi har alt fra før av, hehe. Men noen innkjøp må det nok bli. Særlig siden det blir vinterbaby, det er uvant for oss:) Må innrømme at jeg tenker med skrekk og gru på å få baby mitt i værste sykdomsperioden. Med to bhg-barn har november-mars pleid å gå i omgangssyke, influensa og allmenn forkjølelse:( Er litt krisetenker så jeg nærmest forventer å føde med norovirus eller influensa. Har dere vaksinert dere forresten? Min lege anbefalte meg å vente... Og har dere fått avgårde permisjonssøknaden?! Leste på søknaden at de helst ville ha den 6 uker før, men synes det var litt sent...

3 gangs her med første gutten :)

Har termin 4 januar. Føler meg som en blåhval. Har vondt i bekkenet så det er dårlig med søvn. Våkner hver gang jeg skal snu meg. Føler jeg må tisse hele tiden og det er vanskelig å puste:P

Skal bli godt når magen synker litt så blir det kanskje ikke fult så tungt. Akkurat nå vil jeg bare at tiden skal gå fortere ><

Har stort sett det vi trenger. Skulle kanskje handlet litt mer klær, men det tar jeg sånn litt etter litt.

Gjest Aprikos Syltetøy

Hei hei :)

Poden vår har ventet ankomst den 28.januar :)

Formen er som bare det! Jobbet 100% til nå, og håper på å fortsette med det. Merker jo at det begynner å bli litt mer å gå rundt med nå, men det går :) Er førstemann her!

Jeg har heller ikke levert søknad om fødsel/permisjonspenger. Må vel få gjort det iløpet av november. :) Greit med det som er gjort. Jeg har også tungt for å puste av og til, og noen ganger må jeg stoppe opp når jeg har kommet meg opp trappa til 2 etage for å komme meg, mens andre dager er det ingen problem :)

Hvor stolte er dere av magene deres? Jeg gleder meg til å få igjen den normale midjen og slippe de kommentarene- " Å da er du stor".... "så rar magen din var" etc... ekstra irriterende når jeg er mindre enn de to andre jeg fikk, kun lagt på meg 8 kg til nå og er akkurat på rød streken i skjemaet. Har til nå vært under... men er jo bare 1,60 så har ikke mye plass inni meg og da må jo ungen vokse utover.. med de to andre la jeg på meg 20 og 23 kg ( 3 siste kg var bare vann med nr 2 ) Nå er målet om å gjøre å legge på meg mindre :)

Jeg har også januarbaby i magen, termin 28 :) Her ventes en lillebror, har ei jente på snart 4 år fra før.

Svangerskapsformen er veldig bra, men jeg har bulimi og er derfor ikke i jobb, og har mange utfordringer slik sett i forhold til at kroppen endrer seg osv...

Vært på ultralyd i dag, og lillebror er akkurat passe stor, veldig betryggende for mor :)

Termin 3 januar med gutt nr 3. En på 8 år og en på 6 år. Sykemeldt 100%. Hvordan gjør dere med seter i bilen???? Skikkelig utfordring og det nærmer seg at vi må løse det ;)

Ellers godt mot og trener 3 x uken.

Vi skal kjøpe ny bil, en 7 seter av no slag.

Hei januardamer!

Hvordan går det?

Her er det full fart i magen, og mora begynner å bli litt dårlig til beins. Måtte justere sykemeldingsprosenten litt i dag. Ellers er alt som før; fortsatt kvalme og halsbrann.

Også begynner pus å bli litt frustrert over at det er dårlig plass på fanget til matmor. Men har får fortsatt ordnet seg plass, og ligger og maler for babyen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...