Gå til innhold

Etter 3 år sammen har jeg bare truffet foreldrene til kjæresten min en gang, hva skal jeg gi dem i julegave iår?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Traff dem høsten for 2 år siden. Vi bor alle i samme by. Til jul ifjor kjøpte jeg 4 ganske dyre snapsglass og jeg fikk en stygg kopp som jeg vet var kjøpt på Nille for kr 59.- De har aldri bedt oss som par på middag og gidder liksom ikke legge så mye i en gave til dem i år. Noen tips om hva jeg kan gi dem?

Fortsetter under...

Skrevet

Siden dere ikke har noe særlig kontakt ville jeg kanskje gitt en blomst med et hyggelig julekort. Eller en flaske vin.

Skrevet

Etter 3 år sammen og når du bare har truffet de 1 gang og det for 2 år siden (og dere bor i samme by), da hadde jeg enkelt og greit ikke giddet å gi de noen julegave i det hele tatt. Hvorfor skal du det, du kjenner jo ikke disse menneskene? Og vil du likevel gi noe, kjøp en eske konfekt, enkelt og billig.

Skrevet

Har dere invitert dem på middag da?

Er ikke så ofte hos svigermor vi heller, men vi inviterer de hit på middag eller kaffe 3-4 ganger i måneden...

Men om dette er mennesker manne din ikke ønsker mye kontakt med er det ingen vits å legge mye penger i gave heller. Kjøp konfekt, blomster, kaffe/te e.l.

Annonse

Skrevet

I det tilfellet der, synes jeg kjæresten din bare skal skrive deg på kortet sammen med han. Synes det blir ganske unaturlig at du skal kjøpe gave til noen du ikke kjenner.

Skrevet

La mannen ordne. Send evt. blomster på døra. Hvordan utveksler dere julegaver forresten, om dere aldri møtes?

Skrevet

Tenkte litt på en billig flaske vin bare ja. Kjæresten min leverte gaven både til dem og meg. hi

Gjest peacock
Skrevet

Her gir vi alle gaver sammen. Samboeren ordner til de i familien sin, jeg ordner til de i familien min. Enkelt og greit.

Skrevet

La mannen fikse. Vi gir felles gaver.

Skrevet

Tenkte litt på en billig flaske vin bare ja. Kjæresten min leverte gaven både til dem og meg. hi

La han ordne gave til sine egne foreldre. Du kjenner dem jo ikke en gang.

Skrevet

Etter 3 år som par, synes jeg det er naturlig at man gir gaver SAMMEN :) Så jeg hadde latt han fikse gave.

Annonse

Skrevet

Dere gir vel bare en gave som er fra dere begge to? Det har ihvertfall jeg og mannen gjort helt siden vi ble sammen...

La han ordne gave til sine foreldre og skrive hilsen dere begge.

Så ordner du gave til dine foreldre og skriver hilsen dere begge.

Skrevet

Her gir vi også felles gave. Snakk med typen din om det.

Skrevet

Jeg har ikke mine foreldre lenger, så det blir ikke sånn at vi ordner til våre. Men tror jeg skal høre med han om hva vi gjør i år. hi

Skrevet

Sier som flere andre: La mannen ordne julegaver til sin familie, så skriver dere fra dere begge på til-fra-lappen.

Skrevet

Ja, men har tenkt sånn at siden jeg ikke har truffet dem på 2 år ble det dumt å skrive fra meg på gaven han kjøper. hi

Skrevet

Ja, men har tenkt sånn at siden jeg ikke har truffet dem på 2 år ble det dumt å skrive fra meg på gaven han kjøper. hi

Hvorfor har du bare truffet dem en gang? Inviterer de kun han til middag, eller ingen av dere? Har dere invitert dem noen gang? Jeg synes det er mer naturlig at du gir gave sammen med kjæresten (samboeren?) din, enn å gi alene, spesielt siden du ikke har truffet dem noe særlig. Hvis han ikke vil det, ville jeg bare gitt en juleblomst. Hadde blitt helt unaturlig for meg å gi julegave til noen jeg ikke kjenner:)

Skrevet

Kun han og barnet som blir bedt på middag ja. hi

Skrevet

Da hadde ikke jeg gitt en gave iallefall, og garantert gikk gubben et spark i ræva for å være uten ryggrad.

Skrevet

Og da drar gubben og ungen på middag uten deg? Veldig spesielt. Er dere uvenner da siden moren til barnebarnet deres ikke får komme på middag? Og hvorfor i F drar mannen bare uten deg. Ikke greit.

Skrevet

Det er hans barn. Vi har ikke barn sammen.hi

Skrevet

Bare be kjæresten om å skrive på navnet ditt på julekortet/gaven fra ham. Du trenger ikke kjøpe noe.

Skrevet

Kan jo hende invitasjonen er inkl. deg sjølv om dei ikkje spesifiserer det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...