Anonym bruker Skrevet 4. november 2012 #1 Skrevet 4. november 2012 Har utleid sokkel og leietakerne har ikke betalt forfalt leie denne måneden. De kommer med unnskyldninger om at pengene ble trukket fra deres konto for flere dager siden. Ingenting på vår konto ennå. Sist måned hadde de samme unnskyldning og da det nærmet seg en uke over tiden med leien ba vi til slutt om kontant oppgjør. Det fikk vi et par dager etter. Vi var også så naive at vi avtalte at de kunne betale depositum et par uker etter innflytting. Etter gjentatte unnskyldninger er det nå gått 2 mnd og de har ennå ikke møtt oss i banken for å opprette depositumskonto. Noen med lignende erfaringer? Gode råd?
Anonym bruker Skrevet 4. november 2012 #2 Skrevet 4. november 2012 Disse ville jeg fått ut så snart som mulig, for starter det sånn, blir det helt sikkert mer trøbbel. Si dm opp med begrunnelse at dere skal bruke rommene selv. Leietagere har sinnsykt mye rettigheter, så det er nesten eneste begrunnelsen de ikke kan komme noen vei med... Regner med dere har skrevet kontrakt? Og at det med depositumet står der?
Anonym bruker Skrevet 4. november 2012 #3 Skrevet 4. november 2012 Kontakt advokat. Er dere medlem i Huseierforbundet? Vi er medlem der, og da vår leieboer ikke betalte leien, så hjalp de oss videre. 2 uker etter forfall fikk leieboer brev fra advokat med 2 ukers frist på å betale leie før saken gikk til lensmannen. 2 uker gikk og politiet fikk saken. Sendte nytt brev med to ukers forfall. Fortsatt ikke betaling. Så ble saken sendt til namsfogden og nye to uker. Leia ble ikke betalt. Så fikk leieboeren begjæring om utkastelse innen 2 uker. Så til slutt kom namsfogd og låsesmed og fikk ut leieboeren. Skyldte oss da 22 000 i leie og strøm. Dep. var bare på 10 000 :/
Gjest eelis+kian ♥ Skrevet 4. november 2012 #4 Skrevet 4. november 2012 Da gir dere skriftlig varsel om oppsigelse. Også kaster dere dem ut om de ikke gjør opp for seg. Leide selv ut til et sånt menneske, det var helt forferdelig. Jeg sa henne til slutt opp fordi hun ikke betalte husleia og heller ikke depositum (selvfølgelig med tusen unnskyldninger), og når dagen endelig kom hadde hun ikke ordnet med flyttebil eller flyttehjelp. Så dagen etter at hun skulle vært ute, måtte jeg og hun som skulle flytte inn hjelpe henne med å flytte ut. Makan til snodig menneske har jeg aldri i hele mitt liv vært borti.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2012 #5 Skrevet 4. november 2012 Takk for konstruktive svar! De har faktisk selv levert oppsigelse. Kanskje de innser at de ikke har råd til leiligheten? Men vi kommer til å gjøre alt for å drive inn pengene ja!
SmellyCat Skrevet 4. november 2012 #6 Skrevet 4. november 2012 Du burde ALDRI la folk flytte inn FØR de har betalt depositum. Da har du absolutt ingen sikkerthet. Hva skulle du gjort nå om de sluttet og betale husleie, ødela leiligheten og ikke vile flytte? Det tar tid å bli kvitt slike folk og du hadde tapt stort økonomisk på det.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2012 #7 Skrevet 4. november 2012 Ja, vi var naive... Aldri mer! Blir greit å få inn nye folk :-)
SmellyCat Skrevet 4. november 2012 #8 Skrevet 4. november 2012 Flaks for dere at de selv vil flytte. Neste gang ordner du depositum før de flytter inn. Det er udiskutabelt. Min. tre måneders husleie.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2012 #9 Skrevet 4. november 2012 Flaks for dere at de selv vil flytte. Neste gang ordner du depositum før de flytter inn. Det er udiskutabelt. Min. tre måneders husleie. Og helst 6 mnd så har dere noe å gå på og får inn betalingsdyktige folk.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2012 #10 Skrevet 4. november 2012 Takk for svar og tips! Vi har lært en lekse denne gangen, neste gang blir det andre boller :-) Bare håper vi klarer å få pengene våre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå