Gå til innhold

Hva hjelper mot fødselsangst?

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid med mitt første barn, og etter å ha sett endel fødsler på nett (og lest noen fødselshistorier) merker jeg nå en voksende fødselsangst. Er redd for smerter, for å miste kontrollen, redd for å ikke bli tatt på alvor av jordmor/leger, for å ikke bli hørt, for å revne etc etc. Var til samtale om dette på mitt sykehus i forrige uke, men følte ikke at det hjalp så mye. I utgangspunktet ønsker jeg ikke KS - man kurerer ikke en angst ved å booke keisersnitt. Jordmoren jeg snakket med lovet epidural tidlig, snakket varmt om alle som jobber der, fortalte at de ønsker at min fødsel skal gå så fint som mulig osv. Dette ga meg imidlertid ikke mindre angst.

Har noen av dere hatt angst som dere har klart å bekjempe/ overvinne? I så fall - hva hjalp dere?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143986967-hva-hjelper-mot-f%C3%B8dselsangst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle blir nok mer eller mindre redd.... Men, for det første... Hold deg unna youtube.. ;) så må du huske at alle fødsler er forskjellige,og hadde det vært der jævligste på jord... Hadde man bare fått 1 barn hver ;) jeg skal nå ha nr 3 :) du er nok din egen verste fiende, som sitter å tenker negativt... Denne tankegangen er vanskelig. Endre, men forsøk.. tenk på alt det positive du har i vente! Det vidunderlige sekundet dær selve fødselen er over, og du får din sønn eller datter plassert oppå bryster for alle første gang, h*n ser på seg med skjeve små nydelige øyner, og sier knyyyy... Verden bare forsvinner rundt deg, og hjærtet svulmer... Den følelsen dær, unner jeg virkelig alle å få oppleve... Håper du føler seg bedre snart, og heller kan begynne å glede deg til alt det hærlige etterpå :) <3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...