Gå til innhold

Mellomnavn til Emil

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Emil Andre var fint ja :)

Jeg er egentlig i tvil om hele Emil da det både i år og i fjor + forfjor var et veldig populært navn... Også er det samboer som vil ha Emil, pga navn fra slekta, -så kunne jeg få bestemme mellomnavnet.... Jej!

Ikke blir vi enige om dette med etternavn heller. Vi er ikke gift og har ikke noe stort behov for å bli det heller (ikke religiøse), så jeg vil at begge våre etternavn skal være med. Og da blir det jo veldig langt med mellomnavn i tillegg!! 4 navn liksom.

At han heter Emil + bare mitt etternavn var uaktuelt, men det regnet jeg egentlig med. Mannen vil jo som regel alltid ha sitt etternavn videreført.

For meg er det ikke greit å droppe mitt etternavn OG la han bestemme fornavn!! Huff vanskelig dette!

Annonse

Emil Andre var fint ja :)

Jeg er egentlig i tvil om hele Emil da det både i år og i fjor + forfjor var et veldig populært navn... Også er det samboer som vil ha Emil, pga navn fra slekta, -så kunne jeg få bestemme mellomnavnet.... Jej!

Ikke blir vi enige om dette med etternavn heller. Vi er ikke gift og har ikke noe stort behov for å bli det heller (ikke religiøse), så jeg vil at begge våre etternavn skal være med. Og da blir det jo veldig langt med mellomnavn i tillegg!! 4 navn liksom.

At han heter Emil + bare mitt etternavn var uaktuelt, men det regnet jeg egentlig med. Mannen vil jo som regel alltid ha sitt etternavn videreført.

For meg er det ikke greit å droppe mitt etternavn OG la han bestemme fornavn!! Huff vanskelig dette!

Jeg har fire navn! :D Riktignok to korte fornavn, men begge etternavnene mine er lange. Foreldrene mine var ikke gift, og ble ikke enige om navn til meg, så de måtte kompromissere med to navn, hehe. Jeg venter barn alene, men har ikke bestemt meg for om han/hun skal ha begge mine navn eller kun det ene....

Jeg har selv også 4 navn ;) et kort fornavn, litt langt mellomnavn og etternavn etter far og mor (i den rekkefølgen). Bruker til daglig bare fornavn og siste etternavn (etter mor).

Ok for meg at min gutt også får det, men samboer synes det er unødvendig.

Han er vant til at barn har mellomnavn, etter korte fornavn, så derfor jeg "får lov" å finne dette

Blir det til at jeg "krangler" meg til begge etternavnene trenger han ikke mellomnavn for min del. Har ingen familiære fornavn som passer sammen med Emil. For det hadde jo vært gøy, -om det var ett navn fra min familie, og ett fra hans familie.

Har i det siste fått mer og mer lyst til at barnet skal hete Victor... Men ikke tatt det opp med samboer ennå, med så mye diskusjoner omkring mellomnavn og etternavn er vel toget gått for å komme med et helt nytt forslag på fornavn.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...