Gå til innhold

Kombinert vaskemaskin/tørketrommel - erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! :)

Er det noen som har erfaringer med kombinert vaskemaskin/tørketrommel? Ikke for dyre, men helst mer enn 5 liter klær, gjerne 6-7 liters slik at jeg kan få vasket dyner og madrasstrekk også.

Merke/modell?

Pris?

Hvor kjøpt?

Fornøyd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenkte på det tidligere jeg også, men ble advart mot det. Tørketrommelen tar ikke så mye tøy, så det er lett at en vask er for mye å tørke samtidig. Veldig upraktisk. Den skulle stå i en leil jeg skulle leie ut, og da måtte jeg i allefall ikke gjøre det pga brannfare.

Skrevet

Vi hadde av merke Ariston, kjøpt på Elkjøp. Husker ikke pris lenger. Ikke fornøyd, fordi klærne luktet så rart etter vi hadde tromlet de. Luktet liksom kjemisk. Etter 1 år gadd vi ikke mer, og kjøpte heller vaskemaskin og en trommel. Har ikke angret på det :)

Skrevet

Nå er vår 5 år gammel, men vi kjøper det aldri igjen. Tøyet som blir tromlet lukter rart, selv med nyrenset maskin, og selv på laaaang tromling, så er det fortsatt vått når det kommer ut, så du må henge det opp. Greit at det er vått og klamt som fordamper raskt (tøyet er glovarmt), men da må det henges opp med en gang, ellers lukter det fort mugg, og da er jo hensikten borte syns ihvertfall jeg, når du uansett må henge opp tøyet.

I tillegg kan du bare tromle halvparten av vekten til det du vasker, og vekten er basert på vått tøy.

Skrevet

Styr unna, du ender opp med å kjøpe separate til slutt uansett.

Skrevet

Takk for svar, damer.... dere var jo nesten irriterende enige! ;)

Jeg kjenner ingen som har disse kombivariantene av vask/tørk, så genialt å få råd her :)

Jeg trodde at jeg hadde fått en god idé, men skjønner jeg får la være.

HI

Skrevet

Vi har hatt en Ariston tidligere og var veldig fornøyd faktisk!!

Det fungerte veldig fint når vi bare var to og ikke vasket så mye. Det eneste vi tromlet var undertøy, håndklær og sengetøy.

Men med en familie på 5 er det helt umulig med en slik kombimaskin. her vaskes det gjerne flere maskiner om dagen og jeg er avhengig av å både vaske og bruke trommel samtidig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...