Gå til innhold

Smertestillende ved innsetting av spiral

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal sette inn spiral på mandag (gruer meg så jeg er kvalm). Legen sa jeg burde ta noe smertestillende før jeg kom (ibux/paracet). Men jeg lurer på, vil ikke naproxen være mer effektivt? (det brukes jo til "livmorrelaterte" merter)

Fortsetter under...

Skrevet

jeg satt inn kobberspiral for 3 uker siden og jeg merka ikke noe til at hun satt den inn overhode. var 10 uker siden fødsel nr 2 da jeg fikk den satt inn. tok ikke smertestillende før timen og heller ikke etter. fikk litt blødninger 3-4 dager etter innsetting men i ingen smerter i forbindelse med spiralen.

grudde meg også unødvendig mye i forkant.

Skrevet

Hvis du kan klare å slappe av ifht dette, så tror jeg ikke det blir noe problem. Jeg merket lite og ihvertfall ikke noe som lignet på smerter da jeg satte inn spiral.

Skrevet

jeg satt inn kobberspiral for 3 uker siden og jeg merka ikke noe til at hun satt den inn overhode. var 10 uker siden fødsel nr 2 da jeg fikk den satt inn. tok ikke smertestillende før timen og heller ikke etter. fikk litt blødninger 3-4 dager etter innsetting men i ingen smerter i forbindelse med spiralen.

grudde meg også unødvendig mye i forkant.

Jeg har satt inn før jeg også, og jeg syns det var fryktelig vondt, så jeg kommer nok til å ta rådet til legen og ta smertestillende på forhånd.

hi

Gjest Baby♡Lykke
Skrevet

Jeg tenker at hvis smertestillende er det som skal til for at du slapper av, ville jeg tatt det.

Jeg har ikke hatt behov for det selv ved innsetting av spiral. Syns ikke det var vondt.

Skrevet

Jeg syns det var akkurat like vondt som å klippe håret ;)

Du trenger ikke å ta smertestillende

Annonse

Skrevet

Jeg syns det var omtrent like vondt som fødsel jeg. Ikke selve innsettingen, men "riene" etterpå.

Skrevet

Hos meg gjorde d vont.. Hun måtte dra litt i livmormunnen med en tang for å få den orntlig på plass..

Jeg fikk ikke beskjed om å ta noe smertestillende, men hadde jeg d hadde jeg tatt..

Skrevet

Jeg tok 400 mg ibux før en halvtime før timen da jeg satte inn kobberspiral. Smertene var omtrent som å ta en livmorhalsprøve. Jeg ble faktisk overrasket over hvor lite vondt det gjorde :)

Skrevet

Til meg gjorde det jævli vondt, bortsett fra 3. og siste gangen for da fikk jeg bedøvelse inni der. Men, støter de ut så er ikke vits å prøve flere ganger. Om du tar ibux og paracet eller naproxsen og paracet går for egentlig for det samme. Naproxsen er sterkere enn ibux bare. Jeg fikk innvendig bedøvelse sist da jeg sa at jeg trodde jeg skulle dø de forrige gangene. Har problemer med livmorhalsen så er ømtålig. Spør om det er mulig å få?

Skrevet

Jeg tror naproxen kan øke blødningstendens? Derfor burde du ikke ta det før innsett. Ta heller større dose ibux.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...