Kjærepære Skrevet 3. november 2012 #1 Skrevet 3. november 2012 Altså.... jeg er tilknyttet IVF-klinikken i Oslo, og det er jo innmari praktisk med et apotek på samme adresse. Der har de alltid nødvendige medisiner for oss som driver med fertilitetsbehandling av en eller annen sort. Har jo vært på klinikken noen ganger i løpet av behandlingen, og har da kjøpt med medisiner fra dette apoteket i samme slengen. Siden jeg kun har Lutinus til mandag morgen, suste jeg ned til det ene apoteket i byen jeg bor i, regna jo med de hadde slike ting. Jeg er vel ikke eneste rundt om her som driver med prøverør! Men jeg er kanskje det likevel ,da, for Lutinus hadde de IKKE! Stakkars jenta som jobba der, hun måtte ringe samtlige apotek i byen og sjekke om de hadde Lutinus, men fikk nei hos alle. Seriøst!! En hel by uten et apotek som selger Lutinus?? Kunne bestille, men hadde da fått det for sent. Såh... da var det bare å slenge seg i bilen da kona kom hjem fra jobb, og sette nesa mot Majorstuen. Hadde sjekka åpningstiden til apoteket i nærheten av klinikken, og hadde god tid, skulle ikke stenge før 18! Tar oss ca en time å komme frem, og da vi er der, er det stengt. Jadda... klokka 15! Syns å huske at jeg hadde sett på internett at der lå et annet apotek i nærheten, og fant det heldigvis ganske fort. De var tomme for Lutinus, men fikk adressen til et apotek på Sagene, og de ringte opp for å sjekke om de hadde noe igjen. Sååååå.....takk og pris hadde de noen pakker igjen på Sagene! Men himmel og hav for et styr for å få tak i medikamenter som så innmari mange bruker :S
HeleneBeate Skrevet 3. november 2012 #2 Skrevet 3. november 2012 Jeg fikk tak i mine på apoteket på Oslo S, sjekket du der?
Stjernemagnolia Skrevet 3. november 2012 #3 Skrevet 3. november 2012 Uff, kjedelig når apotekene ikke har det som vi anser som vanlig fertilitetsmedisin. Blir helt desperat av mindre da. Fikk dere tak i medisin til slutt? Om ikke har jeg medisin tilgjengelig og jeg bor i Oslo. Har vært ute for det samme selv to ganger. Dene ene gangen skulle jeg starte på pergotime men de var utsolgt over hele Oslo. Var helt gråtkvalt der jeg vandret rundt fra apotek til apotek. Det var en snill dame som fikk ringt inn til apotekets hovedlager og de fikk ordnet medisin for meg samme dag. Den andre gangen var når jeg skulle sette siste sprøyte som var Ovitrelle. Tok opp sprøyten fra pakken og da gjorde jeg store øyne for den hadde blitt knust/ødelagt. Da satt jeg der i København uten Ovitrelle som jeg skulle sette den kvelden. Ikke nok med det men det var lørdag kveld. Fikk helt panikk! Fant et akuttnummer til en fertilitetslege som fikk skrevet ut en resept til meg og scannet den for så og sende den ned til Stenoapoteket i København. Rett i taxi fra hotellet med gråten helt oppi halsen. Gudskjelov ordnet det seg til slutt der jeg satte Ovitrelle sprøyten på toalettet til SAS hotellet. Etter det har jeg alltid med meg en ekstra sprøyte av alle slag jeg bruker! Klemmer
Kjærepære Skrevet 3. november 2012 Forfatter #4 Skrevet 3. november 2012 Jeg fikk tak i mine på apoteket på Oslo S, sjekket du der? Poenget er at jeg bor en time fra Oslo, hehe, og trodde jo jeg fikk tak i her i byen. Kona visste om den på Oslo S, men vi ble anbefalt Sagene siden det var så mye veiarbeid ned mot sentrum. Joda, Stjernemagnolia, vi fikk tak i på Sagene Du har jo vært skikkelig uheldig tidligere Husker at jeg var litt redd for at noe skulle ha skjedd med feks Orgalutran eller Ovitrellen, men har heldigvis gått greit. Sist jeg kjøpte Ovitrelle her i byen fikk jeg vanlig sprøyte og ikke penn! Fikk helt panikk hahaha, fytti, var første sprøyte jeg tok hjemme. Syns nåla var en meter lang!
Gjest usababy Skrevet 3. november 2012 #5 Skrevet 3. november 2012 Vet hvordan det er... Apotekene har sjelden inne det en trenger av ivf-medisiner. Til oss sa de at medisinene er så dyre og de kan ikke risikere å sitte med dem..men med så mange som driver med ivf så skjønner jeg det ikke. Har selv sittet fortvilet på apoteket, begynt å gråte fordi de sier at de ikke får medisinene før etter flere dager og jeg har levert resept så fort jeg fikk fra klinikken. Vi måtte kjøre 3 timer fram og 3 timer tilbake til og fra en annen by for å få sprøytene sist. Sånt tar på. Bra du fikk medisiner tilslutt!
sirili Skrevet 4. november 2012 #6 Skrevet 4. november 2012 Jeg skal på ultralyd på fredag for å sjekke om jeg er klar for egguthenting. Om jeg ikke er det trenger jeg mer medisin. Siden jeg ikke er lommekjent i Oslo (bor en time unna), er det noen av dere som har telefonnummerene til de apotekene som nevnes her? Da kan jeg jo ringe i forveien for å sjekke om de har det jeg trenger. Heldigvis har jeg UL 08.00 på morgenen, så vi har god tid på å komme oss til Oslo.
Stjernemagnolia Skrevet 4. november 2012 #7 Skrevet 4. november 2012 Hei sirili Min anbefalling til deg er å enten benytte deg av sykehusapoteket der du er til behandling. Er du på Rikshospitaleter er tlf nummeret ditt 23073400. Er noe usikker om de har Lutinus der fordi Rkshospitalet bruker stort sett alltid bruker Crinone som er et annet alternativ til Lutinus. Jeg bruker selv Vitusapotektet på jernbanetorget ved Oslo S. De har åpent HELE DØGNET og har alltid fertilitetsmedisin på lager hele tiden. Tlf nummeret er 23358100. Lykke til på ultralyden på fredag
sirili Skrevet 4. november 2012 #8 Skrevet 4. november 2012 Hei sirili Min anbefalling til deg er å enten benytte deg av sykehusapoteket der du er til behandling. Er du på Rikshospitaleter er tlf nummeret ditt 23073400. Er noe usikker om de har Lutinus der fordi Rkshospitalet bruker stort sett alltid bruker Crinone som er et annet alternativ til Lutinus. Jeg bruker selv Vitusapotektet på jernbanetorget ved Oslo S. De har åpent HELE DØGNET og har alltid fertilitetsmedisin på lager hele tiden. Tlf nummeret er 23358100. Lykke til på ultralyden på fredag Hei. Vitusapoteket høres ut som et godt alternativ om det ikke finnes medisin her i byen. Vi skal til Haugesund og bor i Østfold, så det er litt upraktisk å stikke innom apoteket der vi får behandling :-) Tusen takk for telefonnummer! Betryggende å ha i bakhånd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå