Anonym bruker Skrevet 4. november 2012 #26 Skrevet 4. november 2012 Man tager ett stk puslespill med mange biter, legger puslespillet og legger biter i kalenderpakkene. Bør være brikker som "henger sammen", slik at man hele tiden bygger på det som allerede er lagt, men jeg sparer "hovedmotivet", kanskje de midterste brikkene, til slutt. Av og til en liten sjokoladebit, noen hårstrikker eller noe annet småtteri i tillegg. Uff, så gnient. En puslespillbit per dag?? Kjempekipt første dagen da hvertfall... Nei, jeg kjøper skikkelig ting til hver dag. Sikkert en hundrelapp per dag i snitt. En 100lapp per dag i snitt er ikke "skikkelig". Det er sløsing. Men, vil man lære barna det,så vær så god Hvis det er kun disse 24 desemberdagene som gir barna oppdragelse så sliter man vel litt "okke som"? Tror barna fint skjønner at julekalender er julekalender, akkurat som julegave er julegave og bursdagsgave er bursdagsgve. Betyr ikke at de lærer sløsing om de får skikkelige ting de kan leke med, bruke og ha det gøy med lenge vel? Å bare kjøpe ræl og dritt som uansett er uinteressant etter ett minutt, og må kastes fort er sløsing. De lærer faktisk om kvalitet, ikke kjøpe dritt, og ikke minst det Å TA VARE på ting fordi de er litt verdt. Synes det er viktig jeg, ha respekt for tingene sine. Ikke bare få drittsaker som det ikke er så nøye med, da lærer jo ungene at det ikke er så nøye med ting at det ikke gjør noe om de mister og ødelegger. Men det er nå kvaliteter jeg synes er viktig. Ser ikke noe feil med å bruke litt penger på ting i kalenderen når vi har råd til det og det er ting som blir populære lenge. Har aldri skjønt poenget med å spare penger på å kjøpe dritt og dårlig kvalitet jeg. Kjøper litt mindre til jul for da får han jo gaver av "alle andre" også. Også blir gavene litt spredd utover og han rekker å sette pris på de og ha det gøy med de før neste gave, i motsetning til på julekvelden.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2012 #27 Skrevet 4. november 2012 Kjenner jeg er glad for at ungene mine ikke får så dyre kalendergaver, tenker med gru på hvordan det hadde blitt når de ble større. Ungene får veldig mye forskjellig i kalenderen, men lite godt. Med jenter i hus er strikk og slike jenteting veldig greit, for det trengs det påfyll innimellom. De får også klær i kalenderen, når det er noe de må ha kan de få det i kalenderen. Sokker, truser og slike ting er det somoftes noen av. Kjøpe sokker etter jul med julemotiv gjør jeg ofte, for da koster de lite. De har også fått finkjoler i kalenderern, dette hadde de uansett fått men når de får det i kalenderen blir det mer spennende. de får ofte hjemmelage ting, de har en mormor som strikker og syr så derfra kommer det mange kalendergaver.
GogJSpentNå Skrevet 4. november 2012 #28 Skrevet 4. november 2012 Her koster gavene mellom 15-50kr.. Å av og til litt større gaver.. Sån som en julefilm på lillejulaften Kjøper ikke bare tull å tøv som noen lengre opp påstår man må gjøre for den prisen.. Mi elsker sånne små tannkremtuber m forskjellige farger å mønster på.. Å vaskekluter som er formet som stjerner å hjerter som du tar i vann så dem blir mjuk å firkantet.. Dette er ting som ikke koster så mye.. Så blir hun kjempeglad for ballonger å klistremerker.. Dette er ting hun både liker å leker med.. Blir ikke bare sett på å kastet i søplet nej Putter også i litt sjokoladenisser av og til
Gjest peacock Skrevet 4. november 2012 #29 Skrevet 4. november 2012 Om man skal kjøpe dyre gaver er det kanskje bedre å bare kjøpe 4 stk som man får på adventsdagene (søndager). Synes det blir voldsomt å bruke 4000 på kalendergaver, jeg. Synes puslespill var en glimrende gave! Skal huske på det til mini blir større Synes småting til 10-30 kr er passende, en tegneblokk, fingermaling, en pakke rosiner, en liten leke eller noe som man ellers ville kjøpt uansett som en body, pysj, lue eller votter. Ser ingen grunn til å opplære barna til den forbrukskulturen som er idag, en gave kan godt være praktiske og billige uten at man trenger å bli sint.
Miamimom Skrevet 4. november 2012 #30 Skrevet 4. november 2012 Film,truser med kult motiv, t- skjorte, klistremerker, kule plaster, ninjago osv. Er ebayshopper så jeg tipper gavene har en gjennomsnittspris på 20 kr :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå