Anonym bruker Skrevet 3. november 2012 #1 Skrevet 3. november 2012 Til dere som lager hjemmelagede kalendere da: hvor mye penger bruker dere på hver pakke? Hva event. får de?
bamby Skrevet 3. november 2012 #2 Skrevet 3. november 2012 Mellom 10-50 ca. Alt fra såpebobler til bøker, puslespill, engel, litt julesnop, hobbyaktiviteter osv. Lurt gå nå da finner du mye! Anbefaler Vita, Notabene, Nille og søstrene Grene.
Popelko Skrevet 3. november 2012 #3 Skrevet 3. november 2012 Fra 5-30 kr omtrent på hver pakke.. Kjøper reflekser, smokker(til yngste), magneter, klistrenerker, tannbørste, tannkrem, pepperkakeformer, lekebiler++
Anonym bruker Skrevet 3. november 2012 #4 Skrevet 3. november 2012 Får leker for 100-300 kr i 4 av pakkene, og noe godt å spise i 4 (rosiner, kjeks, smothie). Får bare hver 3. dag for at det ikke skal bli en for innarbeidet vane å få pakke hver dag, siden han bare er 1 år.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2012 #5 Skrevet 3. november 2012 Mener det er fra ca. 5 -50 kr. Her funnet mye fint på salg. F.eks Zhu zhu pets til 25 kr (120kr før), senger og tilbehør til de til 50 kr på salg, Bindeez lommepakke til 10 kr, littlest pet shop kjøpt på ebay, my littlest pony fra ebay, polly pocket til 10 og 20 kr, såpebobler 5 kr stk, .................................................................................................................osv
Gjest Hercule Poirot Skrevet 3. november 2012 #6 Skrevet 3. november 2012 Man tager ett stk puslespill med mange biter, legger puslespillet og legger biter i kalenderpakkene. Bør være brikker som "henger sammen", slik at man hele tiden bygger på det som allerede er lagt, men jeg sparer "hovedmotivet", kanskje de midterste brikkene, til slutt. Av og til en liten sjokoladebit, noen hårstrikker eller noe annet småtteri i tillegg.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2012 #7 Skrevet 3. november 2012 Man tager ett stk puslespill med mange biter, legger puslespillet og legger biter i kalenderpakkene. Bør være brikker som "henger sammen", slik at man hele tiden bygger på det som allerede er lagt, men jeg sparer "hovedmotivet", kanskje de midterste brikkene, til slutt. Av og til en liten sjokoladebit, noen hårstrikker eller noe annet småtteri i tillegg. Uff, så gnient. En puslespillbit per dag?? Kjempekipt første dagen da hvertfall... Nei, jeg kjøper skikkelig ting til hver dag. Sikkert en hundrelapp per dag i snitt.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2012 #8 Skrevet 3. november 2012 Man tager ett stk puslespill med mange biter, legger puslespillet og legger biter i kalenderpakkene. Bør være brikker som "henger sammen", slik at man hele tiden bygger på det som allerede er lagt, men jeg sparer "hovedmotivet", kanskje de midterste brikkene, til slutt. Av og til en liten sjokoladebit, noen hårstrikker eller noe annet småtteri i tillegg. Uff, så gnient. En puslespillbit per dag?? Kjempekipt første dagen da hvertfall... Nei, jeg kjøper skikkelig ting til hver dag. Sikkert en hundrelapp per dag i snitt. En 100lapp per dag i snitt er ikke "skikkelig". Det er sløsing. Men, vil man lære barna det,så vær så god
Gjest Hercule Poirot Skrevet 3. november 2012 #9 Skrevet 3. november 2012 Man tager ett stk puslespill med mange biter, legger puslespillet og legger biter i kalenderpakkene. Bør være brikker som "henger sammen", slik at man hele tiden bygger på det som allerede er lagt, men jeg sparer "hovedmotivet", kanskje de midterste brikkene, til slutt. Av og til en liten sjokoladebit, noen hårstrikker eller noe annet småtteri i tillegg. Uff, så gnient. En puslespillbit per dag?? Kjempekipt første dagen da hvertfall... Nei, jeg kjøper skikkelig ting til hver dag. Sikkert en hundrelapp per dag i snitt. Vel. Det blir litt mer enn en puslespillbit, da, siden det er fra 100 - 500 brikkers puslespill vi snakker om. Ungene vil heller ha sånne kalendere enn gavekalender med all slags mulig "ræl".
Anonym bruker Skrevet 3. november 2012 #10 Skrevet 3. november 2012 Ca 20-50 kr pr dag.. Alt fra lekebiler, litt hobbyting, strikker, halsekje, klistremerker... Blir mange gaver og fort dyrt.. Har 2 jenter. Begynte å handle litt i oktober. Er ikke like lett å finne noe bestandig
butt Skrevet 3. november 2012 #11 Skrevet 3. november 2012 Hårspenner, hårstrikk, små duplo-pakker, såpebobler, lekebiler, lekedyr. Alt fra 10-40/50 kr. En julefilm til lille julaften
Gjest Mamma til 3 små Gull Skrevet 3. november 2012 #12 Skrevet 3. november 2012 Her varierer det veldig i pris. Gavene koster alt fra 20-200kr. Hun får truser, godteri på lørdagene, bøker, Pepperkakeformer, baketing, leker, spill, hårstrikk og andre ting hun har behov for. På Lørdagene, lillejulaften og julaften får hun litt større gaver. Jeg vokste selv opp med pakkekalender med ordentlige ting, og den gleden vil jeg gjerne gi mine barn og Jeg legger litt penger i gavene, men det er fordi jeg gir ting jeg ville kjøpt henne uansett.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2012 #13 Skrevet 3. november 2012 Første dagen ei klistermerkebok. Så får de klistermerker de andre dagene, utenom lørdag. Da får de litt godteri i kalenderen. Vi har 3 barn. 4 år, 3 år og 1 1/2 år. De to eldste trekker annenhver dag. Men på lørdagen trekker alle 3
Anonym bruker Skrevet 3. november 2012 #14 Skrevet 3. november 2012 Man tager ett stk puslespill med mange biter, legger puslespillet og legger biter i kalenderpakkene. Bør være brikker som "henger sammen", slik at man hele tiden bygger på det som allerede er lagt, men jeg sparer "hovedmotivet", kanskje de midterste brikkene, til slutt. Av og til en liten sjokoladebit, noen hårstrikker eller noe annet småtteri i tillegg. Så lurt, og gøy! Da har jeg en god ide til ungene blir litt større Takk!
Mamma med 2 små Skrevet 3. november 2012 #15 Skrevet 3. november 2012 Her bruker vi mellom 150 og 200 kr pr pakke. Vi kjøper leker, Lego, dukker, barbi, bøker, spill til x-box, filmer osv.
Prish Skrevet 3. november 2012 #16 Skrevet 3. november 2012 Jeg kjøper småting på tilbud gjennom hele året. Som for eksempel Hårpynt, truser, bøker, ullklær o.l. Så får de lørdagsgodt på lørdager. Evt. Tannbørster, tannkrem og vitaminbjørner når det trengs. Hos oss kommer nissen med ny pakke på kalenderen hver kveld etter de har sovnet.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2012 #17 Skrevet 3. november 2012 Gaver til 200 kr hver dag!!!?? Kødder du? Her lager jeg kalender til mine to unger med små sjokolader, en kjærlighet på pinne, et kinderegg, liten leke, hobbyting, og hver lørdag har jeg en fin gave til ca 50 kr. Det synes jeg er mer enn nok. Julaften legger jeg en DVD i pakken.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2012 #18 Skrevet 3. november 2012 Her bruker vi mellom 150 og 200 kr pr pakke. Vi kjøper leker, Lego, dukker, barbi, bøker, spill til x-box, filmer osv. Kjøper dere 24 pk til den prisen, da kommer jo kalenderen på over 4000 kr! Det har ikke vi hverken anledning eller lyst til, er det noe igjen å ønske seg til jul etter å ha fått 24 så dyre gaver gjennom adventstiden? Jeg handler ting jeg kommer over gjennom hele året, kan være alt fra Pony in my pocket på 70% avslag på Nille til en liten sjokoladenisse. Noen dager får de ting jeg uansett ville kjøpt, som nye skihansker, en pysj e.l. Kjøper også noen småpakker på Sparkjøp, apoteket o.l. som f.eks en badebombe, en slik klut som vokser i vann, en liten tannkremtube e.l. Jentene får også noen hårspenner, strikker og annen småpynt, skolegutten kanskje en blyant, viskelær, tyggis e.l..
Junimage Skrevet 3. november 2012 #19 Skrevet 3. november 2012 Godt jeg har et barn som blir glad for ting selv om det ikke er dyrt. Her blir det kjøpt playmo figurer på tilbud/på nett, tatoveringer, skumbad, ullsokker, små lego pakker, godteri på lørdag, aktivitetsbøker og en dvd til julaften/lille julaften. Dvd filmen blir vel det dyreste til 70/80 kr, resten ligger på mellom 15 og 50 kr. Hører om unger som får så mange gaver på julaften at man pakker opp i 5-6 timer. Det er jo helt sykt!! Ungene klarer jo ikke glede seg over det de får, det blir jo altfor overveldende.
MillaCamilla Skrevet 3. november 2012 #20 Skrevet 3. november 2012 Dette er jo galskap. Pakker til 150-200 kr HVER dag??? Hva skjedde med å glede seg til jul og de ordentlige gavene? Advent er jo ventetid (men tydeligvis blitt til sløseri...) Hilsen den kjipe mammaen som har kjøpt to barnetannbørster på tilbud til første pakke...
Mamma til tre gutter Skrevet 3. november 2012 #21 Skrevet 3. november 2012 Her i huset koste på rundt 10-40 kr. Gaver til over 100 kr blir for mye snakk om å skjemme bort barna.. Er jo bare en liten ting fram til jul... Men prøver å velge ting som dem har bruk for, sokker - truser.. Men på julaften får dei en felles film sånn at dagen skal gå litt fortere for dem. Har tre gutter, men er bare dei to eldste som får kalender.. Men er vanskelig å finne ting til gutter.. I år blir det litt sårer, kluter, blyanter, viskelære osv.. Leker har dei meir enn nok av og kan tenke meg det blir en del leker på julaften..
Anonym bruker Skrevet 3. november 2012 #22 Skrevet 3. november 2012 Hos oss blir det en ganske dyr kalender. Det er rett og slett fordi jeg gjennom året har kjøpt filmer på tilbud, oppgavebøker på tilbud og at snupp sine kvalitetstegnesaker er i ferd med å bli brukt opp. Alt dette har jeg tatt vare på når jeg har kjøpt inn og deler det opp (når det går) og legger i kalenderen. Altså i stedet for at hun får ting i hytt og pine, så legger jeg det i kalenderen!
Anonym bruker Skrevet 3. november 2012 #23 Skrevet 3. november 2012 Her har vi tre små som skal ha pakkekalender.. Dvs 72 gaver bare til kalenderen.. Har i alt mulig av småting( spenner, strikker, tegnesaker, tannbørster, klistremerker, småbiler, godteri osv) I noen av gavene pakker jeg inn små beskjeder som f. Eks.. Idag skal vi til bestemor å bake pepperkaker, kino, hogge juletre, kjøpe julegaver og drikke kakao på cafe... Osv... Like stas hvert år !!
skinnfilla Skrevet 4. november 2012 #24 Skrevet 4. november 2012 Vi har tre jenter på 2,6 og 12 . Jeg jobber på Narvesen og plukker ut ting fra blader som skal i retur. Det er alt fra klistremerker,strikker,sminke, plakater og alt mulig. Kjøper endel i tillegg og de ligger på fra 10 -20 kr. Litt større gaver på lille julaften og julaften. Det å bruke 100-200 kr pr gave til to barn er idioti syns jeg.
Cmyk Skrevet 4. november 2012 #25 Skrevet 4. november 2012 Vi har tre som deler kalenderen, så hver åpner hver tredje dag. Smitten på gavene er nok 30_40 kroner, kan jeg tenke meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå