Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vår lille jente blir urolig hver natt. Hun er 3 uker gammel. Etter kveldsmåltidene hver kveld blir hun urolig og vil ikke sove. Når vi skal legge henne i sprinkelsengen om kvelden våkner hun til, vil ikke sove og vrir og styrer i sengen. På dagen er hun helt fredelig. Hva kan dette komme av?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143986822-urolig-baby-om-natten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange små har en urolig periode på kvelden. Mange inntrykk i løpet av dagen som skal bearbeides, du har kanskje spist noe i løpet av dagen som hun reagerer litt på (hvis du ammer)

Har ikke så mye annet og si enn at begge mine har vært like på den alderen :-)

Kanskje babyen trenger litt nærhet? 3 uker synes jeg er tidlig for å ligge alene i sprinkelsenga med mindre den står inntil foreldresenga. Gutten vår hadde også en urolig periode på kvelden på den tida. Jeg syns vi prøvde det meste. Men det eneste jeg følte at hjalp litt var samsoving.

Jeg tror også det er viktig at om du vil ha henne i sprinkelsengen så må du gjøre det godt og trangt! Mange roer seg ned når de er godt "surret inn" og ligger tett! Ogs viktig å vite mor er nærme! Du kan også prøve å holde armene hennes inntil kroppen sin og "hviske" hysj på en behagelig måte inn i øret:) det viktigste å vite når man er sliten og oppgitt på natta; det blir bedre :-)

Vår lille er også veldig urolig på kvelden, føler jeg har prøvd alt, men han MÅ liksom få skreket ut en times tid virker det som. Kommer ikke utenom det. I det siste har jeg funnet ut at det hjelper veldig at vi bare er hjemme, ikke har besøk og har det rolig rundt han. I starten var det mye besøk osv og da fikk vi liksom aldri fred.

Vi samsover fremdeles (han er 9 uker nå) og det fungerer foreløpig bra, selv om jeg gleder meg veldig til han er såpass rolig at vi kan legge han direkte i egen seng...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...