Gå til innhold

Andre som ikke har gått opp noe i vekt enda?

Anbefalte innlegg

Jeg er 21+4 i dag og har ikke gått opp noe som helst i vekt. Syns jeg ikke gjør noe annet enn å spise heller om dagen. Har vært hos jordmor og fikk da vite at vesla får i seg det hun skal, så det er ikke noe feil. Ser bare ut som jeg ikke går opp i vekt. Flere der ute som har gått opp lite eller ingenting?

Fortsetter under...

Jeg er 20 uker, har gått opp kanskje 1 kilo.... Magen vokser jo, så synes det er litt rart at jeg ikke har gått opp mer... I følge den derre "listen" så burde vi jo vært gått opp mer ennd ette. Jeg er i tillegg slank fra før også.

Han såg helt fin ut på ultralyd for 1,5 uker siden så jeg håper han får i seg nok. Jeg syns jeg spiser masse :P

Jeg er 16 uker på vei i morgen, og veier nå det jeg gjorde før jeg ble gravid. Har ikke noe særlig matlyst, var sånn i forrige svangerskap også. Gikk vel opp litt og litt etter uke 20 sist tror jeg, endte vel på 12 kg tilsammen da.

Her vokser også magen, i full fart. Måtte begynne med mammabukser allerede i uke 14 fordi jeg ikke fikk igjen de gamle buksene mine. Ser jo at gjennomsnittet er en vektoppgang på ca 7 kilo når man er 22 uker. Vesla er også større enn gjennomsnittet, så jeg syns det er litt rart at jeg ikke har gått opp. Er normalvektig til vanlig.

Merkelig hvor stor forskjell det er på svangerskap!

18+2 og gått opp ca 1 kg :) spiser som vanlig, bare litt mindre mengde,( og mindre godteri og brus da), har fått en bra mage. ikke direkte tynn fra før, gikk opp mye av medisin.

glad jeg ikke har gått opp så mye enda da.

med førstemann la jeg på meg 24 kg tilsammen. bare fra jeg ble gravid og til første kontroll i uke 9 elr noe sånt, hadde jeg lagt på meg 8 kg da..

Jeg er 18+4 og har gått opp 0,3 kg. I starten gikk jeg ned tre kilo pga kvalme og dårlig matlyst. Så har ikke gått opp så mye enda, men det kommer vel tenker jeg. Legen min sier også at barnet tar det det trenger.

Annonse

21+2 og har i følge legen gått opp 1 kg. Men, da jeg ble veid første gangen hadde jeg jo gått ned. Veier nå fortsatt 1 kg mindre enn da jeg ble gravid.... og magen er så stor som den skal være.

26+6 og har gått opp to- tre kilo i løpet av svangerskapet. Har egentlig ligget et kilo eller to over de to siste månedene, men vekta varierer fra dag til dag. Den ene dagen veier jeg litt mindre, den neste litt mer. Ellers virker det som at det er brystene mine som har blitt større og tyngre, samt at jeg har fått en fin kul på magen. Hadde det ikke vært for magen, så hadde de gamle buksene passet perfekt enda. Men siden magen begynner å bli litt stor, strammer de over magen.

Jeg regnes nok som overvektig i følge bmi-indexen, har noen kilo for mye.

sniker meg inn her på 2. trimester - på fredag blir dette endelig hvor jeg er i svangerskapet:) pga. kvalmen har jeg gått ned 6 kg, men legen har sjekket at alt er fint med barnet. håper jeg går opp i vekt etterhvert da kvalmen begynner å gi seg. har lest at det er "vanlig" å ha gått opp 2 kilo etter ca. 3 mnd.

Annonse

Jeg gikk fra et utgangspunkt på 70 kilo (jeg var slank, men jeg har alltid veid mye pga litt kraftig beinbygning, eller hva enn som gjør at enkelte veier mer enn andre, selv når de ser like store ut). Jeg gikk ned 5 kilo i starten, og først i uke 18-19 begynte jeg å legge på meg. Jeg er nå 23+1, og har gått opp til 68 kilo. Så er fremdeles to kilo på underskudd her! Magen er liten, jeg kan kanskje se litt gravid ut for de som VET at jeg er det, men ellers ser jeg bare feit ut... Men jeg kjenner liv, i massevis da :) (spesielt akkurat nå som jeg hadde en liten dose sukker i teen for 10 min siden... :D)

24 uker nå og er fortsatt -7kg under vekten jeg hadde før jeg ble gravid. Raste jo ned 13kg de første ti ukene som gravid. Ikke hatt en eneste dag med kvalme og ikke hatt problemer med bekken eller andre typiske svangerskapsproblemer, men iflg legen så er alt bra med den lille og magen vokser.. så da får jeg heller overleve at jeg ikke lenger kan gå med ringene mine og klokke.

Er 16+3, og har ikke gått opp noe, heller ned litt. Sånn har det vært i de andre svangerskapene mine også. Jeg pleier å si at kroppen min er litt treig i oppfattelsen, for jeg pleier å legge på meg ETTER svangerskapet - når de fleste går ned i vekt.

I forrige svangerskap gikk jeg opp i underkant av et kilo, gangen før der gikk jeg ned et par kilo.

Jeg har heller ikke begynt å få merkbar mage, selv om dette er mitt femte svangerskap - dongeribuksa som var litt trang før svangerskapet, er faktisk vid rundt livet nå...

Endret av Cmyk

Gikk opp 1,5 helt i begynnelsen, men de forsvant fort når kvalmen kom. Er 16+4 nå, og veier det samme som før graviditeten, men har 6-7 kilo å gå på, så tror jeg har reservene som trengst til amminga;)

Sist begynte jeg å gå opp rundt uke 20, og det ble 12 til sammen, så satser på det samme denne gangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...