Gå til innhold

Overføre penger mellom egne kontoer i samme bank, hvor lang tid tar det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På en lørdag? Må jeg i banke å ta ut penger om jeg trenger dem i dag, eller er det bare å overføre og så har jeg pengene på kontoen med et tastetrykk?

Skrevet

Tar bare et tastetrykk så lenge det er i samme bank mellom egne kontoer. Hvis du er så usikker så prøv med et lite beløp først :)

Skrevet

Det gjør jeg hele tiden og det tar bare et par sekunder :)

Har akkurat gjort det selv siden jeg skal løse ut en jakke på postkontoret litt senere :D

Skrevet

Gjør det masse og da går det på sekundet, har bank app som er fantastisk :D

Skrevet

Spørs vel helt hvilke bank du har.. nordea f.eks er helt på trynet. Der kan du overføre penger mellom egne kontoer og det tar to dager før pengene er overført. Sparebanken derimot tar det et sekund.

Skrevet

Jeg har DNB, og der blir pengene overført i det du trykker "overfør" :)

Skrevet

Hos DNB går det på sekundet.

Jeg sender bare en sms der jeg skriver en "O" også kallenavnet til kontoen jeg vil føre fra, etterfulgt av kontoen jeg vil føre til og beløpet tilslutt. Da er det overført på sekundet ;) men den tjenesten må du aktivere i nettbanken.

Eksempel på hva jeg skriver: "O lønn bruk 500" og sender det til 04800 :)

Lykke til!

Skrevet

Jeg har også Nordea og der tar det bare sekunder mellom egne kontoer. Det vises ikke på oversikten i nettbanken umiddelbart, men det er disponibelt med en gang du har overført. Det betyr at du kan ta ut fra kontoen du har overført til med en gang :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...