Gå til innhold

Dilemma ift en evt igangsettelse og termindato

Anbefalte innlegg

Hei,

8 dager over ul-termin. Kontroll i går. Alt ser bra ut, men ingen modning. Rart, iom at jeg kjenner modningstegn... Kan modning skje over natten?

Uansett, tilbake mandag for ny kontroll, 10 dager over ul-termin. Men denne terminen stemmer ikke med min menstermin som er 6 dager senere, altså er jeg pr. i dag bare 2-3 dager over min menstermin, ikke 8 dager som ul-termin sier. Jeg ønsker at fødsel starter av seg selv, men hvis sykehuset bare tar hensyn til ul-termin, kan jeg risikere å bli igangsatt før jeg må. Dette ønsker jeg ikke. Menstermin vet jeg stemmer bedre da jeg har notert både første mensdag, eggløsningsdag og dag jeg testet positiv ( som var 6 dager før neste forventet mens).

Andre som tror de har feil ul-termin og risikerer å bli satt i gang før dere må?

Takker for svar!

Fortsetter under...

I følge ul termin er jeg også lengre på vei enn min menstermin noe som har skjedd med hvert av mine svangerskap.. Dette er mitt 3. Dette har ført til at jeg fødte num 1. 14 dager over ul termin og ca 7 dager over menstermin ( ble satt igang)og med num 2. Ble jeg satt igang og fødte 9 dager over ul og ca 2 dager over mensterminen. Denne gang er det hele 10 dager mellom ul og menstermin men jeg har stort barn, magen sprenges snart og mye vondter så om jeg får tilbud om å bli satt igang til ul termin sier jeg ja takk, selv om jeg skulle ønske jeg kunne komment igang av meg selv...

Det er vanskelig det med mens termin og UL termin. Jeg har det motsatt. Min mens termin er 9 dager før Ul termin , denne gangen hørte de heldigvis på meg og setter meg i gang i morgen. Venter nr. 3. Men med nr. 2 hørte de ikke på meg og barnet var ikke helt bra når hun kom. Så jeg er veldig glad for at de setter meg i gang nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...