Gå til innhold

Sure oppstøt !!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Halsen er i brann, og gulper magesyre i et kjør. Fått med meg at melk hjelper, men kan ikke fordra melk, har prøvd love hearts etter tips herifra, hjalp litt i den grad at oppgulpet smakte love hearts og ikke magesyre ... Blir gal og muggen å ha i hus. Har litt over ti uker igjen. Blir det bare verre eller er det mulig å stanse dette oppgulp kjøret på noen måte ? Noen tabletter vi gravide kan spise som faktisk funker ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gaviscon hjelper meg veldig :) og det kan gravide ta :) ellers hjelper Mandler

Skrevet

Takk :) får ta meg en tur på apoteket imorgen. Hatt det en stund litt frem og tilbake, og tenkt at pytt pytt, går vel over snart, men blir bare verre og verre, og begynner å bli nokså provoserende ...

Skrevet

Jeg slet med det i begynnelsen og veldig nå om nattan :). Så ja er bedre og skaffe seg noe nå,enn og la det gå på :)

Skrevet

Novaluzid tyggetabletter! De smaker i hvert fall ikke heeelt grusomt, sist syntes jeg faktisk de ble nesten gode til slutt ;)

Skrevet

Lovehearts !! Ta 3-4 stk på engang, funker faktisk :D ellers funker agurk på meg :-) men gravison er nok best ja :)

Skrevet

Gaviscon i flytende form funker kjappere. Men tablettene smaker bedre. Hør på apoteket hva de anbefaler, jeg har halsbrann om jeg ikke er gravid og, så jeg liker gaviscon.

Skrevet

Novaluzid funker! Gaviscon funket i 15 minutter så ble det bare værre etter det. Novaluzid funket hele natta :-)

Skrevet

her har samarin vært helt gull!

det har de også på vanlige butikker, og det smaker ikke vondt :)

Skrevet

Sliter med det samme!!! Det som virker best til nå er først et glass Club Soda, så en Novaluzid, og evt supplere med Love Hearts utover natten.... Sjokolade, sterk mat eller kaffe kan ikke inntas etter kl 18.00 Fikk også råd om vaniljesaus, dette funker kanskje på noen, men for min del ble det bare verre! Håper du finner noe som funker for deg:)

Skrevet

Signerer mandler og Gaviscon. Her tygger jeg en neve mandler før jeg legger meg, og det funker som bare juling. :)

Skrevet (endret)

Hold deg unna store måltider.Reduser inntaket på ;fettrik mat,sukker,sterk mat,stekt mat,kaffe,syrer(feks tomatpure,appelsinjuice) og slangeagurk kan i mange tilfeller gi halsbrann.

Gaviscon funker godt når man ikke skal spise noe etterpå,den danner ett lokk over magesekken så syren ikke kommer opp i halsen,men spiser du noe så ødelegger du dette lokket.Novalucid virker akutt på halsbrann.

Jeg bruker derfor både gaviscon og novalucid da de virker på forskjellige måter.

Endret av babysyk_74
Skrevet

Novalucid skal ikke tas av gravide, det er kun gaviscon som er anbefalt. Spurte legen min denne uke og han sa gravide ikke skal ta Novalucid. Ellers hjelper vanilje is og vaniljesaus :)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...