Gå til innhold

Lar du gutten din ta på neglelakk om han vil det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Passet nevøen min på fem i dag. Jentene mine (4 og 6) ville ha neglelakk på, og fikk det, da ville han det, og fikk han og. Svigerbror ble RASENDE da han så dette. (jeg mener, virkelig sint.)

Jeg skjønner ikke greia. Han mener tydeligvis at jeg gjør gutten hans homofil. Og jeg tenker 1. Jeg tror ikke gutten blir homofil av å få prøve negelakk. 2. Om han skulle være homofil, javel, so what.

Skrevet (endret)

Jeg har sett mange smågutter (og bestefedre) med neglelakk. Syns det bare er sjarmerende jeg, og vitner om småjenter i familien :) Han svigerbroren din bør vel roe seg ned et par hakk.

Endret av Madolyn&Muffin
Skrevet

Ja, det får han. Er 6 år, og blir da ikke homofil av det ;)

Skrevet

Hehe, gutten blir ihvertfall ikke homofil av det ;)

Jeg ser heller ikke problemet, ser stadig vekk små gutter i barnehagen med neglelakk siden de skal ha det samme som storesøster. At en gutt på 5 år har neglelakk er ingen big deal i min verden.

Du kunne jo hatt på sort neglelakk og sagt han skulle bli gitarspillende rockestjerne så kanskje svogeren din hadde akseptert det ;)

Skrevet

Min er 9 og går nå med blue reef på neglene^^

Det er visst en greie med gutter og neglelakk for tiden*ler*

Skrevet

Hahaha, tror han virkelig du gjør han homofil ved å neglelakke hans negler?

Nei, det ville ikke gjort meg noe om jeg hadde en gutt som kom hjem med neglelakk på fingrene en dag. Det er vel helt naturlig å ønske å gjøre slik de andre barna, og i hans tilfelle var han jo sammen med to barn som ville ha neglelakk. Så hvorfor skulle ikke han få det?

Skrevet

Ja, det får han, både på fingre og tær. Ser stadig gutter i barnehagen med neglelakk også. Han er 5.

For å få det litt kulere enn bare rød og rosa, så fikk han velge ut to farger selv, som er "hans"

Skrevet

Nei, neglelakk har ingenting på en gutt å gjøre.

Skrevet

Ja, selvfølgelig. Han får gå i mine høyhelte sko og hvis han vil, og kleseg ut med kjoler. Jenta mi får lov å bruke spidermandrakten til storebror!

Gjest Antarctica
Skrevet

Ja. Skjørt har han fryda seg med i flere år, inntil ca femårsdagen.

Skrevet

Jepp, lillebror vil også ha. Favoritten er en rosa metallic. Hvorfor ikke? Det er jo såååååå søtt da..

Skrevet

Fireåringen min har ikke spurt enda men om han skulle få lyst på en aldri så liten manikyr i fremtiden så setter ikke hu mor seg på bakbeina på grunn av sånt.

Skrevet

Nei, og ikke får han lov å gå med hårstrikk og spenner heller. Jeg nekter han det ikke direkte, men jeg veileder han bort fra det. Ungene mine er uansett så små at slik "pynting" er bare tull. Jenta mi går med hårstrikk eller spenner av praktiske årsaker (for å holde håret vekk fra ansiktet) og jeg unngår konsekvent noen form for utseende-fiksering. De er fine som de er! Nå er ikke den store interressen til stede heller, og er vel ikke snakk om at jeg gidder ta de store kampene om det her, for han blir ikke homo av å bruke neglelakk som noen over her sier, og om han blir homo så gjør ikke det noe heller for den saks skyld. Men jeg oppfordrer jo ikke til neglelakkbrul f.eks, og per nå så har de ingen større unger å imitere på den måten, og om jeg diller meg så er det "forbeholdt" mammaer.

Skrevet

Hver gang jeg lakker neglene mine vil gutten på 4 også. Og det er så klart greit :) For noen uker sidem måtte jeg lakkere neglene til tantungene mine (også gutter) på 7 og 5 ;)

Skrevet

Jeg synes det er helt ok, selvsagt vil gutten også ha når søster får f.eks ;)

MEN min mann derimot sier det er uaktuellt, ikke pga sønnen hans kan bli homo - men fordi han er redd for at han skal bli mobbet av andre i b.hagen (bli kalt for jente osv).

Skrevet

Her skulle lillesøster på tre ha lilla neglakk på fingerneglene. Gutten på 5 ønkset også. Han fikk lilla på begge tommelneglene.

I bhg hadde en av de ansatte, en ung gutt som jobber der kommentert det.

Gutten min kom hjem og sa at han hadde fått en kommentar på det. Gutten sa, det var fordi den var lilla, kan jeg få grønn eller blå? Det fikk han. Han var kjempe fornøyd og fikk ingen flere kommentarer i bhg.

Skrevet

Her spurte gutten min én gang da han var 4 år, fordi han så at kusina hadde negllakk. Jeg tenkte ikke så "pedagogisk" på det og svarte bare at negllakk var for jenter. Det godtok han og siden har han aldri spurt.. Hadde ikke vært noe krise for oss om han absolutt ville prøve, men ikke noe vi oppfordrer til heller..

Gjest uni kum
Skrevet

Hehe, artig reaksjon, nesten så man kan tro at det svogeren din innimellom tviler på sin egen legning...

Ja, guttene har fått neglelakk, men nå er det så sjelden jeg bruker det pga jobben, så det har ikke vært mange episodene.

Skrevet

Ja, nå er min for liten enda da, men når/hvis han spør skal han få lov til det. Det er jo urettferdig hvis bare jentene får lov :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...