Gå til innhold

Hva fikk dere i bryllupsgave av foreldrene dine?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Av pappa fikk vi ingenting, av mamma fikk vi bestikk til 6 personer.

Av svigerforeldrene mine (som fremdeles er gift) fikk vi 3000 kroner og kjøpte kjøkkenmaskin og kjeler.

Vi giftet oss for 12 år siden og ingen av foreldrene våre har mye penger, jeg og mannen har mye bedre råd enn dem.

Vi kalte inn begge foreldreparene til "sponsormøte" (la frem powerpoint-fremvisning med grafer og greier hvor vi illustrerte all lykken de ville tilegne seg ved å sponse årets store begivenhet), og vi endte etter det med en slags tredeling av kostnadene til bryllupet (altså begge foreldreparene betalte en tredjedel hver og vi betalte resten, som var mer enn en tredjedel, men det vet ikke de).

I tillegg fikk vi et spisebord vi ønsket oss veldig i bryllupsgave fra dem alle fire. Det var veldig overraskende, og kanskje den aller fineste gaven vi fikk. Vi kjøpte stolene til bordet selv.

Mine betalte halve bryllupet, minst( selv om vi begge var 35 år og har god råd)+ vi fikk hele serviset til tolv personer m alle fat og skåler mm som vi egentlig ønsket oss av andre gjester... De var svært rause!!! Hans mor har dårlig råd og gav oss en koselig men rimelig gave ( to krus med bilde av meg og mannen+ dattera vår ( førstefødte) ...

Annonse

Vi fikk 60 000 kr til å bruke på bryllupet av mine foreldre. Av hans mor fikk vi en ramme med et lys i eller noe sånt. Vi ble helt overveldet over gaven fra mine foreldre (vi sa først nei, men da min bror fikk det samme til sitt bryllup så insisterte de) og heller ikke overrasket over gaven fra svigermor. Hun har alltid hatt en elendig økonomisk sans til tross for fin inntekt.

Gaver til ca 3000,- fra mine foreldre (de har ikke så god råd). :) Av svigerforeldrene fikk vi hele bryllupet, de er utrolig generøse og har veldig god råd. Vi hadde bryllup i utlandet så det var ganske kostbart for å si det slik. :)

Annonse

Halvparten av bryllupet. 2,5 kg grønne bønner seriøst #9?

Jepp, seriøst!

Lang historie, men vi giftet oss først i utlandet, og hadde fest etterpå som vi lagde all maten selv. Jeg hadde glemt å kjøpe bønner til en salat, og ba derfor pappa om å kjøpe med til meg. ( vi hadde 3 dagers fest på en gård litt i gokk :) ) Han hadde ikke med noe gave, han hadde glemt det, og siden jeg glemte å betale for bønnene i kaoset, så er min teori at jeg fikk 2,5 kg med grønne bønner.... ;)

Av hans foreldre fikk vi 35 000,- til festen og et gavekort på 5000,- og barnepass, slik at vi kunne ta en weekend bryllupsreise. Mine foreldre spanderte jordbær og champagne på alle gjestene dagen før bryllupet, og så fikk vi 50 000,- til festen og et nydelig album til å ha bryllupsbildene i. Det var mye mer enn vi hadde forventet fra noen av dem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...