Gå til innhold

Greit om mannen drar på danskebåten tre uker før termin?

Anbefalte innlegg

Hei, jenter!

Ser det har vært noen lignende tilfeller her, så dere får bare bære over med det:-)

Jeg har termin 12. desember. Mannen min har muligheten til å være med jobben på en sånn rai-rai-tur med danskebåten sammen med jobben sin. Vet han har veldig lyst, for det er sjelden de gjør noe sosialt sammen, og sist de dro på tur hadde han det kjempegøy. Denne turen er fra kvelden

23.-november- kvelden 24. november, altså litt under tre uker før termin,

Blir dette for tett opptil termin eller er det en sjanse det er greit å ta?

Er ikke avhengig av han for å komme meg til sykehuset siden vi ikke har bil.

Jeg vil jo selv at han skal kunne reise, og tenker i utgangspunktet at tre uker før termin burde være ok. Men det hadde selvsagt vært litt greiere om han skulle på julebord eller noe, for er man på sjøen så er man jo på sjøen.

Ka dokk trur?

Fortsetter under...

Er jo egentlig et valg mannen din må ta..

Om du skal synes det er greit eller ikke d må du føle på selv..

Jeg hadde nok ikke likt d hvis mannen min hadde dratt siden vi fikk førsta 5 uker før..

Her i huse sluttet mannen å kose seg m øl eller vin i helgene når jeg var 36 uker så han hadde nok aldrig takket ja til en sån tur..

Her sluttet mannen med lange turen bort og alkohol da jeg var 36/37 uker. Det er innenfor vår komfortsone, hva andre synes er greit er jo opp til dem ;) Sitter her 39 uker uten baby da men man vet jo aldri.

Sitter med samme problemstilling her. Har termin 15 desember og mannen skal på kurs med julebord i strømstad (vi bor i telemark) fra torsdag til lørdag samme helg som du snakker om. Jeg lar han reise, han begynte i helt ny jobb nå 1nov og kjenner ingen. Har virkelig behov for å få med seg det sosiale slik at han kommer litt mer innenfor. Julebordet med avdelingen i oslo 14 des sa jeg nei til ;-) ikke at han hadde planer om å dra uansett men ;-)

Hvis du symes det er ok og han har lyst - så hvorfor ikke? Det er jo selvfølgelig en liten risiko for at han ikke får vært med deg på fødselen, men har du noen andre som du kan ha med deg i stedet som du synes er ok å ha med sånn i tilfelle?

Annonse

Sitter med samme problemstilling her. Har termin 15 desember og mannen skal på kurs med julebord i strømstad (vi bor i telemark) fra torsdag til lørdag samme helg som du snakker om. Jeg lar han reise, han begynte i helt ny jobb nå 1nov og kjenner ingen. Har virkelig behov for å få med seg det sosiale slik at han kommer litt mer innenfor. Julebordet med avdelingen i oslo 14 des sa jeg nei til ;-) ikke at han hadde planer om å dra uansett men ;-)

Ja, forstår godt at det er viktig å få med seg slike sosiale events. Man klarer det sikkert fint også uten en slik tur, men det er en veldig grei start å få med seg noe sånt, tenker jeg:-)

Julebordet er nok greit å stå over - kan tenke meg det hadde blitt go'stemning om han fikk en telefon utpå kvelden med beskjed om at det skjer noe. Da hadde i alle fall jeg bedt om at han holdt seg unna alkohol om han er sjåfør til sykehuset eller holdt seg til et minimum om han ikke er det. En brisen, alkoholdunstende mann er liksom ikke så innmari gøyalt følge! Eller kanskje, om mannen blir som Charter-Svein i fylla:) He he.

Hvis du symes det er ok og han har lyst - så hvorfor ikke? Det er jo selvfølgelig en liten risiko for at han ikke får vært med deg på fødselen, men har du noen andre som du kan ha med deg i stedet som du synes er ok å ha med sånn i tilfelle?

Ja, klart det er en risiko for det. Og det hadde jo vært sykt typisk om noe skulle starte samme kveld. Men det blir så "typisk" at det er litt morsomt;-) Om formen er fin og grei like før avreise så føles det i alle fall ok å la han dra.

Men jeg skal campe hos mamma i så fall, og hun blir jo med om det skulle skje noe. Ellers har jeg en god venninne som backup. Så tror det der skal gå fint! Men, som jeg sier til mannen, så vet vi jo ikke hvordan formen min er. Tror neppe han drar om jeg har en følelse av at det nærmer seg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...