Anonym bruker Skrevet 2. november 2012 #1 Skrevet 2. november 2012 Det er et firma som bygger to nye hus ca 50 meter unna mitt hus. Det er sikkert vel og bra det, men i og med at disse to husene ligger en del høyere enn oss, ser og hører vi ALT! Hver dag denne uka har de begynt 0500 på morran og vekt oss. I tillegg har de holdt på til rundt kl 2200 hver dag. De tuter så himla mye ( ca. hvert femte minutt har jeg funnet ut, da lastebilen er full og skal kjøre og tømme seg), de rister, bråker og er generellt mye støy fra dem. Er det noen regler på dette? Kan jo ikke være greit? Når de drev med hovedveien utenfor her (annet firma), begynte de kl. 0700 på hverdager og avsluttet ved 16 tida. Fikk nabovarsel da de skulle holde på en natt. Her har vi ikke sett noe til en advarsel på støy, selv om jeg anser kl 0500 som natta. De holder på enda og jeg kjenner jeg sprekker snart!!
Anonym bruker Skrevet 2. november 2012 #2 Skrevet 2. november 2012 De kan få disp. til å holde på til kl.23 på kveldene og begynne i 05/06 tiden. Bruker å være notis i lokalavisen ang. slike ting
Anonym bruker Skrevet 2. november 2012 #4 Skrevet 2. november 2012 Men da burde vi vel fått en slags informasjon om det? Syns det er ganske så håpløst at de får gjøre hele familien utmatta med byggingen sin. Vi er jo kjempe slitne alle sammen! Spesielt barna, som ikke er vant til å stå opp klokka fem på morran..
Anonym bruker Skrevet 2. november 2012 #5 Skrevet 2. november 2012 Det er et firma som bygger to nye hus ca 50 meter unna mitt hus. Det er sikkert vel og bra det, men i og med at disse to husene ligger en del høyere enn oss, ser og hører vi ALT! Hver dag denne uka har de begynt 0500 på morran og vekt oss. I tillegg har de holdt på til rundt kl 2200 hver dag. De tuter så himla mye ( ca. hvert femte minutt har jeg funnet ut, da lastebilen er full og skal kjøre og tømme seg), de rister, bråker og er generellt mye støy fra dem. Er det noen regler på dette? Kan jo ikke være greit? Når de drev med hovedveien utenfor her (annet firma), begynte de kl. 0700 på hverdager og avsluttet ved 16 tida. Fikk nabovarsel da de skulle holde på en natt. Her har vi ikke sett noe til en advarsel på støy, selv om jeg anser kl 0500 som natta. De holder på enda og jeg kjenner jeg sprekker snart!! Er det deg, Hilde?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå