Gå til innhold

Julebord 2 uker før termin, er jeg feig fordi jeg synes mannen min slal drikke alkoholfritt

Anbefalte innlegg

Hei, vi skal på julebord m jobben til mannen min. Jg skal være m hvis jg føler mg i form. Synes dere jg er urimelig fordi jg synes han ik skal drikke? Er førstegangs og vet ik helt hva jg går til. Han synes at siden jg er sprek nok til å være m så er d et tegn på at fødsel ik kommer til å skje den kvelden og at han bør kunne ta noen glass vin til maten. Jg føler bare at d er betryggende at han er kjørbar nå. Har bare moren min sine fødsler å sammenligne m og ettersom jg forstår har d vært 3 helt forskjellige fødsler både en god stund før og etter termin m veldig ulik varighet.

Fortsetter under...

Jeg hadde nok latt min ta et par glass vin. Det er jo lite sannsynlig med fødsel to uker før som førstegangs. Og de fleste har jo ganske god tid fra det starter til man er i mål med en fødsel. Saken stiller seg litt annerledes om dere er avhengig av at han er kjørbar. For min del hadde jeg tenkt at taxi ble alternativet dersom noe plutselig skulle skje, og så hadde jeg absolutt begrenset drikkingen til mannen til vin til maten:) Men dersom det ødelegger din kveld, så får han bare klare seg uten. Du har jo klart deg uten in 9 mnd....

Gjest Mammantil2prinser

Jada, vi har julebord 4!! Dager før termin :P så vi har meldt oss på i forbehold om (hans ord) at kjerringa ikke har kalva! :P

Har jeg ikke født skal han fortsatt få drikke :) da julebordet er på et hotell Max 300m fra sykehuset, men altså drikke med måte da.

Har jeg født får han gå ut å feire at han har blitt pappa å storkose seg! :)

jeg ville absolutt satt som en selvfølge at mannen var edru på fest så sent i graviditeten. men så fikk jeg datteren min 3 uker før termin som første. ingenting som er mer kvalmende enn en mann som lukter alkohol under fødselen.

syns da ikke det er urimelig...og det at du er sprek spiller ingen rolle.Jeg var på sykkeltur med sønnen min i sykkelvogn samme dag som vannet gikk..men kan jo være måteholden..et glass eller to til maten..thats it..men er nok letter for han å være uten...blir jo fort mer enn to glass.. min hadde ikke fått vært med på noen fødsel om han hadde høy promille..

lykke til!!

Hadde kona mi drukket og jeg gått i fødsel ville jeg vurdert å latt henne sitte på gangen til hun var alkofri da jeg ikke hadde orket en fjasete brisen og alkohol luktende person ved min side :) ett glass vin ok til maten men både jeg og hun er enige om at hun nå 12 dager før termin er kjørbar til enhver tid...sist ble det hastesnitt etter hun ble sendt hjem fra sykehus for å sove og hun rakk å bli ringt til og kom kjørende i siste minutt og fikk vært med...man vet aldri når det skjer og hvor fort!

Annonse

Her har mannen fått klar beskjed om å holde seg edru f.o.m uke 37, så får folk synes hva de enn vil om det :) Han gjorde det både første gang og denne. Skal han på noe nå blir det edru. Så du er ikke urimelig synes jeg :)

To uker før termin tror jeg muligens at sambo hadde fått beskjed om å ikke drikke. Forrige gang var han på julebord halvannen måned før termin, og drakk aaaaaltfor mye! Dvs han kom hjem kl. fire om morran, mens det var storbrann i nabogården, og han husket ikke dette da han våknet neste morgen... Til tross for masse brannbiler etc... Og 7 omkomne...

Det ga han sitt livs støkk tror jeg, og nå fire år senere så har han ikke drukket seg full siden... Så tror vel egentlig ikke vi trenger å ha den diskusjonen om alkohol før fødsel denne gangen...

Her i huse har ikke jeg nektet noe, men mannen sel har vært avholdende siden uke 36.. Har 1 time kjøring til føden å fikk førsta 5 uke fortidlig så er sikkert derfor han ikke vil drikke noe :)

Jeg hadde uten latt mannen dra på julebord med beskjed om å kose seg med et par vin eller øl.

Har du derimot en samboer som ikke klarer å unngå å bli sørpa full, ville jeg vært mer skeptisk.

Du kjenner vel på ettermiddagen, når han er på vei ut til festlighetene, hvorvidt formen din er ok?

Annonse

Mannen min har ikke drikkeforbud, han kan gjerne få ta seg en øl eller et glass vin til maten, men han ville ikke drukket seg full. Han har bare tatt seg en øl til maten så lenge vi er på samme sted og han spør alltid først om det går greit. Og hvis da ting skulle skje litt akutt så får vi jo heller ta en taxi:-)

Men dersom du føler deg ukomfortabel med at mannen tar seg et glass eller 2 såpass nærme termin bør mannen din respektere dette:-)

Er vel ikke kjøring som er problemet? Jeg ønsker hvertfall en mann som er 100% edru og fokusert ved min side når fødselen et i gang. Og det er IKKE større sjanse for at du går over termin bare fordi du er førstegangs. Det er bare tull. Ett glass er ok etter min mening..

Mannen min drikker seg sjelden full og hadde iallefall ikke gjort det nå.. Ett glass el to til maten gjennom hele julebordet hadde ikke vært noe problem , ikke sikkert han hadde ønsket det engang. Men om mannen din ikke klarer å styre seg og blir beruset så er det nok greit at han avholder..?

Jeg synes også det er rimelig at mannen er helt uten alkohol i blodet under fødselen, og for din del så kan den jo starte når som helst. Min første fødsel startet 2,5 uker før termin med vannavgang. Jeg synes ikke det er urimelig å forvente at han holder seg borte fra alkoholen på julebordet. Hva skal være poenget med å ta seg 1 eller 2 øl eller glass med vin? Da kan han jo like godt ta seg en alkoholfri øl akkurat nå i denne perioden?

Gjest Antarctica

Jeg syns faktisk det er ekstremt å kreve at han skal slutte med ALL alkoholkonsumpsjon to uker før termin.

Hvis du har en historie med styrtfødsel kombinert med for tidlige fødsel, så ja, kanskje. Men ellers syns jeg et vinglass eller to er OK, dere kan jo fint ta taxi til klinikken OM det skulle bryte løs nettopp den dagen. Og med mindre han er dritings, vil han få tid til å klarne opp i løpet av den tida det tar å føde.

(Da jeg fikk nr 3, kjørte jeg selv til sykehuset mens samboeren leverte de andre barna til barnevakten, og kom etter et par timer seinere...)

Endret av Pashla

hadde akkurat en liten diskusjon om det igår da han sa at julebordet blir den 28.nov. og termin er 8.des.

på jobben hans er julebord forbeholdt ansatte så jeg er ikke invitert. men jeg mente at han ikke burde dra, mens han mener at han kan dra og holde et øye med mobilen. han er ikke den store drikkeren men jeg spurte om han kunne i det minste la være å drikke om han så absolutt ville dra.

han bruker også samme argument som HI sin, at så langt så har jeg hatt et ganske problemfritt svangerskap om vi ikke regner med bekkenløsning og dermed tror alt går etter planen, nemlig at jeg føder akkurat når legen har sagt jeg skal føde. hahaha... makan til idioti.

det er vår første og han tar det så med ro at man skulle tro vi har vært gjennom dette 100 ganger før. til gjengjeld er han sykepleier og vært med på et par fødsler og prøver å smitte meg med sin ro og nonchalant oppførsel. menn er menn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...