Gå til innhold

Hvilke vitaminer tar dere??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jenter! :)

Hvilke vitaminer tar dere nå som dere er blitt gravide? Jeg tar folat, men ikke noe annet enda. Har tenkt litt på om jeg skal begynne med de vitaminer en får kjøpt på apoteket som heter gravid :) Noen som bruker det? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tre uker til termin, så jeg er fedig med forlat for lengst...

I dag tar jeg og lillegull en stor spisekje med tran til kvelds og en tab jern/Niferex ca annenhver dag.

Tror ikke du skal tenke så mye på vitaminer og tilskudd. Spis og lev som normalt, så vil det meste regulere seg selv.

Skulle du mangle noe eller trenge noe, så sitter legen din med bp-svar innimellom og kan rettlede deg, feks. ifht jern...

Jeg venter nummer tre og har gjort som jeg pleier - og det har fungert fint for meg og resultert i to friske barn som jeg håper snart kan bli tre friske barn :)

Skrevet

Jeg tar de der gravid:)

Enkelt og greit, men det er 4 relativt store tabletter, så om du ikke er glad i det ville jeg fortsatt med folat:)

Skrevet

Takk for svar :)

Jeg skal ha nr. tre jeg også :) Har tidligere bare brukt folat fra prøvingen startet og de tre første mnd. Alt var fint på blodprøver sist jeg var der. Lavt folsyre nivå, men dette har jeg nå tatt i tre mnd før spiren satt og skal fortsette i tre mnd til. Akkurat blitt gravid :) Får vel snakke med legen min om det når jeg skal dit. Tran er jo fint for både mor og barn :)

Skrevet

Jeg tar Lifeline care, er det den du tenker på?

Synes de er veldig ålreite. Den største tabletten kan man dele i 2, går fint ned og er masse vitaminer, kalsium (?) og folsyre :)

Jeg er litt redd for å ta piller, men det går helt fint med de der.

Skrevet

Jeg tar også de Gravid tabelettene, men det erstatter ikke et sunt og variert kosthold. Men jeg tar ikke tran til vanlig og derfor synes jeg det er greit å få litt ekstra tilskudd nå som vi er tre å dele alt på ;)

Skrevet

Jeg tar også de Gravid vitaminene. Spiser ikke fisk, så tenkte det var viktig å få i meg oega 3 og vitaminer. Spiser mye frukt og grønt.

Begynte ikke å ta folat før jeg fant ut at jeg var gravid.

Skrevet

Jeg tar folat og tran.. Tran fikk jeg beskjed om å ta for å inngå treg mage og at jeg fikk smurt tarmene, siden det er så lett og få treg mage og hemorider...

Skrevet

Jeg tar også lifeline sine gravid-tabletter. Har tatt de siden vi begynte prøvingen i sommer. Nå er jeg i gang med siste esken før jeg går over til "gravid og ammende" :-)

Skrevet

Utenom folat anbefales det å ta Omega-3 i graviditeten. Dette er spesielt viktig for utviklingen av hjernen og sentralnervesystemet til fosteret. Jeg tar 1 gram de dagene jeg ikke spiser fet fisk (laks til middag eller makrell i tomat på brødskiven). I tillegg tar jeg en multivitamintablett noen dager i uken. Dette er mest fordi jeg ikke klarer å spise så sunt og variert som jeg burde pga kvalme.

Skrevet

Jeg tar Kalsium, Folat og Multivitaminer. Det har jeg gjort hver dag siden april, begynte så tidlig for å forbrede kroppen. 3 mnd før planlagt "start".

Nå må jeg vel kutte ut folat og komme igang med tran-tab. Uff...

Skrevet

Jeg tar forlat, hjern, omega3 kapsler og vitaminer hver dag. Med mye amming og tette graviditeter trenger kroppen litt mer jern enn det jeg får i meg til vanlig.

Skrevet

Jeg tar folat og omega3-basic(som erstatte for tran) :) Ellers lever jeg som normalt. Prøver å spise mye variert grønnsaker og frukt :)

Skrevet

Tar selvfølgelig folat, omega 3, multivitamin og jern. (Målte hos legen at jeg var jern fattig.

Skrevet

Jeg tar folat og tran, og en kalsium tyggetablett sånn av og til. Usikker på om jeg trenger den, men drikker ikke melk. Skal høre med legen når jeg drar på første kontroll.

Skrevet

Jeg begynte med folat ca 1 1/2 mnd før jeg ble gravid, etter jeg testet positivt begynte jeg på Lifeline Care Gravid. Jeg spiser lite fisk, så synes det er greit å få i meg omega 3, jeg heller drikker ikke melk, så kjekt å vite at jeg får dekt kalsium behovet. Prøver å spise litt hvitost og andre melkeprodukter daglig da:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...