Gå til innhold

Jeg synes rammemadrassen er for hard og sambo synes den er passe.

Anbefalte innlegg

Vi kjøpte ny seng for 2 år siden når vi flyttet og brukte nok alt for liten tid på valget. Hadde nok å tenke på med flytting og oppussing.

Ikea rammemadrass som heter Sultan Saltnes, ønsket lav og enkel seng som var i ett stykke, synes det ser pent ut.

Vi bor i 4.etg uten heis og den var et mareritt å få opp trappen.

Men jeg sover ikke godt i sengen, synes den er alt for hard. Har kjøpt overmadrass uten hell. Sambo derimot er veldig fornøyd. Men det er kanskje ikke så rart siden han veier 90kg og jeg veier 60, da er det vel logsik at den ikke er like komfortabel for meg?

Er det noen av dere som har klart å finne en felles, lav rammemadrass som kan passe for noen som veier så forskjellig?

Fortsetter under...

Nå er det ikke så veldig stor forskjell på vår vekt, så vi trives nok med samme fasthet på madrassen. Men dere burde nok hatt en kontinentalseng med ulike madrasser.

HI

Jeg klarer ikke hive han på hue og ræva ut av huset siden han veier såpass mye mer enn meg......... :-)

Jeg er også inne på tanken at vi rett og slett bør kjøpe oss en vanlig seng med 2 madrasser i, men nå har vi jo nettopp brukt en del penger på sengen.

Kanskje Tempur overmadrass er noe å vurdere, verdt å prøve.

Hvor tykk er en slik madrass?

Jeg ser IKEA har noe som heter Sultan Tafjord overmadrass, "Et 6 cm tykt lag med viskoelastisk polyeter former seg etter kroppen din, forbedrer blodsirkulasjonen til både hud og muskler og gjør at du kan slappe helt av."

Det høres jo lovende ut, er det det samme som Tempur?

• 1 måned senere...

Heisann.

Vet ikke om du har løst dette problemet enda, men jeg svarer alikevell, kansje noen andre lurer på det samme :)

For det første.

Jeg vil aldri anbefale å kjøpe en HEL madrass. Og det er flere grunner til det.

1. Vanskelig å håndtere, få på plass på soverommet.

2. Levetiden blir nesten halvert, grunnet at spennet mellom fjærene fra den ene siden til det andre siden blir veldig langt. Og når dere ligger 2 stk midt i sengen, så blir det mange kg på et punkt. Og da har fjærene med å bli raskere utslitt her.

3. Som regel så har vi forskjellig behov for forskjellig hardhet på madrassen, ingen av oss er helt like. Og da kan man ikke ha en HEL rammemadrass :)

En Tempur Overmadrass er 7cm tykk. Og denne er ikke betegnet som "Myk" overmadrass. Da den blir fastere når det er kaldt på soverommet.

Jeg ville også styrt unna en Tempur kopi som Tafjord overmadrassen.

Håper du ble litt klokere, og bare si fra hvis du lurer på noe mer!

Annonse

Vi har samme problem her, jeg er 50 og han 90, han drukner i senger jeg synes er gode og jeg sover like gjerne på gulvet som i de sengene han liker... Ikke klart å finne en god løsning :(

Anonym poster: a0023ca07750337521e7c6cb99b87162

Har dere delte undermadrasser? Med forskjellige hardheter?

Mitt råd er å kjøpe separate rammemadrasser, og bruk en god overmadrass på toppen, for å fjerne sprekka i midten.

Da vil du også få mindre bevegelse fra partnern som snur seg på den andre siden.

Ja, en hel madrass er veldig vanskelig å håndtere :)

Dere aner ikke hvor mange kunder jeg får innom butikken som er missfornøyd med kontinentalsengene sine, og da har de vært på de store kjøpesentrene å kjøpt seg en som var til halv pris. og de har f.eks betalt 10 000,- Og regner med dette er en god seng.

Flere av de store har blitt tatt for akkurat det med prisjuks, så kommer folk inn å kjøper avslaget.

Det er egentlig unødvendig å kjøpe en kontinentalseng.

I bunnen er det jo 2 stk rammemadrasser, så ligger det en hel fjærmadrass på toppen, og en overmadrass oppå der igjen. Det blir tilsammen ca 40cm fjær.

Hele prinsippet til ei fjær bygger på at den skal møte et hardt underlag. På en rammemadrass er dette furu sengebunner, mens på en kontinentalseng, så blir det fjær imot fjær, og dette går veldig utover levetiden, og mange føler at man fort ligger i en "hengekøye" etter kort tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...