Gå til innhold

Er det dårlige senger det som selges på Jysk?

Anbefalte innlegg

Skal ha ny seng. Kontinentalseng har jeg lyst på. På Bohus har jeg sett på seng helt opp i 40 000 kroners klassen. Jeg tenker at det trenger jeg ikke legge i en seng. På Skeidar har de senger til rundt 12 000 som virker som gode senger, men på Jysk hadde de en av sine beste kontinentalsenger til ca 6000. Hva tror dere ? Er den på Jysk bare dritt?

Fortsetter under...

Jeg ville ikke kjøpt på Jysk, men det er fordi jeg har dårlig erfaringer med kvaliteten der... Har seng fra IKEA som jeg er super fornøyd med. Dessuten har man 90 dagers fornøydgaranti på madrassen der og, så dersom man skulle velge feil har man mulighet til å bytte til en annen variant. Har denne modellen selv, Sultan Hjelmås, og er superfornøyd. Så kan du velge om du vil ha seng eller rammemadrass, kontinental under :)http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/50156664/

Vi kjøpte seng (rammemadrass) på jysk for 5 år siden, den kostet 2000 kroner. Senga er kjempegod å ligge i (vi har tykk overmadrass også). Har kjøpt mye ræl på jysk, men senga er definitivt ikke blant det rælet :)

Annonse

Jysk har veldig gode senger. De er best på senger og dyner.

På alle Gold madrasser har du 100 dager å sove på det. Altså du kan bytte den om du ikke er fornøyd.

Jysk har utrolig billige senger ift. andre kjeder, fordi de har egne fabrikker og har svært mange butikker (2000). Samt at utvalget i farger, ben osv er mindre enn hos konkurrentene.

Uansett er det svært viktig at dere får hjelp av en ansatt slik at de ser hvordan kroppen din/deres former seg i sengen. Slik at det blir riktig liggestilling i forhold til at ryggsøylen skal ligge bent.

Tips: Gå for pocket fjærer :)

Tror de dyreste av de vanlige og rammemadrasser fra Jysk er veldig bra og holder høy kvalitet. Disse gjør det bra i tester ihvertfall. Gold mener jeg de heter...De billige derimot er lokketilbud og bokstavlig talt søppel.

Ville styrt unna kontinentalseng med mindre du har mye penger å legge i. Min erfaring er at man ofte merker "alle" bevegelser den andre personen gjør. Irriterende og man kan jo nesten bli sjøsyk...

Sett 2 rammemadrasser(da kan man kjøpe den som passer best til hver)sammen med skruer og feste, legg penger i en skikkelig overmadrass i dobbeltsengstr., så tror jeg du får et mye bedre resultat.

Med ødelagt rygg og høye krav til seng, men dårlig økonomi, kan jeg løve deg at jeg har satt meg inn i senger i den prisklassen. Det er nettopp 6000krs seng fra jysk vi endte opp med. Kjøpte senga i 2010 da jeg var gravid, så aner ikke om det er nøyaktig samme som den de har nå. Uansett kan jeg si at seng i den prisklassen hos bonus, møbelringen og skadar ikke er noe å skryte av. Jysk sin er mye bedre. Hadde seng fra Bohus før og denne er bedre selv om den er en anelse billigere. Men styr unna welpur overmadrassen. Den er em plage. Kryper av senga når dere beveger dere om natten. :)

Vi har den til 6000 kr fra jysk og ja det er noe dritt ! Den er br e2 år gaglidlåsen rundtmmel men den er vond og ligge i, glidlåsen rundt de 2 madrassene røk etter ca 6 mnd og resten av senga går omtrent i oppløsning. Vi skal kjøpe oss ny seng og det blir ikke fra jysk...

Annonse

Veldig fornøyd med jysk sine ranmemadrasser , p enda mer fornøyd med at designer har bedra seg enormt siden sist jeg kjøpte seng der(5år siden) akkurat kjøpt ny nå å den er super , ca 8000 på jysk sine senger kan du også velge mellom "myk" og "hard" side på madrassen :)

Vi kjøpte noen av de beste madrassene til Jysk til vår seng, og de er kjempegode... Så kjøpte vi en billig rammemadrass til gjgesterommet, og den var ikke god i det hele tatt. Endte med å kjøpe overmadrass til 1000 kr til den, og da er den bra, men sånn sett kunne vi kjøpt en dyrere:-) Men er nok sånn at du får det du betaler for:-) Vi liker iallefall veldig godt våre madrasser:-)

Vi fikk overta en jysk kontinental til annekset av vår svigersønn, og den er faktisk bedre enn vår egen svanekontinental.

Sønnen min har en dyr madrass fra ikea, men også han synes jyskmadrassen vår er best.

Så min konklusjon er at man fint kan kjøpe madrasser på jysk:-)

Kvaliteten på ei seng fra jysk er på et bedre nivå enn en seng fra ikea. Mange som er uenig med meg i det, men generelt sett er det samme kvaliteten på møblene fra jysk og ikea....

Jysk har mer erfaring med senger, sengetøy etc, og du kan nok være heldig å få ei god seng. Men de aller beste sengene får du nok ved å investere enda litt mer penger å evt kjøpe på bohus eller skeidar, fagmøbler etc.

Jeg hadde en seng fra jysk for mange år siden. Beste senga jeg har hatt noen gang. Billig var den også. Betalte vel ca 2000. Var sånn dobbelt rammemadrassseng.

Endret av Scania

Jeg tror det kommer mye an på hvor myk du tåler at senga er. De billigste sengene var svært myke, og for meg blir det helt feil. Da jeg var yngre sov jeg best på myk madrass, nå får jeg jo bare vondt av det :P Nå har vi lagt litt mer penger i senga, (og den ble ikke kjøpt på Jysk fordi de ansatte her ikke kan noe om seng og slettes ikke kan kundeservice) men tror aldri jeg kommer til å betale 40 000 for ei seng altså :)

Jeg hadde ikke hatt noen betenkelighet med å kjøpe seng på jysk dersom den passet meg (...og de ansatte hadde vært mer hjelpsomme og imøtekommende) ;)

Gjest Hercule Poirot

Jeg vil bare si at her i Trondheim har jeg bare opplevd veldig bra kundeservice hos jysk... De er mye mer hjelpsomme enn i de fleste andre butikker!

Så flott at Jysk i Trondheim yter god service! Da burde med andre ord svært mange Jysk-ansatte, i alle fall her i "mitt" distrikt, vært tvangssendt på servicekurs til Trondheim.

Vi kjøpte 1.50 ramme med overmadrass til å ha på hytta. Tror den kosta rundt 6000,-

Den er helt grei,men altfor myk synes vi. Går greit for en natt eller to,men vi stønner av velvære når vi legger oss i vår Svane excellence når vi kommer hjem.

Vi kjenner ihvertfall STOR forskjell på kvaliteten..

Jeg har hatt min seng fra jysk i snart fem år. Vært igjennom 5-6 flyttinger, ikke en eneste ripe. Er litt overvektig, senga er ganske fast. Har en bitteliten overmadrass. Synes senga er fantastisk:-) Elsker den. Den kostet 3000 kr (120 cm) ny, vet ikke hvilken type det er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...