Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Minste knøttet er nå litt over tre uker gammel, men viser kjente tendenser.

Etter sist erfaring, vil jeg prøve å unngå kiropraktor og manuell terapeut. Følte at det ikke fungerte på eldstemannen.

Hører en del er fornøyde med fotsoneterapeuter...

Erfaringer, råd??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143986132-min-andre-kolikkunge/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bare fordi det ikke fungerte på første så er det umulig at det funker på denne babyen?

Visst dere ikke gidder å prøve det engang så kan dere ikke være mye plaget av kolikken.

Når småen her hadde kolikk så ble absolutt alt prøvd uansett hvor lite tro jeg egentlig hadde på det.

Du har nok rett i at vi er ikke like plaget med kolikk hos lillebror.

Storebroren hadde det verre.

Den største grunn til at jeg ikke vil benytte meg av kiropraktor og manuell terapeut er at hver gang de knekte/tøyde på nakken til storebror hadde jg lyst å grine. Selv om jeg, som så mange andre mødre, var desperat og skulle prøve alt, så var det noe i meg som var veldig motvillig mot denne behandlingsformen.

Det hjalp ikke at jeg ikke har tellingen over hvor mange ganger storebror har vært på behandling.

Det eneste gode som kom ut av storebrorkolikk, er at jeg er mye mer rolig når lillebror får vondt i magen.

Har liten erfaring med temaet, men vil dele meininga til ein far til tre kolikkungar (i eit blad eg leste for nokre månader sida). Han meinte at det å oppsøke behandling etter behandling for kolikk var som å danse regndansen. Før eller seinare ville det gå over, men i mellomtida hadde ein blitt totalt utslitt og det ville gått over like fort utan "dansen".

Han meinte det ein trong var ein overlevelsesstrategi, ikkje ein behandlingsstrategi.

Gjest Kira bjeffer!

Du har all min sympati, kolikk er no herk!

Her var det heldigvis kun eldste som hadde det, og tror vi prøvde alt. I ren desperasjon :)

Kiropraktor og manuell terapeut hadde ingen virkning. Mannen min nevnte det tilfeldig til sin fysioterapeut, og han sa at vi måtte komme innom der med ungen. Han brukte laser på div punkter inni hånden og på magen, og jeg følye det hjalp endel. Og som hun bæsjet etterpå :)

Heldigvis vet du nå at det går over, selv om det er fryktelig tøft mens det står på.

Annonse

Har lest et sted at man kan kjøpe probiotika man kan ta på puppen før amming... Husker ikke hva det het, men prøv å google det.... Kunne også hjelpe at mor tok probiotika... Så det gjør jeg i håp om mindre skriking denne gangen:-) 8 dager, og foreløpig veldig fin i magen:-)

Vi har vært hos kiropraktor med begge våres. Med eldstemann begynte vi litt sent og det hjalp noe, men med minste tok vi signalene raskere og begynte allerede når hun vår 3uker. Og etter 3 behandlinger var det som å få en ny unge! Kiropraktoren vår trykket bare lett på midtre deler av ryggen for å frigjøre sammenklemningene på nervene som styrer mage/tarm. Ikke noe skrik hos baby og ikke noe skummelt for oss el. Man skal ikke knekke på små barn, da hadde jeg prøvd å gå til en annen kiropraktor.Vi prøvde det meste med eldstemann før vi gikk til kriopraktor!

Annonse

har også kolikkunge nr 2 ( ekstremt urettferdig foresten...) vi går til manuellterapaut, men det hjelper ikke noe på kolikken.. har vært mange ganger nå.... På den første kolikk jenta hjalp bæresjal mye, eneste plassen hun roet seg borsett fra i bilen. Nr 2 som er en liten kolikkgutt på 3 mnd hater sjalet å liker ikke bilstolen, han har vi invistert i en byssanlull kolikkvugge, ( sitter å dytter på den nå;)) har også en kolikk APP med støvsugerlyd som står på til han sovner... sykt, men det er det eneste som fungerer;)

Ja! Veldig urettferdig, særlig siden de jeg har rundt meg ikke vet hva jeg går gjennom. Får stadig slike kommentarer som "ja, han vet hva han vil" og "nå venner du han på å bli vugget".

Men jg er heldig siden han styrer mest på kveld. Sover som regel godt på natta (selv om puppene mine får gjennomgå..han tar nemlig ikke smokk..hehe)

Takk for gode tips! Skal se litt nærmere på de:)

Og er probiotika det samme som Minifom, fant ikke riktig utav det..

Takk for gode tips, folkens :)

Nei, ikke det samme. Jeg kjøpte mitt hos ei som driver med naturmedisin. Er et pulver som blandes ut i vann og drikkes (av meg). Ikke prøvd å ha på puppen da vi ikke har hatt noe særlig skriking denne gangen(heldige!). Tipper de har det på helsekosten og:-)

Det er forøvrig det samme som er i Biola, men bare mye mer konsentrert...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...