Gå til innhold

Hvor ofte får katten deres bløtfor?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kommer helt an på katten og på hva slags for du bruker.

Mine " unge og friske" katter spiser stort sett Hills tørrfor. Litt Hills våtfor innimellom,en gang i uken kanskje.

Den eldste på nesten 18 år går på diett av bare våtfor da ha må ha akkurat den maten for å holde magen regulert. Han er ikke så flink til å drikke,så han blir forstoppet av tørrfor.

Annonse

Aldri! De spiser kun Specific tørrfor fra dyrlegen for kastrerte hannkatter.

Utover dette sitter en av dem stort sett klar under stolen til toåringen når vi spiser middag, klar for å glefse i seg det som måtte falle ned.

Annonse

Jeg gir aldri, katten er glad i tørrfôr. Men det er greit å gi hver dag, så lenge du bruker ordentlig fôr (Hills, Royal Canin, Spesific eller Eukanuba). Det vanlige våtfôret til disse produsentene tilsvarer tørrfôret bortsett fra at det inneholder vann.

Lurt å gi tørrfôr i tillegg pga tennene.

Jeg gir aldri, katten er glad i tørrfôr. Men det er greit å gi hver dag, så lenge du bruker ordentlig fôr (Hills, Royal Canin, Spesific eller Eukanuba). Det vanlige våtfôret til disse produsentene tilsvarer tørrfôret bortsett fra at det inneholder vann.

Lurt å gi tørrfôr i tillegg pga tennene.

Hør på Catlady du, alt hun sier stemmer :-) Det kunne vært mitt nick og, men da måtte det blitt Crazy catlady..hehe.

Kanskje en gang hvert annet år eller noe. Hun er ikke noe glad i det da. Svært sær og kresen katt som helst vil ha kun royal canin tørrfor. Spiser ikke mat som står på benken eller bordet som tilhører oss heller.

Jeg har hørt at katter ikke trenger våtfor. Våtfor for katter er det samme som godteri for oss. Det ødelegger tenner, fornøyelse og kropp. Jeg koker heller fisk til pus. Om våtfor er fra dyrlege eller dyrebutikk, så er det visstnok ikke like gale som det de har i vanlige butikker.

Vel, tror det er litt overdreven at det er skadelig,men er ikke sunt er jeg enig i,han jeg har har blitt veldig kraftig. så han får det en gang i mnd,og jeg spurte dyrlegen,og de sa at de ikke skulle ha Tunefisk bare

Jeg gir mine tilgang til tørrfor hele tiden, og en pose Hills våtfor hver fordelt på en dag.

Det er viktig at katter får våtfor da de har lett for å bli dehydrerte og dermed få problemer med nyrer. Det er også mindre kalorier i det, så kattene mine holder seg i fin vekt av dem, etter råd fra dyrlege.

Jeg har tørrfor for tennes skyld. Den ene katten fikk dessuten forstoppelse med alderen, og dette har forsvunnet helt etter daglig våtfor.

Matbutikkfor hadde jeg holdt meg laaaangt unna, da de inneholder mye salt, og dermed kan skade katten.

Dyrlegefor er billigere og sunnere for katten, og bør være det eneste valget om du er glad i katten.

/rant :)

Min har alltid tørrfor tilgjengelig i tillegg smile.png

Men skal jeg prøve å unngå å gi hu bløtfor hver dag? Hu får matbutikkmat. Vil ikke gi hu det hver dag hvis det ikke er bra for hu...

hi

Matbutikkmat er ikke bra for katten, verken tørrfôret eller våtfôret dessverre. Kjøper du ordentlig fôr er det helt greit å gi hver dag, men vil ikke anbefale det du får kjøpt på matbutikken. De fleste "billigtypene" inneholder for mye salt, og noen for lite taurin (som er en essensiell aminosyre for katt).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...