Vizzy Skrevet 3. november 2012 #51 Skrevet 3. november 2012 Jeg er også litt forundret med dette blodprøver. Jeg har fått beskjed av ullevål at jeg skal ta en graviditetstest om 3 uker hvis jeg ikke har fått mensen. Hvis testen er posetiv må jeg melde om dette ogda skal jeg på ultralyd 3 uker senere.. Det er visst ulik praksis rundt forbi, men det stemmer nok med ultralyd i uke 6-7. Jeg skal i uke 7, begynnelsen av uke 8 tror jeg. Hvor er du i løypa da Vizzy? Har du satt inn egg? Jeg fikk satt inn et egg på torsdag så jeg er vel på 3 rugedag. Det er mitt første innsett. Går og håper og venter på noen symtomer skal melde seg :-) Har du testet positivt?
Gjest Trulte med to små Skrevet 3. november 2012 #52 Skrevet 3. november 2012 Jeg er også litt forundret med dette blodprøver. Jeg har fått beskjed av ullevål at jeg skal ta en graviditetstest om 3 uker hvis jeg ikke har fått mensen. Hvis testen er posetiv må jeg melde om dette ogda skal jeg på ultralyd 3 uker senere.. Det er visst ulik praksis rundt forbi, men det stemmer nok med ultralyd i uke 6-7. Jeg skal i uke 7, begynnelsen av uke 8 tror jeg. Hvor er du i løypa da Vizzy? Har du satt inn egg? Jeg fikk satt inn et egg på torsdag så jeg er vel på 3 rugedag. Det er mitt første innsett. Går og håper og venter på noen symtomer skal melde seg :-) Har du testet positivt? Gratulerer som ruger! Det er spennende de ventedagene. Jeg har endelig blitt gravid ja! Hadde den egentlige testdag i går så da er jeg ca 4 uker på vei. Dette var mitt 4 ivf forsøk og jeg har holdt på med dette ca et år. Fra før har vi prøvd i 7 år med naturmetoden og blitt gravid to ganger, men mistet i SA. Er snart 38 år så dette var etterlengtet Du da?
Gjest Trulte med to små Skrevet 3. november 2012 #53 Skrevet 3. november 2012 Jeg hadde hcg på 32 på 12 dpo, og 66 14 dpo. Er nå 19+1 og alt er bra så langt alt over 20 er vel gravid? Gratulerer med de positive testene damer, og krysser det jeg har for alle sammen Tusen takk Ja da er du heldig som har kommet så langt som uke 19+1, så bra at alt gikk fint! Jeg mener også å ha hørt at alt over 20 er graviditet. Jeg fikk noen tullesvar på tester en gang og tok blodprøve til slutt, den var da under 2 så det var jo ikke noe å rope hurra for Nå derimot, er det full jubel! Lykke til videre i svangerskapet du også! Du kan vel kanskje snart kjenne liv i magen nå? Koselig! Gratulerer så masse Ja her er det full fest til tider, og jeg har kjent liv ei stund siden det er lettere å kjenne det som annangangs:D Å det må være en nydelig følelse å kjenne liv! Gleder meg til det blir min tur til å kjenne på den følelsen Koselig at du har et barn fra før da, det er jo livets store gave og to gaver er jo fantastisk! Ja, er helt klart to gaver ja. 1. mann blir 7 i januar så blir en skikkelig storebror Jobbet hardt for han og.... Å kjenne liv er helt fantastisk, det har gått fra bobler til spark de siste dagene Om 12-16 uker så kjenner du det og vil jeg tro Blir så glad når jeg ser det er flere fra assistert/slitere som er gravide Er flere her jeg har "fulgt" mens jeg selv har holdt på og etter det klaffet selv. Spennende tider fremover nå da! Ja, jeg vet også hva det vil si og slite for å bli gravid, som du skjønner og det gjør også til åt jeg må følge med de andre som er her. Og når noen får en positiv test så må jeg lese Det er jo så spennende at jeg kan nesten føle det på meg. Det samme gjelder jo de som har det vanskelig og har mistet. Det er godt å ha et slik forum, da det ikke er andre jeg kjenner som holder på med prøverør. Nå er jeg jo endelig blitt med i den fantastiske "klubben gravid" og det er jo så fantastisk å bli en del av den gjengen også
Vizzy Skrevet 3. november 2012 #54 Skrevet 3. november 2012 Jeg er også litt forundret med dette blodprøver. Jeg har fått beskjed av ullevål at jeg skal ta en graviditetstest om 3 uker hvis jeg ikke har fått mensen. Hvis testen er posetiv må jeg melde om dette ogda skal jeg på ultralyd 3 uker senere.. Det er visst ulik praksis rundt forbi, men det stemmer nok med ultralyd i uke 6-7. Jeg skal i uke 7, begynnelsen av uke 8 tror jeg. Hvor er du i løypa da Vizzy? Har du satt inn egg? Jeg fikk satt inn et egg på torsdag så jeg er vel på 3 rugedag. Det er mitt første innsett. Går og håper og venter på noen symtomer skal melde seg :-) Har du testet positivt? Gratulerer som ruger! Det er spennende de ventedagene. Jeg har endelig blitt gravid ja! Hadde den egentlige testdag i går så da er jeg ca 4 uker på vei. Dette var mitt 4 ivf forsøk og jeg har holdt på med dette ca et år. Fra før har vi prøvd i 7 år med naturmetoden og blitt gravid to ganger, men mistet i SA. Er snart 38 år så dette var etterlengtet Du da? Gratulerer så mye da. Du har helt klart fortjent dette etter alt slitet. Håper jeg følger etter snart;-) Jeg er 35 år og har prøvd i litt mer en 2,5 år. Vi startet med IVF i mai, men måtte avbryte forsøk pga for mange egg og jeg hadde et forsøk i august hvor ingen av 4 egg ble befruktet. Ser du er fra Agder. Jeg har bodd i Grimstad i mange år tidligere:-)
BergenGto Skrevet 3. november 2012 #55 Skrevet 3. november 2012 Jeg er på rugedag 26, og har en HcG på litt over 3000. Med IVF er jo faren for graviditet utenfor livmora ganske stor. Får vite på tirsdag hvordan det ligger an. Gruer meg vilt. Fikk vite da jeg tok blodprøven at HcG stiger uansett, så ble sånn: Jipp, jeg er gravid til Uææh, er det noe gale? Alt man må gjennnom sier bare jeg! Men om du er på RD 26 så er du jo nesten dobbelt så langt på vei som det jeg er og dermed må det vel være normalt med så høy hcg. Jeg ser jo at forskjellene her er høye fra person til person og det sa også han som tok blodprøve av meg i går. Har du fått tilbakemelding fra lege/klinikk om at noe var "unormalt"? Hvis ikke tror jeg nok du bare kan slappe helt av og kose deg med at du er gravid! Gratulerer! Hcg skal fordoble seg hver annen dag i begynnelsen, så det blir jo store tall etterhvert. Ja, er 5+4 i dag. Så Hcg'en min er nok litt høyrere da ja! Har blitt fulgt opp på sjukehuset, de har vært veldig flinke. Vært på UL 4 ganger allerede, pga overstimulering og mye smerter i mage og rygg. På tirsdag er jeg i uke 6, så håper de kan se mer da. Om det er graviditet utafor livmora eller (forhåpentligvis) kun pga overstimuleringa. Men legen avsluttet sist med å si: Hcg MÅ fordobles til neste uke. Så fikk inntrykk av at ho ikke var helt fornøyd. Men, men er jo som du sier veldig forskjellig fra person til person. Og tia går jo fort, så får vite det snart! Gratulerer så mye til deg også
Gjest Trulte med to små Skrevet 3. november 2012 #56 Skrevet 3. november 2012 Jeg er også litt forundret med dette blodprøver. Jeg har fått beskjed av ullevål at jeg skal ta en graviditetstest om 3 uker hvis jeg ikke har fått mensen. Hvis testen er posetiv må jeg melde om dette ogda skal jeg på ultralyd 3 uker senere.. Det er visst ulik praksis rundt forbi, men det stemmer nok med ultralyd i uke 6-7. Jeg skal i uke 7, begynnelsen av uke 8 tror jeg. Hvor er du i løypa da Vizzy? Har du satt inn egg? Jeg fikk satt inn et egg på torsdag så jeg er vel på 3 rugedag. Det er mitt første innsett. Går og håper og venter på noen symtomer skal melde seg :-) Har du testet positivt? Gratulerer som ruger! Det er spennende de ventedagene. Jeg har endelig blitt gravid ja! Hadde den egentlige testdag i går så da er jeg ca 4 uker på vei. Dette var mitt 4 ivf forsøk og jeg har holdt på med dette ca et år. Fra før har vi prøvd i 7 år med naturmetoden og blitt gravid to ganger, men mistet i SA. Er snart 38 år så dette var etterlengtet Du da? Gratulerer så mye da. Du har helt klart fortjent dette etter alt slitet. Håper jeg følger etter snart;-) Jeg er 35 år og har prøvd i litt mer en 2,5 år. Vi startet med IVF i mai, men måtte avbryte forsøk pga for mange egg og jeg hadde et forsøk i august hvor ingen av 4 egg ble befruktet. Ser du er fra Agder. Jeg har bodd i Grimstad i mange år tidligere:-) Da håper jeg du snart kommer etter ja! Det må være skikkelig nedtur med avbrutt forsøk og ingen befruktning av egg, men da er det bare å krysse fingrene for neste gang! Grimstad vet jeg godt hvor er ja Bor ca en time derifra. Er ikke lommekjent i byen, men har familie der og var der mye som barn. Veldig fint om sommeren Ha en fin lørdagskveld!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå