Tussi skalblimamma <3 Skrevet 2. november 2012 #26 Skrevet 2. november 2012 På rugedag 15 hadde jeg hcg på noe over 3000 og venter to små. Men det er nok veldig forskjellig fra person til person, og sikker blir man ikke før UL Gratulerer med to små i magen! Håper det går bra med dere alle tre! Jeg fikk svar på hcg prøven jeg tok i dag og den var steget til 639 og gjett om jeg er glad! <3 Jeg kan nå puste lettet ut og gå helgen i møte med en indre iver og glede om at jeg ER VIRKELIG GRAVID!!! <3 Juppiii:-D good heeelg til deg og din(e) ;-);-)
uhhuhher Skrevet 2. november 2012 #27 Skrevet 2. november 2012 (endret) Nå skal jeg være en skikkelig partypooper og si at du ikke får svaret før du tar UL. ;-) Jeg tenkte også masse på dette, hadde hcg 211 på rd 12 og hadde satt inn to egg. Verdien din er vel ganske høy, men noen har høyere og noen har lavere verdier, og det trenger ikke indikere tvillinger eller bare én. Kikk litt her, så ser du hvor mye det varierer: http://www.betabase.info/. DPO betyr dager etter uttak når det gjelder IVF. Ahaaaa, trodde rugedag og DPO var det samme, jeg! Er på rugedag 9, men 11dpo da, tydeligvis Jeg skal ta blodprøve på mandag, altså 14 dpo, og det er det min klinikk som har bestemt. Så rart Lykke har fått beskjed om at det skulle være for tidlig å teste? Nå er jeg litt grønn her, men kan man selv få svar på blodprøvene klinikken har bedt man om å ta? Altså dagen etter eller noe sånt, jeg får jo svar etter fire dager uansett, siden det er egen testedag. DPO betyr days past ovulation, altså egentlig dager siden eggløsning, men i IVF teller uttaksdagen som befruktningsdagen. Tror i hvert det er vanlig å telle sånn på mange klinikker. Ikke helt sikker på hva du mener med å selv få svar? Mener du å ta prøvene et annet sted? På Riksen tar man blodprøve om morgenen og får svaret når man ringer om ettermiddagen. Jeg kan også ta prøven hos feks legen, men da må prøven sendes til analyse på Riksen, og da tar det et par dager. De forskjellige klinikkene har ofte litt ulikheter i opplegget, feks hvilken dag prøvene tas på, og om man i det hele tatt tar blodprøve. Endret 2. november 2012 av uhhuhher
Gjest Trulte med to små Skrevet 2. november 2012 #28 Skrevet 2. november 2012 På rugedag 15 hadde jeg hcg på noe over 3000 og venter to små. Men det er nok veldig forskjellig fra person til person, og sikker blir man ikke før UL Gratulerer med to små i magen! Håper det går bra med dere alle tre! Jeg fikk svar på hcg prøven jeg tok i dag og den var steget til 639 og gjett om jeg er glad! <3 Jeg kan nå puste lettet ut og gå helgen i møte med en indre iver og glede om at jeg ER VIRKELIG GRAVID!!! <3 Juppiii:-D good heeelg til deg og din(e) ;-);-) Takk og det sammen til deg Tussi! :)
Gjest Trulte med to små Skrevet 2. november 2012 #29 Skrevet 2. november 2012 Nå skal jeg være en skikkelig partypooper og si at du ikke får svaret før du tar UL. ;-) Jeg tenkte også masse på dette, hadde hcg 211 på rd 12 og hadde satt inn to egg. Verdien din er vel ganske høy, men noen har høyere og noen har lavere verdier, og det trenger ikke indikere tvillinger eller bare én. Kikk litt her, så ser du hvor mye det varierer: http://www.betabase.info/. DPO betyr dager etter uttak når det gjelder IVF. Ahaaaa, trodde rugedag og DPO var det samme, jeg! Er på rugedag 9, men 11dpo da, tydeligvis Jeg skal ta blodprøve på mandag, altså 14 dpo, og det er det min klinikk som har bestemt. Så rart Lykke har fått beskjed om at det skulle være for tidlig å teste? Nå er jeg litt grønn her, men kan man selv få svar på blodprøvene klinikken har bedt man om å ta? Altså dagen etter eller noe sånt, jeg får jo svar etter fire dager uansett, siden det er egen testedag. I Porsgrunn der jeg hører til er det ikke vanlig visstnok, å ta blodprøve, det holder med positiv test. Men det virket som om de var litt "oppgitte" på folk som begynner å teste tidlig som jeg har gjort Dag 14 etter innsett er selve testdagen og de er da man ringer inn resultatet. Jeg ønsker selv å ta blodprøve og fikk ordnet deg gjennom fastlegen og i dag fikk jeg henvisning fra legen til å ta blodprøven på sykehuset der jeg hører til, slik at jeg kunne få svar samme dag. Dette spurte jeg også om selv, så jeg har lært at man må stå opp for seg selv og kreve det man føler men trenger for å være trygg. Lykke til med ruging videre Kjærepære! Krysser fingrene!!!
Vizzy Skrevet 2. november 2012 #30 Skrevet 2. november 2012 Jeg er også litt forundret med dette blodprøver. Jeg har fått beskjed av ullevål at jeg skal ta en graviditetstest om 3 uker hvis jeg ikke har fått mensen. Hvis testen er posetiv må jeg melde om dette ogda skal jeg på ultralyd 3 uker senere..
BergenGto Skrevet 2. november 2012 #31 Skrevet 2. november 2012 Jeg er på rugedag 26, og har en HcG på litt over 3000. Med IVF er jo faren for graviditet utenfor livmora ganske stor. Får vite på tirsdag hvordan det ligger an. Gruer meg vilt. Fikk vite da jeg tok blodprøven at HcG stiger uansett, så ble sånn: Jipp, jeg er gravid til Uææh, er det noe gale? Alt man må gjennnom sier bare jeg!
sonja77 Skrevet 3. november 2012 #32 Skrevet 3. november 2012 Lykke: jeg trodde det var kahn jeg har brukt men det er visst ikke det. Husker du navnet på den andre mannlige legen som er i Porsgrunn?
Gjest Trulte med to små Skrevet 3. november 2012 #33 Skrevet 3. november 2012 Lykke: jeg trodde det var kahn jeg har brukt men det er visst ikke det. Husker du navnet på den andre mannlige legen som er i Porsgrunn? Er det ikke Erling han heter tro? Han har jeg gått mest til og jeg er fornøyd med han. Min opplevelse er at han er "diskret", høflig og nøye i det han gjør.
Gjest Trulte med to små Skrevet 3. november 2012 #34 Skrevet 3. november 2012 Jeg er også litt forundret med dette blodprøver. Jeg har fått beskjed av ullevål at jeg skal ta en graviditetstest om 3 uker hvis jeg ikke har fått mensen. Hvis testen er posetiv må jeg melde om dette ogda skal jeg på ultralyd 3 uker senere.. Det er visst ulik praksis rundt forbi, men det stemmer nok med ultralyd i uke 6-7. Jeg skal i uke 7, begynnelsen av uke 8 tror jeg. Hvor er du i løypa da Vizzy? Har du satt inn egg?
Gjest Trulte med to små Skrevet 3. november 2012 #35 Skrevet 3. november 2012 Jeg er på rugedag 26, og har en HcG på litt over 3000. Med IVF er jo faren for graviditet utenfor livmora ganske stor. Får vite på tirsdag hvordan det ligger an. Gruer meg vilt. Fikk vite da jeg tok blodprøven at HcG stiger uansett, så ble sånn: Jipp, jeg er gravid til Uææh, er det noe gale? Alt man må gjennnom sier bare jeg! Men om du er på RD 26 så er du jo nesten dobbelt så langt på vei som det jeg er og dermed må det vel være normalt med så høy hcg. Jeg ser jo at forskjellene her er høye fra person til person og det sa også han som tok blodprøve av meg i går. Har du fått tilbakemelding fra lege/klinikk om at noe var "unormalt"? Hvis ikke tror jeg nok du bare kan slappe helt av og kose deg med at du er gravid! Gratulerer! Hcg skal fordoble seg hver annen dag i begynnelsen, så det blir jo store tall etterhvert.
Kjærepære Skrevet 3. november 2012 #36 Skrevet 3. november 2012 Jeg tar blodprøven på sykehuset hvor jeg bor, er mye enklere enn å måtte dra helt til klinikk eller fastlege. Gratis er det og Det jeg lurte på var om det var mulig å feks ringe til sykehuset dagen etter og få vite resultatet, at de ikke bare sender det til klinikken. Jeg fikk beskjed om å teste 16 dager etter innsett...men har kjøpt en dobbeltpakke med tester
Kjærepære Skrevet 3. november 2012 #37 Skrevet 3. november 2012 Og ang. svangerskap utenfor livmoren så oppdager man vel dette først på UL, man får vel samme hCG-stigning. Min første UL blir eventuelt 5 uker etter positiv test
<3 2G <3 Skrevet 3. november 2012 #38 Skrevet 3. november 2012 Jeg tar blodprøven på sykehuset hvor jeg bor, er mye enklere enn å måtte dra helt til klinikk eller fastlege. Gratis er det og Det jeg lurte på var om det var mulig å feks ringe til sykehuset dagen etter og få vite resultatet, at de ikke bare sender det til klinikken. Jeg fikk beskjed om å teste 16 dager etter innsett...men har kjøpt en dobbeltpakke med tester Skal være mulig å ringe å spørre om svar ja. Spør når du tar prøven om hvor du ringer for svar.
<3 2G <3 Skrevet 3. november 2012 #39 Skrevet 3. november 2012 Jeg hadde hcg på 32 på 12 dpo, og 66 14 dpo. Er nå 19+1 og alt er bra så langt alt over 20 er vel gravid? Gratulerer med de positive testene damer, og krysser det jeg har for alle sammen
Kjærepære Skrevet 3. november 2012 #40 Skrevet 3. november 2012 Ja, får satse på det, er jo litt nysgjerrig Regner jo med de ikke akkurat trenger å sende inn denne blodprøven, men analyserer den på sykehuslaben, og da har de vel resultatet ganske kjapt.
Gjest Trulte med to små Skrevet 3. november 2012 #41 Skrevet 3. november 2012 Ja, får satse på det, er jo litt nysgjerrig Regner jo med de ikke akkurat trenger å sende inn denne blodprøven, men analyserer den på sykehuslaben, og da har de vel resultatet ganske kjapt. Den første hcg prøven jeg tok på onsdag ble tatt hos fastlegen, og den måtte de sende til det lokale sykehuset hvor jeg hører til. Fikk da svar dagen etter. Prøven jeg tok i går fikk jeg svar på samme dag, via fastlegen. Men forskjellen var at jeg reiste innom legekontor og fikk med en rekvisisjon for å ta hcg prøve og reise selv opp til sykehuset og tok den der. For meg var dette greit og ikke så langt å reise mellom de to plassene. ALT for å få en roligere helg med et fint resultat Lykke til med testing når den tid kommer
Kjærepære Skrevet 3. november 2012 #42 Skrevet 3. november 2012 Takk takk Har rekvisisjon, vettu Jeg må fikse dette før jobb mandag, så greit at det tar kort tid. Verre å få tak i Lutinus i dag, sukk, finnes ikke i hele byen, så må kjøre i en times tid for å få tak i Håper du får en herlig helg, Lykke!
Gjest Trulte med to små Skrevet 3. november 2012 #43 Skrevet 3. november 2012 Jeg hadde hcg på 32 på 12 dpo, og 66 14 dpo. Er nå 19+1 og alt er bra så langt alt over 20 er vel gravid? Gratulerer med de positive testene damer, og krysser det jeg har for alle sammen Tusen takk Ja da er du heldig som har kommet så langt som uke 19+1, så bra at alt gikk fint! Jeg mener også å ha hørt at alt over 20 er graviditet. Jeg fikk noen tullesvar på tester en gang og tok blodprøve til slutt, den var da under 2 så det var jo ikke noe å rope hurra for Nå derimot, er det full jubel! Lykke til videre i svangerskapet du også! Du kan vel kanskje snart kjenne liv i magen nå? Koselig!
Gjest Trulte med to små Skrevet 3. november 2012 #44 Skrevet 3. november 2012 Takk takk Har rekvisisjon, vettu Jeg må fikse dette før jobb mandag, så greit at det tar kort tid. Verre å få tak i Lutinus i dag, sukk, finnes ikke i hele byen, så må kjøre i en times tid for å få tak i Håper du får en herlig helg, Lykke! Det høres bra ut!!! Men verre med lutinusen Håper du får tak i! Jeg håper du også får en fin helg! Her er det smårydding og pusling i hjemmet som gjelder. Det blir filmkveld senere og da skal jeg ligge rett ut med beina høyt ( må jo det når man er gravid vet du hihii ) og eneste jeg skal løfte da er blikket og spise lørdagsgodt. Jah, tenker det er en god plan jeg! Vi snakkes!
<3 2G <3 Skrevet 3. november 2012 #45 Skrevet 3. november 2012 Jeg hadde hcg på 32 på 12 dpo, og 66 14 dpo. Er nå 19+1 og alt er bra så langt alt over 20 er vel gravid? Gratulerer med de positive testene damer, og krysser det jeg har for alle sammen Tusen takk Ja da er du heldig som har kommet så langt som uke 19+1, så bra at alt gikk fint! Jeg mener også å ha hørt at alt over 20 er graviditet. Jeg fikk noen tullesvar på tester en gang og tok blodprøve til slutt, den var da under 2 så det var jo ikke noe å rope hurra for Nå derimot, er det full jubel! Lykke til videre i svangerskapet du også! Du kan vel kanskje snart kjenne liv i magen nå? Koselig! Gratulerer så masse Ja her er det full fest til tider, og jeg har kjent liv ei stund siden det er lettere å kjenne det som annangangs:D
sonja77 Skrevet 3. november 2012 #46 Skrevet 3. november 2012 Jeg har ik tatt noen hcg prøve, bare pos test. Men er nå blitt morra og kveldskvalm så vil tro det skjer ting. Mye ulik praksis var jo sikker på at jg skulle ta blodprøve men.
Gjest Trulte med to små Skrevet 3. november 2012 #47 Skrevet 3. november 2012 Jeg hadde hcg på 32 på 12 dpo, og 66 14 dpo. Er nå 19+1 og alt er bra så langt alt over 20 er vel gravid? Gratulerer med de positive testene damer, og krysser det jeg har for alle sammen Tusen takk Ja da er du heldig som har kommet så langt som uke 19+1, så bra at alt gikk fint! Jeg mener også å ha hørt at alt over 20 er graviditet. Jeg fikk noen tullesvar på tester en gang og tok blodprøve til slutt, den var da under 2 så det var jo ikke noe å rope hurra for Nå derimot, er det full jubel! Lykke til videre i svangerskapet du også! Du kan vel kanskje snart kjenne liv i magen nå? Koselig! Gratulerer så masse Ja her er det full fest til tider, og jeg har kjent liv ei stund siden det er lettere å kjenne det som annangangs:D Å det må være en nydelig følelse å kjenne liv! Gleder meg til det blir min tur til å kjenne på den følelsen Koselig at du har et barn fra før da, det er jo livets store gave og to gaver er jo fantastisk!
Gjest Trulte med to små Skrevet 3. november 2012 #48 Skrevet 3. november 2012 Jeg har ik tatt noen hcg prøve, bare pos test. Men er nå blitt morra og kveldskvalm så vil tro det skjer ting. Mye ulik praksis var jo sikker på at jg skulle ta blodprøve men. Kvalme er visst et bra tegn det Ja, praksisen er ulik. De i Porsgrunn mener jo at blodprøve ikke er nødvendig, men jeg gjorde det på eget initiativ for å føle meg mer trygg. Jeg har noen negative opplevelser mht å bli møtt av helsevesenet og har lært at jeg må tørre å be om hjelp, spørre om det jeg er usikker på, kreve hjelp om jeg trenger det osv osv, og det skal jeg iallefall passe på nå som jeg er gravid. Jeg tar ingen sjanser!
*ønskegull* Skrevet 3. november 2012 #49 Skrevet 3. november 2012 Jeg tar blodprøven på sykehuset hvor jeg bor, er mye enklere enn å måtte dra helt til klinikk eller fastlege. Gratis er det og Det jeg lurte på var om det var mulig å feks ringe til sykehuset dagen etter og få vite resultatet, at de ikke bare sender det til klinikken. Jeg fikk beskjed om å teste 16 dager etter innsett...men har kjøpt en dobbeltpakke med tester Jeg fikk et telefonnr. jeg kunne ringe for å få resultatet samme dag. Men to dager etterpå kom jeg over ei sur dame i telefonen som mente at jeg ikke fikk svaret fra de men at jeg måtte ringe de som henviste meg. Men de har lov til å gi ut svar direkte til pasient når det gjelder hCG
<3 2G <3 Skrevet 3. november 2012 #50 Skrevet 3. november 2012 Jeg hadde hcg på 32 på 12 dpo, og 66 14 dpo. Er nå 19+1 og alt er bra så langt alt over 20 er vel gravid? Gratulerer med de positive testene damer, og krysser det jeg har for alle sammen Tusen takk Ja da er du heldig som har kommet så langt som uke 19+1, så bra at alt gikk fint! Jeg mener også å ha hørt at alt over 20 er graviditet. Jeg fikk noen tullesvar på tester en gang og tok blodprøve til slutt, den var da under 2 så det var jo ikke noe å rope hurra for Nå derimot, er det full jubel! Lykke til videre i svangerskapet du også! Du kan vel kanskje snart kjenne liv i magen nå? Koselig! Gratulerer så masse Ja her er det full fest til tider, og jeg har kjent liv ei stund siden det er lettere å kjenne det som annangangs:D Å det må være en nydelig følelse å kjenne liv! Gleder meg til det blir min tur til å kjenne på den følelsen Koselig at du har et barn fra før da, det er jo livets store gave og to gaver er jo fantastisk! Ja, er helt klart to gaver ja. 1. mann blir 7 i januar så blir en skikkelig storebror Jobbet hardt for han og.... Å kjenne liv er helt fantastisk, det har gått fra bobler til spark de siste dagene Om 12-16 uker så kjenner du det og vil jeg tro Blir så glad når jeg ser det er flere fra assistert/slitere som er gravide Er flere her jeg har "fulgt" mens jeg selv har holdt på og etter det klaffet selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå