Gjest Trulte med to små Skrevet 1. november 2012 #1 Skrevet 1. november 2012 Jeg er på RD 13 i dag og fikk svar på HCG prøven fra i går, den var på 273. Det må vel være bra! Jeg er gravid, men lurer på hvilke tabell jeg kan se for å få en oversikt over hva som er normalt. Ringte klinikken, men ble ikke helt klok på det, da de virker litt skeptisk til at jeg tester tidlig. Hun jeg snakket med mente det var grunn til å være glad, men jeg skal ta ny HCG prøve i morgen ( RD 14 ) og ringe tilbake på mandag. Det at jeg ville ta blodprøve var på eget initiativ for å roe meg selv litt. Jeg satte inn 2 egg og er jo spent på om der er en eller to! I går ettermiddag fikk jeg en liten blødning, og ble selvsagt redd, men den har gitt seg. Jeg går på Albyl-e og har forstått at jeg da kan blø litt lettere. Håper det bare var et blodkar eller noe annet ufarlig. Vel, hva er normalt nivå av hcg på dag 12-14? Noen som vet?
monky Skrevet 1. november 2012 #2 Skrevet 1. november 2012 det er desverre vanskelig å si hva som er normalt for det varierer så veldig!! jeg hadde f eks nesten 600 på rd 13, noe som egentlig er veldig høyt men har lest om mange som lå på det samme og bare fikke en;) men du er godt innafor, alt over 50 er gravid:) her er en tabell: HCG: Uke 4-5 = hCG på 40 - 300 Uke 5-6 = hCG på 80 - 3000 Uke 6-7 = hCG på 2600 - 15000 Uke 7-14 = hCG på 12000 - 290000 Uke 15-18 = hCG på 10000 - 160000 Uke 19-40 = hCG på 5800 - 52000
Gjest Trulte med to små Skrevet 1. november 2012 #3 Skrevet 1. november 2012 Tusen takk for svar! Jeg har leita så lenge etter en forståelig tabell og denne så jo grei ut! Jeg føler jo selv dette er bra, men det virket som om hun på klinikken lurte på ang eggløsningssprøyta om den hang i? Hun tenkte kanskje bare høyt, men uansett så er jeg gravid! Er spent på stigningen og skal puste litt mer ut etter i morgen. Som sliter i dette gamet, har vi vel alle nivå vi strekker oss mot hvor vi kan puste litt ut, fram til testdag og positiv test, frem til blodprøve svar, fram til tidlig UL og se hjerte slå osv osv. Jeg er ihvertfall igang!
monky Skrevet 1. november 2012 #4 Skrevet 1. november 2012 denne tabellen ligger øverst på 2 trimester siden.. jeg synes det var rart at hun sa det sånn, da jeg ringte inn og sa jeg hadde testet rd 13 og 14 gratulerte hun meg bare ingenting snakk om eggøsningssprøyte. etterpå sa jeg at jeg hadde tatt en hcg prøve som jeg ikke hadde fått svar på og da sa hun bare; jamen du er jo gravid:) hmm ja de er visst litt rare noen av damene der oppe!! jeg synes hcgén din er veldig bra til å være rd 12!!
uhhuhher Skrevet 1. november 2012 #5 Skrevet 1. november 2012 Nå skal jeg være en skikkelig partypooper og si at du ikke får svaret før du tar UL. ;-) Jeg tenkte også masse på dette, hadde hcg 211 på rd 12 og hadde satt inn to egg. Verdien din er vel ganske høy, men noen har høyere og noen har lavere verdier, og det trenger ikke indikere tvillinger eller bare én. Kikk litt her, så ser du hvor mye det varierer: http://www.betabase.info/. DPO betyr dager etter uttak når det gjelder IVF.
Gjest Trulte med to små Skrevet 1. november 2012 #6 Skrevet 1. november 2012 Nå skal jeg være en skikkelig partypooper og si at du ikke får svaret før du tar UL. ;-) Jeg tenkte også masse på dette, hadde hcg 211 på rd 12 og hadde satt inn to egg. Verdien din er vel ganske høy, men noen har høyere og noen har lavere verdier, og det trenger ikke indikere tvillinger eller bare én. Kikk litt her, så ser du hvor mye det varierer: http://www.betabase.info/. DPO betyr dager etter uttak når det gjelder IVF. Jeg får bare vente på UL ja! Men det var da noen vanvittig høye tall på den tabellen, stort sprik med andre ord. Men det viktigste er jo at hcg øker og at testen er positiv! Om det er en eller to spiller mindre rolle, da jeg er så takknemlig for å i det hele tatt å få oppleve at jeg er blitt gravid! Tiden vil vise
Gjest Trulte med to små Skrevet 1. november 2012 #7 Skrevet 1. november 2012 denne tabellen ligger øverst på 2 trimester siden.. jeg synes det var rart at hun sa det sånn, da jeg ringte inn og sa jeg hadde testet rd 13 og 14 gratulerte hun meg bare ingenting snakk om eggøsningssprøyte. etterpå sa jeg at jeg hadde tatt en hcg prøve som jeg ikke hadde fått svar på og da sa hun bare; jamen du er jo gravid:) hmm ja de er visst litt rare noen av damene der oppe!! jeg synes hcgén din er veldig bra til å være rd 12!! Ja jeg er litt misfornøyd med måten jeg blir møtt av ei der borte og det var hun jeg snakket med. Jeg syns ikke man skal føle seg som lettere hysteriske kvinnfolk når man ringer eller spør "dumme" spørsmål, for alle som går til slike klinikker, gjør det av en god grunn! Når det er sagt så var det godt at du ble møtt på en positiv måte da! Det skulle jo bare mangle egentlig. Jeg tar ny prøve i morgen og håper å få svar før mandag, men det er vel litt vel optimistisk at man får svar samme dag. selv om det hadde vært det beste.
sonja77 Skrevet 1. november 2012 #8 Skrevet 1. november 2012 Porsgrunn dere snakker om? Er ett par sykepleiere der som er helt Pyton. Men dette lover godt, grattis:)
Gjest Trulte med to små Skrevet 1. november 2012 #9 Skrevet 1. november 2012 Porsgrunn dere snakker om? Er ett par sykepleiere der som er helt Pyton. Men dette lover godt, grattis:) Tusen takk, ja dette ser ut til å gå rette veien! Det er Porsgrunn ja. Litt redd for å skrive om det, i tilfelle noen derfra leser... Men det må være lov å si at man ikke er fornøyd med måten en blir møtt på av noen. Synd det er slik og det hadde nok vært en fordel om folk som jobbet slike steder hadde en erfaring selv i å være "sliter" mht graviditet mm. Hun jeg siker til svarte meg ang tidlig testing ved en anledning "Ja,hvem vet, kan jo være man hadde gjort det samme selv om man var i den situasjonen!" men hun sa det på en lite medfølende måte og det var tydelig hun aldri hadde slitt med slike ting.
Tante_Esel Skrevet 1. november 2012 #10 Skrevet 1. november 2012 Jeg er på RD 13 i dag og fikk svar på HCG prøven fra i går, den var på 273. Det må vel være bra! Jeg er gravid, men lurer på hvilke tabell jeg kan se for å få en oversikt over hva som er normalt. Ringte klinikken, men ble ikke helt klok på det, da de virker litt skeptisk til at jeg tester tidlig. Hun jeg snakket med mente det var grunn til å være glad, men jeg skal ta ny HCG prøve i morgen ( RD 14 ) og ringe tilbake på mandag. Det at jeg ville ta blodprøve var på eget initiativ for å roe meg selv litt. Jeg satte inn 2 egg og er jo spent på om der er en eller to! I går ettermiddag fikk jeg en liten blødning, og ble selvsagt redd, men den har gitt seg. Jeg går på Albyl-e og har forstått at jeg da kan blø litt lettere. Håper det bare var et blodkar eller noe annet ufarlig. Vel, hva er normalt nivå av hcg på dag 12-14? Noen som vet? Tvillinger på deg hehe
Gjest Trulte med to små Skrevet 1. november 2012 #12 Skrevet 1. november 2012 Riksen har blodprøve på rd 12 Ja, det er tydeligvis forskjellig praksis rundt forbi, og jeg syns det hadde vært veldig betryggende å få tatt en obligatorisk blodprøve jeg!
Gjest Trulte med to små Skrevet 1. november 2012 #13 Skrevet 1. november 2012 Jeg er på RD 13 i dag og fikk svar på HCG prøven fra i går, den var på 273. Det må vel være bra! Jeg er gravid, men lurer på hvilke tabell jeg kan se for å få en oversikt over hva som er normalt. Ringte klinikken, men ble ikke helt klok på det, da de virker litt skeptisk til at jeg tester tidlig. Hun jeg snakket med mente det var grunn til å være glad, men jeg skal ta ny HCG prøve i morgen ( RD 14 ) og ringe tilbake på mandag. Det at jeg ville ta blodprøve var på eget initiativ for å roe meg selv litt. Jeg satte inn 2 egg og er jo spent på om der er en eller to! I går ettermiddag fikk jeg en liten blødning, og ble selvsagt redd, men den har gitt seg. Jeg går på Albyl-e og har forstått at jeg da kan blø litt lettere. Håper det bare var et blodkar eller noe annet ufarlig. Vel, hva er normalt nivå av hcg på dag 12-14? Noen som vet? Tvillinger på deg hehe Du skal se det! Jeg tar gjerne i mot det jeg!! Ta to betal for en
*ønskegull* Skrevet 1. november 2012 #14 Skrevet 1. november 2012 Jeg hadde 72 på dag 14, så dette ser veldig bra ut Min har vært litt lav, men hatt grei stigning. Men her er det bare en inni.. Kanskje du venter tvillinger Det viktigste er stigningen. Har du mulighet til å reise inn på sykehuset du tilhører? Jeg reiste inn på det lokale sykehuset og da fikk jeg svar samme dag.
Gjest Trulte med to små Skrevet 1. november 2012 #15 Skrevet 1. november 2012 Jeg hadde 72 på dag 14, så dette ser veldig bra ut Min har vært litt lav, men hatt grei stigning. Men her er det bare en inni.. Kanskje du venter tvillinger Det viktigste er stigningen. Har du mulighet til å reise inn på sykehuset du tilhører? Jeg reiste inn på det lokale sykehuset og da fikk jeg svar samme dag. Så godt at stigningen din har vært fin da! Mulig det er tvillinger jeg har ja, men det er jo enda veldig tidlig og jeg har forstått at nå at variasjonene kan være store i forhold til hcg, og likevel være innenfor normalen. Jeg skal ta ny blodprøve hos fastlegen i morgen, da det er litt langt å kjøre til klinikken jeg hører til. Jeg hadde jo håpet å kunne få svar samme dag slik at jeg slipper å vente hele helgen. Satser på fin stigning, så kan jeg snart slippe jubelen løs!
Erle85 Skrevet 1. november 2012 #16 Skrevet 1. november 2012 Gratulerer igjen LYKKE! Kjempe fint hcg nivå!
*ønskegull* Skrevet 2. november 2012 #17 Skrevet 2. november 2012 Jeg hadde 72 på dag 14, så dette ser veldig bra ut Min har vært litt lav, men hatt grei stigning. Men her er det bare en inni.. Kanskje du venter tvillinger Det viktigste er stigningen. Har du mulighet til å reise inn på sykehuset du tilhører? Jeg reiste inn på det lokale sykehuset og da fikk jeg svar samme dag. Så godt at stigningen din har vært fin da! Mulig det er tvillinger jeg har ja, men det er jo enda veldig tidlig og jeg har forstått at nå at variasjonene kan være store i forhold til hcg, og likevel være innenfor normalen. Jeg skal ta ny blodprøve hos fastlegen i morgen, da det er litt langt å kjøre til klinikken jeg hører til. Jeg hadde jo håpet å kunne få svar samme dag slik at jeg slipper å vente hele helgen. Satser på fin stigning, så kan jeg snart slippe jubelen løs! Du får nok en fin stigning, skal du se Du får bare finne på masse ting som tar bort tankene dine og vips er det mandag og svar på blodprøven Lettere sagt enn gjort haha! ønsker deg en god helg og lykke til.
Yasmin ♡hvor.e.du.lille.spire♡ Skrevet 2. november 2012 #18 Skrevet 2. november 2012 Det e så forskjelligt hva hcg folk har. På rugedag 13 hadde eg 412. Alikevel var det berre en spire i magen på ul. Så eg tror virkelig dette er ganske ulikt fra person til person
veivalg Skrevet 2. november 2012 #19 Skrevet 2. november 2012 På rugedag 15 hadde jeg hcg på noe over 3000 og venter to små. Men det er nok veldig forskjellig fra person til person, og sikker blir man ikke før UL
Gjest Trulte med to små Skrevet 2. november 2012 #20 Skrevet 2. november 2012 På rugedag 15 hadde jeg hcg på noe over 3000 og venter to små. Men det er nok veldig forskjellig fra person til person, og sikker blir man ikke før UL Gratulerer med to små i magen! Håper det går bra med dere alle tre! Jeg fikk svar på hcg prøven jeg tok i dag og den var steget til 639 og gjett om jeg er glad! <3 Jeg kan nå puste lettet ut og gå helgen i møte med en indre iver og glede om at jeg ER VIRKELIG GRAVID!!! <3
mars :-) Skrevet 2. november 2012 #21 Skrevet 2. november 2012 Jeg er på RD 13 i dag og fikk svar på HCG prøven fra i går, den var på 273. Det må vel være bra! Jeg er gravid, men lurer på hvilke tabell jeg kan se for å få en oversikt over hva som er normalt. Ringte klinikken, men ble ikke helt klok på det, da de virker litt skeptisk til at jeg tester tidlig. Hun jeg snakket med mente det var grunn til å være glad, men jeg skal ta ny HCG prøve i morgen ( RD 14 ) og ringe tilbake på mandag. Det at jeg ville ta blodprøve var på eget initiativ for å roe meg selv litt. Jeg satte inn 2 egg og er jo spent på om der er en eller to! I går ettermiddag fikk jeg en liten blødning, og ble selvsagt redd, men den har gitt seg. Jeg går på Albyl-e og har forstått at jeg da kan blø litt lettere. Håper det bare var et blodkar eller noe annet ufarlig. Vel, hva er normalt nivå av hcg på dag 12-14? Noen som vet? Hei:) Gratulerer så mye med en fin prøve.... Enig med de andre her at det varierer veldig. Også fra gang til gang... Jeg testet på rd 12 og hadde hcg på 371 sist jeg ble gravid. Denne gangen hadde jeg 47 på rd 12, og den var også fin! Så jeg vet ikke... Mistet begge gangene, var gravid til nesten uke 9 når jeg hadde 371, og mistet uke 4+5 denne gangen.. vet ikke om det har noe å si i fht verdiene... Uansett, ikke lett å bli klok på dette!!! Masse lykke til og håper den neste prøven stiger til himmels :)
Gjest Trulte med to små Skrevet 2. november 2012 #22 Skrevet 2. november 2012 Jeg er på RD 13 i dag og fikk svar på HCG prøven fra i går, den var på 273. Det må vel være bra! Jeg er gravid, men lurer på hvilke tabell jeg kan se for å få en oversikt over hva som er normalt. Ringte klinikken, men ble ikke helt klok på det, da de virker litt skeptisk til at jeg tester tidlig. Hun jeg snakket med mente det var grunn til å være glad, men jeg skal ta ny HCG prøve i morgen ( RD 14 ) og ringe tilbake på mandag. Det at jeg ville ta blodprøve var på eget initiativ for å roe meg selv litt. Jeg satte inn 2 egg og er jo spent på om der er en eller to! I går ettermiddag fikk jeg en liten blødning, og ble selvsagt redd, men den har gitt seg. Jeg går på Albyl-e og har forstått at jeg da kan blø litt lettere. Håper det bare var et blodkar eller noe annet ufarlig. Vel, hva er normalt nivå av hcg på dag 12-14? Noen som vet? Hei:) Gratulerer så mye med en fin prøve.... Enig med de andre her at det varierer veldig. Også fra gang til gang... Jeg testet på rd 12 og hadde hcg på 371 sist jeg ble gravid. Denne gangen hadde jeg 47 på rd 12, og den var også fin! Så jeg vet ikke... Mistet begge gangene, var gravid til nesten uke 9 når jeg hadde 371, og mistet uke 4+5 denne gangen.. vet ikke om det har noe å si i fht verdiene... Uansett, ikke lett å bli klok på dette!!! Masse lykke til og håper den neste prøven stiger til himmels :) Tusen takk! Så utrolig leit at du har mistet igjen! Jeg sa det til mannen min i dag at det er nesten som om jeg får dårlig samvittighet over å ha blitt gravid, da jeg så altfor godt vet hva det vil si både og miste og det å streve for å få det til! Jeg er glad og veldig takknemlig over dette underet som har skjedd og føler meg så ydmyk over at jeg får lov å oppleve dette, for meg har ikke det vært en selvfølge at jeg skal få gjøre. Du skal vite at jeg føler så med deg og de andre som har vist seg at har mistet og man får et sår som aldri helt vil gro. Forhåpentligvis vil lykken snart smile til deg og jeg skal stå på sidelinjen og følge med og heie på deg! Det gjør liksom litt vondt å være lykkelig når jeg vet at dere som sliter ikke er det, men jeg ønsker for deg at det er DIN tur til å lykkes snart <3 Klem til deg
Gjest Trulte med to små Skrevet 2. november 2012 #23 Skrevet 2. november 2012 Jeg er på RD 13 i dag og fikk svar på HCG prøven fra i går, den var på 273. Det må vel være bra! Jeg er gravid, men lurer på hvilke tabell jeg kan se for å få en oversikt over hva som er normalt. Ringte klinikken, men ble ikke helt klok på det, da de virker litt skeptisk til at jeg tester tidlig. Hun jeg snakket med mente det var grunn til å være glad, men jeg skal ta ny HCG prøve i morgen ( RD 14 ) og ringe tilbake på mandag. Det at jeg ville ta blodprøve var på eget initiativ for å roe meg selv litt. Jeg satte inn 2 egg og er jo spent på om der er en eller to! I går ettermiddag fikk jeg en liten blødning, og ble selvsagt redd, men den har gitt seg. Jeg går på Albyl-e og har forstått at jeg da kan blø litt lettere. Håper det bare var et blodkar eller noe annet ufarlig. Vel, hva er normalt nivå av hcg på dag 12-14? Noen som vet? Hei:) Gratulerer så mye med en fin prøve.... Enig med de andre her at det varierer veldig. Også fra gang til gang... Jeg testet på rd 12 og hadde hcg på 371 sist jeg ble gravid. Denne gangen hadde jeg 47 på rd 12, og den var også fin! Så jeg vet ikke... Mistet begge gangene, var gravid til nesten uke 9 når jeg hadde 371, og mistet uke 4+5 denne gangen.. vet ikke om det har noe å si i fht verdiene... Uansett, ikke lett å bli klok på dette!!! Masse lykke til og håper den neste prøven stiger til himmels :) Det ble visst litt feil å trykke liker her ser jeg Jeg tenkte bare på at jeg skjønner variasjonene kan være store mht hcg og stigning.
Kjærepære Skrevet 2. november 2012 #24 Skrevet 2. november 2012 Nå skal jeg være en skikkelig partypooper og si at du ikke får svaret før du tar UL. ;-) Jeg tenkte også masse på dette, hadde hcg 211 på rd 12 og hadde satt inn to egg. Verdien din er vel ganske høy, men noen har høyere og noen har lavere verdier, og det trenger ikke indikere tvillinger eller bare én. Kikk litt her, så ser du hvor mye det varierer: http://www.betabase.info/. DPO betyr dager etter uttak når det gjelder IVF. Ahaaaa, trodde rugedag og DPO var det samme, jeg! Er på rugedag 9, men 11dpo da, tydeligvis Jeg skal ta blodprøve på mandag, altså 14 dpo, og det er det min klinikk som har bestemt. Så rart Lykke har fått beskjed om at det skulle være for tidlig å teste? Nå er jeg litt grønn her, men kan man selv få svar på blodprøvene klinikken har bedt man om å ta? Altså dagen etter eller noe sånt, jeg får jo svar etter fire dager uansett, siden det er egen testedag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå