Gå til innhold

Hvor fort jogger dere på tredemølle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har begynt å jogge 2-3 ganger i uken, har ikke gått ned mange kiloene, men er i utgangspunktet slank så jeg synes det likevel er en synlig forandring, har blitt strammere og fått bedre holdning.

Men jeg klarer ikke å jogge fortere enn 7.6 km/t i ca. 40 min, får inntrykk av at de andre har så mye høyere hastighet enn meg, er jeg i utrolig dårlig form? Eller skal jeg bare være fornøyd, det går jo riktig vei, er jo småbarnsmor og kan jo ikke slite meg helt ut på treningen, hvem skal gjøre resten av jobben da? hehe

Skrevet

Jeg jogger ca 8,5 km/t på på vei hvis jeg skal ha en vanlig tur på flat mark. Det er ikke spesielt fort men heller ikke spesielt sakte. Lenge siden jeg har vært på mølle så det husker jeg ikke.

Skrevet

Jeg starter på8,5- 9 de første 10 min, deretter øker jeg etterhvert slik at jeg løper på maks 11, gjerne med intervaller hvor jeg enten løper på maksfart eller med kraftig stigning. Selv syns jeg at jeg løper tregt.

Samboeren min løper på maksfart på mølla, sprenger den med andre ord.. jupp... men han er tidligere skiløper da. Sikkert derfor.

Jeg føler meg treg til beins sammenlignet med han.

Hva med å forsøke å løpe litt intervaller for å få større utbytte på sikt?

:-)

Skrevet

God idè med intervaller, hvor lange intervaller bør jeg ha?

Skrevet

Slæpp off. Du er mye flinkere enn meg ihvertfall-. Jeg bare GÅR, men i motbakke. GÅr i rund 6 kmt. Løper litt innmelom, men da bare 5 minutter om gangen, pÅ ca 9.

Skrevet

Jeg løper ca 8-9 km/t på mølla, men ute løper jeg 10-11km/t. Vet ikke om det er stigningen på mølla som gjør at jeg ikke klarer mer. Men stor forskjell er det.

Skrevet

Det er super start! Gratulerer! Tredemølle er veldig demotiverende, for meg som elsker og jogge ute.

Jeg har nå ei tredemølle hjemme, som ikke er som den skal. Må starte den uten at jeg står på, så må den få gå i et minutt eller to, og hastighet må være minimum 6km/t og maks helning(12%) denne tid. Så går jeg på, og øker hastighet samtidig som jeg senker helning. I går løp jeg med 2%stigning, 11.5km/h i 40 min, med det jeg jogga før og etter det, hadde jeg 11km på1t og 2min og gj.snittstigning på 3% på turen....

Men jeg har løpt en del før, formen er god, men jeg er veldig sen av meg.

Vil anbefale at du har ei stigning på 1 til 2% på mølla,- så får du en motstand mer lit det du naturlig vil få ute, når du begynner der....Også kan du variere stigning og hastighet..øk med bare 0,1km/t om gangen, det merker du ikke....Neste gang så gjør du somi dag, men når du har løpt ei stund på 7,6km/h, så øker du til 7,7..Løper ei stund, 2-3 min gjenre, og øk til ,7,8 osv..TIl du kommer til 8..Så prøver du og holde deg der til du har løpt like LENGE du løp i dag :) Sånn kan du øke det bittelitt hver økt..:NEste gang starter du løpinga på 7,8 istedet for 7,6 og øer på samme måte, så ender du opp på 8,5km/h til slutt...Også fortsetter du med en slik økning en gang i uka. Og de to andre øktene har du på samme tempo som ved denne økningen, før du neste uke, øker litt igjen.

Tips; Start gjerne med stor stigning, og senk den sammen med økning i fart. Da merker du ikke fartsøkning...Mens en stigningsøkning på 1% er VELDIG kjennbar i bena, selv om farten ikke økes :) Kan anbefale og starte på 4%.....:)Også senker du ned til 1%....Men ikke sen stigningen før du føler du Må, for og klare og øke farten med 0.1km/h :)

Skrevet

Jeg går på 6,5 til jeg bli varm,noen minutter. Også løper jeg på 10-11. Sist jeg løp 10 km brukte jeg 56 minutter,så der går ikke fort akkurat,løper det mye raskere ute! Synes det er veldig mye tyngere å løpe på mølle enn ute! Og veldig mye mer kjedelig!

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Intervall, 4 min 9,5, 4 min 5,5. Får jeg puls over 170 tar jeg enten kortere intervaller eller lavere intensitet. Bruker 40- 45 min på 10 km :-)

Skrevet

Hvis jeg skal jogge jevnt og rolig ligger jeg på ca 8,5 km/t. Hvis jeg løper hardt setter jeg mølla på ca 11 km/t, men da kan jeg ikke holde på i mer enn 15-20 minutter. Kortere intervaller løper jeg på 11-13 km/t. Alt med 1% stigning.

Skrevet

Jeg varierer på hvor fort jeg løper, prøver å sette med stadig nye mål. Nå klarer jeg f.eks å løpe 5 kilometer på 27 minutter, for 2 mnd siden brukte jeg 30 minutter på samme distansen. Nå er målet å komme meg ned på 26 minutter. Jeg varierer mellom 10,5 og 12 på mølla. Skal jeg løpe lengre enn 5 kilometer ligger jeg som regel på 10. :)

Skrevet

Bruker å ha 9-10 km/t. Ute løper jeg litt saktere, 8-9 km/t.

Skrevet

Jeg løper sånn ca 30-40 kilomiter i tima

Skrevet

Det er imponerende! Det blir omtrent samme tempo som Bolt løper 100m på det. Tenk så gøy det hadde vært om det var sant!

Skrevet

Det er imponerende! Det blir omtrent samme tempo som Bolt løper 100m på det. Tenk så gøy det hadde vært om det var sant!

Det er jo sant, sitter her ikke å juger da!!!!!!

Skrevet

Det er jo sant, sitter her ikke å juger da!!!!!!

Da er det bare å gratulere og minne deg på å smøre mølla ofte. Ville vært for galt om den gikk varn og skar seg i den hastigheten ;)

Skrevet

3-4 MIL i timen????

SHIT. Det var ekstremt!

Skrevet

Særlig når verdensrekorden på marathon er litt OVER 2timer...Det er, for de som ikke vet det ca 41,2 km...Så 3-4mil i timen på tredemølle? Tror ikke man får maksienr som kjøerer fortere enn 25km/h..Mulig på toppidrettssenter, hvor det er nødvendig for og teste SPRINTERE;- men ikke ellers..

Skrevet

Kanskje det var 3-4 kilometer i timen jeg mente? Hmmmmm:...

Skrevet

Nå løper ikke jeg på tredemølle, men ute i skogen. Men for å få ordentlig utbytte av løpingen, burde du fokusere på puls. Hva er målet ditt? Er det å løpe så fort som mulig? Få bedre utholdenhet? Er det å forbrenne fett?

Skrevet

Kanskje det var 3-4 kilometer i timen jeg mente? Hmmmmm:...

Eller at maskinen din er innstilt annen distansemåling enn vår metriske..For 3-4 km/t er lite,- hvis du ikke bruker veldig høy stigning da, slik at du går i bratt oppoverbakke..Ellers så er 30 km/h oppnåelig på elipsemaskin, på en eller annen merkelig måte......Blander du sammen maskinene kanskje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...